Ford 8100

Moi.

weet iemand ook ongeveer wat de gewicht is van en ford 8100 is?

en ik heb eens gehoort dat er 2 verschillende types motoren in de 8100 zit.
welke types zijn dat?
en welke type is beter?
en waar kan ik die type motor aan herkennen?

Deel dit topic

Reacties

Jahn
konedata.net/Traktorit/ford6700.htm/

je hebt dus een engelse en een duitse versie. maar hebben wel dezelfde motoren volgens konedata.
d832
8100 heeft een industriemotor en 8200 is ongeveer dezelfde trekker met de motor welke ook in de latere fords zat (8700 t/m tw15)

Is in feite een 7700 met een 6 cilinder motor.

wie het beter weet mag mij verbeteren!
sjomp46
Oke bedankt want ik had ook gehoort dat er en BSD 666 motor in zat
ford5000
@Jahn Klopt niet helemaal. Op het laatst(1980-81) zijn er ook nog 8100's gemaakt met de 6,6 liter BSD 666 motor die ook in de TW serie ligt en in de opvolger van de 8100, de 8200.
Standaard was eerder de 2714E of 2715E industriemotor(1978-1980).

Uiterlijk zijn de motoren makkelijk herkenbaar.
Bij de 2714E en 2715E zitten inlaat en uitlaatspruitstuk aan één(linker) kant.

Bij de BSD 666 zit het inlaatspruitstuk rechts van de motor, en het uitlaatspruitstuk links van de motor.
De BSD 666 is ook duidelijk herkenbaar aan het dikke motoroliefilter onder het uitlaatspruitstuk.
d832
@ford5000 en wat is het vershil tussen 2714en2715?
sjomp46
@ford5000 oke bedankt

dus de ford 8100 met en BSD 666 motor heeft meer pk´s
ford5000
@d832 Eigenlijk niks noemenswaardigs, allebei dezelfde opbouw en allebei 6,2 liter cilinderinhoud.
d832
@ford5000 geen ervaring met die motoren, je had ze ook al in de 5000 en 6600 volgens mij (EVA) .

waarom zijn ze ermee gestopt, is die 666 beter?
SJB533
@d832
De BSD 666 heeft een heeeeel groot voordeel tov de 2700-serie: hij is direct aan het koppelingshuis te flenzen 😉
ford5000
@d832 De BSD 666 is zelfdragend en specifiek als tractormotor ontwikkeld, en dat waren de 2700 serie motoren met hun aluminium carter niet.
Die waren in eerste lijn ontwikkeld voor gebruik in vrachtwagens en andere industriële toepassingen.
EVA gebruikte voornamelijk de iets oudere 2703C en 2704E motoren, maar in technisch opzicht weken die niet veel af van de 2714 en 2715.
Dat ze niet zelfdragend zijn is ook de reden waarom EVA de kenmerkende gietijzeren kom hebben die onder de motor doorloopt.
d832
Aha. Niet echt interessant vind ik zo'n 8100. 8210 gen2 is een stuk leuker dan en die kosten ook niet meer veel.
suggs 73
Denk dat topic starter interesse heeft in een 8100 die op een veiling staat
ford5000
@sjomp46 Een 8100 met BSD 666 heeft niet echt meer vermogen dan eentje met een 2700 serie motor. Allebei rond de 110/112 pk.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0