Valtra gaat weer een kniktrekker bouwen
Valtra blaast de X-serie weer nieuw leven in, onder de naam XN. Nieuwe techniek zorgt ervoor dat knikbesturing nu wel mogelijk is in combinatie met een gestuurde vooras en dat biedt mogelijkheden. Zo kan de trekker in hondengang rijden en de grond egaal aandrukken. Verder wordt de draaicirkel nog kleiner. Ook op het erf, van bijvoorbeeld veehouderijbedrijven, biedt de XN uitkomst. Zo lijkt het een ideale trekker voor op de kuil of bij voorladerwerk. Op de weg stuurt de XN alleen met zijn vooras en blokkeert software het knikpunt. Bij lage snelheden werken beide draaipunten. Omdat Valtra tegenwoordig gebruik maakt van een gegoten voorasvering, die direct aan het motorblok is gemonteerd, kan een standaard model tijdens de serieproductie worden aangepast.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar zou die wel net zoveel gewicht kunnen hebben in de voor en achter hef?
@Sanderrr
Wat bedoel je, Sander?
Hier een mooi plaatje, waar het duidelijk te zien is:
files.agroportal24h.webnode.cz/200012198-e193ee28f…
Kan mooi in de frontlader, ff Martin bellen....
Idd LEVENSgevaarlijk zo.
Dat bedoel ik, gelukkig letten wij wel op en denken aan andermans veiligheid.
't Is een Valtra...
Ik zeg een lader opbouwen, zoals Bolinder Munktell ooit bedacht heeft
@Favorit614
Daarfoor heeft Staja iets moois in productie
Maar zou het niet te duur worden om er veel van te vekopen?
Neem maar aan, dat er markt voor is, anders zou Valtra het type niet weer introduceren...
De tractorwereld is er niet zo aan gewent maar dat zal niet lang meer duren.
Maar ik denk dat het wel een goed concept is. Al word het wel vaak de vooras doorsmeren met dat hondegang rijden. Het is een kniktrekker met voorasbesturen, dus niet zo lomp als we doen vermoeden als we het woord 'kniktrekker' zien. Dat is ook niet wat voor west Europa, maar hier zie ik wel wat in. Vond het in de jaren '90 al interessant.
De fusee as zat er toen wel gewoon onder, maar de stangen geborgd/vast gezet.
Toen was het concept/product al vooruit strevend, en nu zetten ze weer iets revolutionairs op de markt!
De 1502 (?) dan? Ok, was een drieasser, maar hoe stuurde die?
(Pssst! Laat die lui van die groene dingen dat niet horen :D)
Die in de oude kleurstelling idd
Maar we zullen zien!
Waarom?
Vergeet je voorasbok niet