TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Prijs is zeker te hoog.
Wat als ze morgen de subsidies afschaffen ... Stopt het dan ook met betalen, want ze blijken het daar wel aan te koppelen, aan die subsidies. Je krijgt ze, geef dan ook maar terug is het motto zo lijkt.
Als je gewoon wegbelasting betaalt, is het meer dan voldoende. Voor mijn bestelwagen in België betaal ik iets van een 127€ per jaar. (en dat geld gaat ook niet specifiek naar onderhoud van de wegen denk ik dan)
Of je nu meer weegt dan een ander mag niks uitmaken vind ik. Oke je belast het wegdek meer, dat klopt. Dit is gewoon een extra belasting heffen op de nek van de landbouwers.
Maar als de prijs zo hoog moet zijn zet ik toch een vraag teken bij....
Geef eens een goede reden aan en doe het eens goed onderbouwen, buiten om wat je zegt dat ze geld nodig hebben....
Ik ben benieuwd...
Ik denk dat er dagelijks meer vrachtwagens op de baan rijden dan tractors, ook meer auto's ...
Het gewicht is een factor, maar niet doorslaggevend. Als er 1 trekker over rijd van 50T dan is het erg. Rijden er 10.000 wagens over van minimaal 1T per stuk, dan zou het niet zo erg zijn ???
Wegbelasting ok, maar niet zo hoog.
Maar helaas, is dat je eigen keuze om die wagen te kopen.
Een tractor behoort toe tot iemand zijn werkonderdeel en is niet gekocht om van punt a naar punt b te rijden. Hij is bedoeld om te werken. Niet voor een pleziertje
Laten we dit maar mooi niet doen. PvdA kan de pot op met hun party.
Ik vind dat tractors ook gewoon beperkt wegenbelasting moeten betalen. Kan mooi in combinatie met de kenteken en apk regelen.
Wil je met je tractor op de dan keuren en betalen, zoniet laat je hem mooi op je erf. Ik ben zelf ook een tractor liefhebber maar de verschillen zijn nu gewoon veel te groot.
Deze mening die je beschrijft kan ik in het geheel mee eens zijn...
Steun ik dan ook direct....
Ze kunnen ook de subsidie kraan dicht draaien voor de boeren..
Maar als je goed gelezen hebt gaf ik ook al aan of het wel zo hoog miet zijn....
Kijk ik ga niet over bedragen hebben, een tractor zit meestal niet zo vaak op de weg als een auto.
Maar ik vind dat tractors die gebruik maken van de weg daarvoor ook moeten betalen. Dit kunnen ze mooi samen met de kentekenplicht en apk doen. Word het een stuk veiliger. Als ik zie met wat voor ellende sommige boeren rondrijden, echt geen woorden voor. Die kennen geen verantwoordelijkheid.
En dan kun je ook nog wel zeggen dat je die tractor nodig hebt om je geld te verdienen maar dat hebben veel mensen ook met een auto.
Dan betaal je ook naar hoe vaak je op de weg rijdt.
Je wordt ook van alle kanten kaal geplukt.
Nog steeds geen 1 april
Als ze het tractor rijbewijs hebben heb ik er geen problemen mee, maar dan komt weer het verzekering technisch om de hoek kijken en misschien de school ook nog..
Zou me wel goed uitkomen, ik heb hier voor de 'hobby'nog 2 hectare.
Maar ik vang ook geen subsidie, dus kosten nihil
Begrijp dat je uit België komt , wat je daar aan voertuigen op de weg ziet is idd bagger , en b rijden kunnen ze daar ook al niet , is niet persoonlijk bedoeld maar vraag de beroepschauffeurs maar eens naar het rijden in belgie
Werkt juist averechts als je het mij vraagt. Maak de weg breder en je krijgt het gevoel dat het allemaal beter zal passen waardoor er minder afgeremd zal worden, noch door de trekkerbestuurder, noch door de automobilist.
Ze maken de wegen beter wat smaller...
Zodat je een plekkie moet zoeken om tegenliggers elkaar te laten passeren ?
Dat gaat zeker niet werken, nu hebben we al last van auto's die wij tegen komen met onze kleine combi....!
Even voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat de wegen overal maar 4 meter moeten gaan zijn of dergelijke. Maar puur kijkend naar de verkeersveiligheid, die toch voor 95% samenhangt met de snelheid, is het beter om de wegen smaller te maken. Zo is men misschien inderdaad verplicht met een kant in de berm te rijden, maar men is ook verplicht te remmen en de snelheid eruit te halen.
Dan heb je mazzel , schreef al ; niet persoonlijk bedoeld maar dat is mijn mening over België , maar wat ze willen is gewoon 25% afpakken van boeren geld , het is GEEN subsidie maar inkomensteun nadat ze de prijzen verlaagd hebben voor de akkerbouw , als ze toch van de subsidies af willen dan gelijk ook maar de huursubsidie, zorgtoeslag , kinderbijslag en alle andere verkapte subsidies afschaffen en dan maar eens de reactie's van de PVDA kiezers maar eens afwachten
Maar dat ligt volgens mij puur aan de bestuurder...
Maar ben het wel (gedeeltelijk) met je eens...
Das 100% als je,je gezonde verstand te laten werken.
Dan hoeven de wegen niet smaller.
Tuurlijk ligt het aan de bestuurder.
Maar je kan één individuele bestuurder nooit dwingen zich aan de verkeerssituatie aan te passen, tenzij op een manier waarop alle weggebruikers er 'last' van hebben.
Klopt, maar helaas doet niet iedereen daaraan mee. En daarom moet men de situatie op de weg aanpassen. Jammer genoeg moet iemand die zich wel fatsoenlijk gedraagt, daar dan ook de gevolgen van meedragen.
Maar dan is iedereen weer de dupe van een persoon... maar dat valt dan niet anders op te lossen idd.
Kan.
Of misschien wel vrijwillig eenrichtingsverkeer.
Dat lijkt mij wel een mooi systeem.
Gewoon hetzelfde als eenrichtingsverkeer met borden (of pijlen op de weg), alleen dat je dan wel tegen het verkeer in mag rijden als je voor alle tegenliggers aan de kant gaat.
Dan kan ieder voor zichzelf beslissen wat i wil.
Dan zou men gewoon overal éénrichtingsverkeer moeten komen. Maar ik wil je wel eens horen wanneer jouw straat zulke regeling krijgt en je 5 km moet rijden om op een perceel te komen wat vroeger slechts 2 km van huis lag.
@RvM96 Een fatsoenlijk(!) ribbelstrook langs de baan tel ik ook als versmalling van de rijstroken. Dat helpt in vele gevallen ook al een pak aan de snelheid. Mits je een beetje om je schokdempers geeft .
Heb je goed gelezen wat ik schreef?
VRIJWILLIG eenrichtingsverkeer, je MAG dus wel de andere kant op rijden als je maar voor alle tegenliggers opzij gaat. Je hoeft dus niet om te rijden en als je wel de goede kant oprijdt kun je lekker doorrijden
Leuk voor in de polder, ff een blokkie om.
Hier moeten we dan een kleine 10Km omrijden.
Leuk met het bemesten op 1 km afstand van het bedrijf
nee daar geloof ik niet zo in.... hier in de buurt ook een weg, daar komen op een dag denk ik 50 vrachtwagens over. Die weg is zeker smal zat daarvoor. De weg is 2 jaar terug nog gerenoveerd. Ondanks grastegels van 2 breed zijn de zijkanten van de weg nu al kapot gereden.
Maar denk jij nu echt dat iedereen die die straat inrijd zich ook aan de kant gaat zetten? Als je leeftijd op je profiel klopt, dan denk ik dat je al wel vaker op de baan hebt gezeten en dan zou je moeten weten dat niet iedereen even vriendelijk/hoffelijk is. Als dat bij jouw in de buurt wel is, dan heb je een voorbeeldbuurt!
Je hebt het dan over een weg in de buurt van een industrieterrein of dergelijke @RvM96? Dat daar de wegen breed genoeg zijn omdat er dagelijks een behoorlijke hoeveelheid aan vrachtwagens voorbij komt; dat begrijp ik.
Maar ik zat meer te spreken over de wegen waar in het oogstseizoen (tijdens kortere perioden dus) veel landbouwverkeer komt, en in de tussenseizoen het zo goed als dood is .
Dat werkt hier ook al niet. aan de ene kant staan bomen andere kant af en toe.
Dus de gene die geen bomen op z'n pad heeft gaat zo wie zo wel aan de kant
Dus de genen die geen bomen op z'n pad heeft gaat zo wie zo wel aan de kast
Kijk! Dus jullie passen het systeem, wat mij wel geschikt lijkt om landelijk in te voeren, al toe
Waarom niet? Als het gewoon een verkeersregel wordt, dan zullen ze wel moeten. De gewone voorrangsregels werken toch ook? (meestal )
het motto van het linkse volk 'alles samen delen, ook al wil je niet werken. Wij geven je graag geld, dat we van het hard werk de volk met, genoegen afpakken . Om daar lekker van te kunnen profiteren
Maar gelukkig zijn alle boeren 'arm' en van een kale kip kunnen ze niet plukken
Andermans geld uit geven is lekker makkelijk
De Pvda moet eerst maar is dat kwartje van Wim Kok terug geven aan de burgers voor de brandstof, dat zou ook maar een tijdelijk maatregel zijn om de begroting kloppend te krijgen. 15 Jaar later zit het er nog op, misselijk volk!
Van de ouderen hoor je bijna niets, hoe is het toch mogelijk...
Dit is nou eens mooi gesproken voor zo'n jong broekie, petje af voor je....
Ja, ik zit samen met mijn vader in mts en we rijden ongeveer 350 km per jaar op de weg. Moeten wij dan 5000 euro per jaar betalen, voor die paar km'ers' :? :?
Omdat 'boeren' passie/plezier hebben voor hun werk en als we een slechte melkprijs hebben hoor je mij niet klagen, dat hoort er bij. Je hebt goed tijden en mindere tijden dat hoort er bij, daarom heb ik geen minder plezier in het werk.
Alleen ik vindt het belachelijk dat er steeds meer regels komen, we moeten steeds meer belasting betalen en we zien er nooit weer wat van terug
Dit heb ik dan ook al twee gezegd, de belasting hoef niet zo hoog te zijn, mag gerust lager...
Met €1000,- of €1500,- was ook genoeg is mijn menig...
ik heb niet alle reacties gelezen
Dan moet de tractors ook minimaal 80km/h rijden anders wordt het veel te gevaarlijk snap je zelf toch wel dat dat niet kan of niet ??
boeren gebruiken hun trekkers vooral op het land en niet op de weg.
Toen ik eerder in Nederland woonde hadden we buren die ongeveer 13000 mestvarkens hadden. Daar gingen per maand meer vrachtwagens naartoe en vandaan dan er per jaar naar de rest van de boeren ging die aan dat weggetje woonden. Met als gevolg dat in no time dat weggetje naar de kloten gereden werd. Voorheen waren er dus geen problemen toen er alleen maar vrachtwagens kwamen die de melk, bieten en aardappels op kwamen halen. Dat bewijst dus dat het de vrachtwagens in de buitengebieden de wegen naar de kloten rijd. Geen wonder toch?? Bruto 50 ton op een stuuras, trekas en een 3-assige trailer met supersingels en dan zowat 10 bar in de banden.
Landbouwverkeer kan ook best op tot 50 ton wegen maar dan hebben ze ongeveer 10 keer zoveel rubber dat contact maakt met het wegdek en nog geen kwart van de druk in de banden dus er wordt total niets vernielt.
Moraal van het verhaal er is dus niks aan de hand want die vrachtwagens die alles aan gort rijden betalen al wegenbelasting.
Nog iets wat wel noemens waardig is dat hier in Canada een totaal gewicht van 63.5 ton is toegestaan op een stuuras, dubbele trekas, en dan 2 trailers met een totaal van 5 assen. Ik wou die transportbedrijven wel eens horen miaauwen als ze het totaal toelaatbare gewicht terug brengen naar bijv. 35 ton en voor de zelfde omzet per jaar moetsen werken.
ik heb NOG geen foto's /video's toegevoegt maar voeg ik daarom niets toe dan ??
Ik zal het even uitleggen:
Door de lage prijzen waardoor de boeren dus weinig verdienen wil niemand dus nog zo'n onnozele belasting erbij, waarbij de bedenkers ook nog eens niet logisch na kunnen denken en niet weten wat ze zeggen, neem bijv. de melkwagen... ooit een trekker met melkwagen gezien anno 2013-2014? En zo zijn er nog meer dingen.
Geen apk nee, maar wel keuring, waarbij ze ook van top tot teen na worden gekeken en bij gebreken volledig in orde gemaakt worden, ook bij reparaties worden vaak overige dingen die aan het licht komen gerepareerd.
Nee Polen, Roemenen en Bulgaren hebben geen uiterking! Maar betalen ook geen wegenbelasting en veel overige belastingen aan de Nederlandse staat, waar vele van hun wel 3 kwart vant jaar rond hangen en de Nederlandse wegen letterlijk onveilig maken. Het bedrag dat dat voor hun opbrengst kan onderhand wel bijna een uitkering genoemd worden denk.
Het laagtste punt: Je kunt als je een agrarisch bedrijf hebt ondanks de tegenslagen beter boer blijven als werkeloos thuis zitten en je bij het groepje werkloos Nederland moet voegen.
Iedereen die hier reageert of wat dan ook, levert zijn bijdrage hier op de site...
Dat wil echt niet zeggen dat je foto's moet plaatsen hier....
Door de lage prijzen waardoor de boeren dus weinig verdienen wil niemand dus nog zo'n onnozele belasting erbij, waarbij de bedenkers ook nog eens niet logisch na kunnen denken en niet weten wat ze zeggen, neem bijv. de melkwagen... ooit een trekker met melkwagen gezien anno 2013-2014? En zo zijn er nog meer dingen.
Geen apk nee, maar wel keuring, waarbij ze ook van top tot teen na worden gekeken en bij gebreken volledig in orde gemaakt worden, ook bij reparaties worden vaak overige dingen die aan het licht komen gerepareerd.
Nee Polen, Roemenen en Bulgaren hebben geen uiterking! Maar betalen ook geen wegenbelasting en veel overige belastingen aan de Nederlandse staat, waar vele van hun wel 3 kwart vant jaar rond hangen en de Nederlandse wegen letterlijk onveilig maken. Het bedrag dat dat voor hun opbrengst kan onderhand wel bijna een uitkering genoemd worden denk.
Het laagtste punt: Je kunt als je een agrarisch bedrijf hebt ondanks de tegenslagen beter boer blijven als werkeloos thuis zitten en je bij het groepje werkloos Nederland moet voegen.
Zo is het maar net, mooi gezegd
Mensen die alleen maar zeiken voegen volgens mij niets toe aan de site.
Dat is jou mening, ik denk hier anders over en meerdere met mij....
Zou even opletten als ik jou was, tegendeel is waar! Polen, Roemenen en Bulgaren hebben recht op en uitkering heeft zo'n kansloze vieze linkse niksnut in Brussel bepaald!
En rijden ze in een Nederlandse auto, betalen ze Nederlandse wegenbelasting, zijn ze APK-plichtig!
Mooi voor jou dat je de meerderheid achter je hebt!
Als je je aangesproken voelt zegt genoeg toch.
Nee Polen, Roemenen en Bulgaren hebben geen uiterking!
Zou even opletten als ik jou was, tegendeel is waar! Polen, Roemenen en Bulgaren hebben recht op en uitkering heeft zo'n kansloze vieze linkse niksnut in Brussel bepaald!
En rijden ze in een Nederlandse auto, betalen ze Nederlandse wegenbelasting, zijn ze APK-plichtig!
Oke, wist ik niet. Sorry!
Maar het overgrote deel zal toch geen Nederlandse uitkering hebben? Mag ik hopen!
Anders weet ik wel waarom ik na gisteren een krantenartikel over die anticipatiewet of hoe noemen ze die? een beetje vrees voor mijn inkomsten vanaf 2015 als de gemeentes voortaan een groot deel van de uitkeringen moeten betalen, waaronder die waar ik helaas tot mijn grootste spijt toe behoor, en liever vandaag als morgen vanaf zou zijn maar helaas niet kan. Het in tegenstelling tot mij deel NIET werkende uitkeringstrekkers zal ook wel weer in die handen vallen.
Ze kunnen beter de Nederlandse werklozen uitkeringstrekkers aant werk zetten! Dan hoeven de mensen die er niks aan kunnen doen dat ze een uitkering nodig hebben om aant werk te blijven misschien tenminste niet te vrezen voor hun uitkering en daardoor ook misschien wel hun baan. Al ben ik zelf voor het laatste niet bang.
Jawis. En ik mij kapot werken. Vies links tuig... Kijk, dat Samsom wil, dat er voor Groningen een flinke pt geld beschikbaar komt, Allah. Heeft de PVDA zat profijt van gehad. Maar dat ik ga werken voor volk dat zo'n beetje het luieren en profiteren heeft uitgevonden, daar pas ik voor!
Lezen is toch vaak moeilijk bij sommige, ook al wonen ze ver weg, ik heb duidelijk geschreven "meerdere met mij" en niet achter je hebt....
Laat de overheid maar tolpoorten neerzetten aan de grens. Bouwbedrijven hebben dan weer wat te doen, kunnen weer wat werklozen aan de bak als tol-inner, enz.
Nadeel van Nederlanders: we worden het nooit met elkaar eens...
Een deel wel, maar dan zijn er altijd welken, die t net anders willen, dan een ander
Soms handig
Ik denk niet, dat het zo ver komt, Herbert. Ze zijn veel te bang, voor zulke grootschalige demonstraties.
Komt toch op het zelfde neer volgens mij, maargoed ik ben niet zo goed in lezen volgens jou dus............ Maar wist jij dan wel dat we hier ook gewoon internet hebben net als in de rest van de wereld.
Vooral doen als je als agrarische sector compleet afhankelijk bent van de export.
@SJB533
Half groningen stemt rood, is gewoon zieltjes winnen net voor de gemeenteraadsverkiezingen. Komt een potje dat wordt leeggeroofd en hoort er nooit weer wat van terug.
Woon midden in het gebied, zijn al een aantal huizen en boerderijen waar mensen niet meer in mogen komen. Oftwel uitgezet zijn. Huizen opgekocht door de NAM omdat ze total loss zijn. Boerderijen met tonnen schade, huizen waar schoorstenen naar beneden komen. Moet zien wat er van komt. Het is wachten totdat de eerste persoon gewond raakt en dan ben ik benieuwd hoe gek het gaat.
idd gelijk heb je van mij.
er zijn mensen die altijd met wijze woorden spreken maar een andere leeftijd op hun profiel hebben staan..
tevens zijn er ook genoeg mensen die hier op de site rond loeren wie wat voor trekkers en machines heeft..
ach er is altijd wel wat hier
Wel Patrick, ik heb tot dus ver alleen maar reacties gehad van een paar leden die zich aangesproken voelen.
Toch jammer dat rest van mijn verhaal wat volgens mij een zinvolle reactie is op dit topic totaal niemand boeit.
Ik voel me niet aangesproken
Maar ik had ook wel eens met iemand menings verschil en toen gingen we praten via pb en op het laats waren we het ook nog eens het is toch mooier dat je vrienden bent dan elkaar steeds afzeikt ? diegene die 'zeikt' heeft daar ook een rede voor en als je met elkaar gaat praten waarom hij dat doet messchien begrijpen jullie elkaar later dan beter
je kan beter vrienden zijn dan elkaar elke keer 'afzeiken'
Ik ben het totaal met je eens jongen!
Van de ouderen hoor je bijna niets, hoe is het toch mogelijk...
De jeugd is nog strijdbaar daar waar de oudere generatie de moed vaak al opgegeven heeft omdat ze door wat meer levenservaring weten dat protesteren tegen voorgenomen politieke maatregelen in 95 van de 100 gevallen niks uithaald, tenzij je een klein groepje van links denkenden bent die op populistische wijze handig inspelen op sentimenten onder het "gewone volk" wat veelal ook links georiënteerd is en wel succesvol is in sommige gevallen.
Dat is die 5%.
Herinner jij je niet meer die strijdbaarheid die je nog had toen je nog 20 was??
Er zijn bepaalde mensen die dat wel willen ja, maar ik denk dat het merendeel tegen is
@ford5000
Die 5% is 2 kamerzetels vol onbedoelde humor en verder leugens?
Zo eigenwijs zijn die Friezen dus...
En al het land moet opnieuw gedraineerd worden, omdat de drains allemaal verzakken goed bezig Nederland landbouw grond wordt al steeds schaarser
Zij zijn mijn grootste frustratie in ons binnenlandse politieke klimaat.
Europees gezien wil ik al helemaal niks met de politiek te maken hebben. Dat is allemaal hetzelfde rapalje.
Moge duidelijk zijn dat ik fel tegen de EU in zijn huidige vorm ben, maar dat is bij een aantal hier wel genoegzaam bekend denk ik.
Erg he Win-winsituatie
Geen idee van. Je kunt natuurlijk ook wilgen en populieren planten Is de toekomst
Gelukkig dan beschouw ik jullie allemaal als 'vrienden' wat voor merk trekker jullie ook maar rijden dan
Dan heeft @valmet 605 in ieder geval genoeg werk
En je toeslagrechten dan?
Helaas is links de grootste club. Wat dat betreft, mag Merkel direct wel een paar landen binnenvallen, houdt t ook een beetje op met linkse hobby's.
@JD5620
Anders had er idd beuken en eiken moeten staan
Zijn er bepaalde soorten eukaliptus die hier groeien?
Geen idee?
@suggs 73Dank je om je haat tegenover de Belgen maar eens duidelijk te maken. Maar ik moet je helaas wel zeggen dat men hier in België een keuring heeft. Dus de bagger voertuigen die je omschrijft zijn in werkelijkheid een utopie. Landbouwvoertuigen in België zullen dezelfde kwaliteit hebben als deze van Nederland. Hier moeten trekkers voor grondverzet ieder jaar naar de keuring gaan. Wij hebben al jaren een rijbewijs voor landbouwvoertuigen. Wij hebben al jaren een nummerplaat nodig. Wij betalen dus ook al jaren inverkeerstelling aan de staat.
België is ook een draaischijf van internationaal vrachtwagen trafiek, waar heel veel verschillende nationaliteiten met een truck rondrijden. Veel bedrijven hebben enkel Poolse of Roemeense bestuurders op de loonlijst staan onder een Belgische nummerplaat. Zij zonder zonden werpen de eerste steen.
Ben blij dat je de tijd genomen hebt om de rest van mijn verhaal ook te lezen Erik
Kan idd op meerdere manieren. Het hangt ook van de klant af, wat je eigenlijk nodig hebt. Papier en balken haal je natuurlijk net zo makkelijk uit Douglas. Brandhout van naaldhout lijkt me niet echt handig En korte-omloop-biomassa is makkelijke kachelvulling bij bijvoorbeeld kuikenmesters of fokzeugenhouders.
Dank je Henk! Mooi dat je het verhaal even gelezen hebt en hier even bevestigt dat je het met mij eens bent Landbouwverkeer rijd helemaal niks geen wegen naar de kloten, al zijn er hier misschien een paar leden die dat wel denken. Wordt de lanbouwsector al niet genoeg getroffen met het afschaffen van de rooie diesel, ik denk dat de boeren nu wel even genoeg op hun bord hebben.
in de U.S.
Tractoren die toebehoren aan ECHTE landbouw/veeteeltboeren
vrijstellen van belasting, echter met de beperking dat deze tractoren niet verder dan 20 km van de thuisbasis mogen komen, voor grotere afstanden: vrachtwagens gebruiken !!
Omtrent de opmerkingen dat er door de boeren niets verdient wordt: het is een zaak van vraag en aanbod: als de samenleving niet wenst te betalen voor jouw product/dienst: jammer dan Stoppen. dan moet de samenleving ook de consequenties maar dragen.
Het is echter ook zo dat de gemiddelde nederlandse boer ten dode is opgeschreven, hij kan NOOIT concurreren met lage lonen landen of landen waar het klimaat veel beter is
denk maar aan groente en bloemen uit Afrika ( Kenia, Uganda, Egypte ) en zuivel uit Polen, Roemenie
Stel: ik heb een stuk gras op 25 km van huis, en ik wil daar oogsten? Maaien, oprapen, balen halen. Grond is van die apengrond, waar ik geen vrachtwagen op wil/kan hebben...
vrachtwagen en je brengt het er naar toe
Dit zijn toch maatregelen waar serieus rekening mee gehouden moet worden, denk maar aan het verbod dat je met grotere vrachtwagens geen winkels mag bevoorraden, of alleen voor 10 uur s-morgens, dat dit soort maatregelen lastig of zelfs onwerkbaar zijn, daar houden ze geen rekening mee, en ook hier geldt weer, de samenleving wil het zo
B: iets wat we "ruilverkaveling "noemen, ruil / verpacht de grond met een boer die dichter bij zit.
eerst nadenken en dan pas schrijvengezeik hebben we al zat op de wereld
Wat wel appart is, de boeren betalen helemaal niks aan wegenbelasting, niks apk en ook nog lang op rode diesel gereden. Dan moeten ze wat gaan betalen en dan is het weer hier te lang en daar te breed. En wie zegt er dat polen en roemenen een uitkering krijgen? En als het boeren niks meer verdient waarom blijft iedereen dan boer?
Dit is nou eens mooi gesproken voor zo'n jong broekie, petje af voor je...
Lul muts, wil niet altijd zeggen dat als iedereen boer blijft dat het goed gaat. Grote bedrijven worden soms in leven gehouden door de banken in slechte tijden, omdat bij faillisement ook naar hun geld kunnen fluiten. Mja snotneuzen zoals jij lezen geen vakbladen mar kijken alleen plaatjes nog!
Gewoon boertje pesten, Robert. Als ze van vrachtwagens zeggen, dat ze de weg kapot rijden, krijgen ze heel wat meer mensen over zich heen... Wat je zei klopt natuurlijk Willen ze alleen niet zien in Den Haag.
Ik wil best een discussie hier over voeren over de vrachtwagens, tractoren en as lasten en tonnages, maar wat heeft het voor zin....
Ben zelf ook vrachtwagen chauffeur, en ook werkzaam geweest in het loonwerk, weet best veel wat er allemaal speelt hier in dit wereldje....
No worries Sjoerd 'I might've been born during the day but it wasn't yesterday' zeggen ze hier dan.
Maw: Ie bunt niet van gistern?
Jij zegt t... Je zult t misschien iets verleren, maar nooit helemaal. Zeker niet, als je gebruik maakt van internet
Ik woon in de buurt van de grasdrogerij Ruinerwold. Als ik zie wat voor gevaartes zij mee op de weg rijden is er wel wat voor te zeggen. Ik vind het wel mooi om te zien hoor, begrijp me nie verkeerd.
maar ben het er wel mee eens, wat ze nu willen slaat nergens op. En inderdaad zoals al eerder genoemd, of het duitse systeem of km heffing invoeren. Voor alle verkeer wat van de weg gebruik maakt..
Zorgt voor minder verkeer op de weg, minder kans op ongelukken en verkeersbewegingen door de dorpen en wegen worden minder kapot gereden.
Zorgt tevens ook nog eens voor een kostprijsverlaging van de boeren door grotere percelen en huiskavels.
Hier is dat de laatste 5 jaar al 2x voorgekomen. dat scheelt idd veel gesleep met trekkers en scheelt veel kosten!
Nee eigenlijk niet.
Vaak gaat ruilverkaveling hier ook nog gepaard met egaliseren en sloten dempen. Van vroeger uit is hier geen sloot recht. In praktisch alle gebieden is zon ruilverkaveling al wel eens uitgevoerd, laatste gedeelte is net afgerond.
Vrijwillige ruilverkaveling heb ik nog niet meegemaakt hier.
Wel eens twee boeren die samen wat uitwisselen, boerderijen samen opkopen of bij aankoop wat ruilen.
want je kunt bij een boer beter aan zijn vrouw komen dan aan zijn grond...
Er zitten wel een aantal kortzichtigen tussen, ook bezig geweest bij een project. Menen allemaal de beste grond te hebben.
Dan kun je maar beter iets opzetten met goedwillende boeren. Is de kans op gedoe in ieder geval een stuk kleiner.
Denk je dat er eenmans bedrijven overeind worden gehouden door de banken?
Als er geen geld te verdienen is moet je stoppen of het doen als hobby. Of anders aanpakken want er zijn ook boeren die gewoon een goed loon hebben. De meeste boeren wijzen heel snel naar een ander. Waarom moet een tractor die gebruik maakt van de weg geen belasting betalen en een oltimer die een keer per jaar op de weg komt wel? Boeren moeten nou eenmaal efficienter gaan werken willen ze vandaag de dag nog wat verdienen. Willen ze dat niet dan kunnen ze het beter als hobby doen.
en tuurlijk vind ik het leuk om trekkers bezig te zien of er zelf mee te rijden maar ook boeren moeten realistisch blijven.
En overigens vindt ik het een uitermate irritant onderwerp: we betalen met z'n allen al genoeg, ook de MRb betalers: en dat wordt in ieder geval niet gestoken in betere wegen, milieu of iets waar we met z'n allen wat aan hebben, maar aan onzin projecten en ambtenaren -al of niet aan het werk- salarissen.
je kan makkelijk lullen voor 16 jarige, het is moeilijk om te stoppen wat je hebt opgebouwd. Verder moet het geld voor die hobby ergens vandaan komen.