Moi.
weet iemand ook ongeveer wat de gewicht is van en ford 8100 is?
en ik heb eens gehoort dat er 2 verschillende types motoren in de 8100 zit.
welke types zijn dat?
en welke type is beter?
en waar kan ik die type motor aan herkennen?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
je hebt dus een engelse en een duitse versie. maar hebben wel dezelfde motoren volgens konedata.
Is in feite een 7700 met een 6 cilinder motor.
wie het beter weet mag mij verbeteren!
Standaard was eerder de 2714E of 2715E industriemotor(1978-1980).
Uiterlijk zijn de motoren makkelijk herkenbaar.
Bij de 2714E en 2715E zitten inlaat en uitlaatspruitstuk aan één(linker) kant.
Bij de BSD 666 zit het inlaatspruitstuk rechts van de motor, en het uitlaatspruitstuk links van de motor.
De BSD 666 is ook duidelijk herkenbaar aan het dikke motoroliefilter onder het uitlaatspruitstuk.
dus de ford 8100 met en BSD 666 motor heeft meer pk´s
waarom zijn ze ermee gestopt, is die 666 beter?
De BSD 666 heeft een heeeeel groot voordeel tov de 2700-serie: hij is direct aan het koppelingshuis te flenzen
Die waren in eerste lijn ontwikkeld voor gebruik in vrachtwagens en andere industriële toepassingen.
EVA gebruikte voornamelijk de iets oudere 2703C en 2704E motoren, maar in technisch opzicht weken die niet veel af van de 2714 en 2715.
Dat ze niet zelfdragend zijn is ook de reden waarom EVA de kenmerkende gietijzeren kom hebben die onder de motor doorloopt.