Beste,...
Nu had ik gehoord dat fendt in het algemeen een pk verlies heeft.Dat een 936 van normaal 360 pk maar 330 of 300 pk heeft.
ps: ik heb het gehoord van een case ih fan dus weet ik niet of het waar is.
Alvast bedankt voor het lezen en zeker om te reageren.
grt inspecteurfendt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zo ja zet er dan een smiley achter
aan de wielen moet je de powermix uitslagen hebben van de trekkertest. waarbij je moet kijken welke banden op welke ondergrond. hoe je de pk's wilt overbrengen. en elke versnellingsbak of vario of wat dan ook kent verliezen.
in mijn ogen is het gewoon bullshit wat die case rijder beweerd
rij zelf een 926 en die dingen zijn niet bij te houden met accelereren. en vooral het pk verschil moet al duidelijk zijn.
maar hij kan mooi kletsen laat hij maar een filmpje maken
wat is dit prut. Zet n echte fendt rijder erop en je zal zien hij is de case zo voorbij
en wat was de moraal van jou verhaal?
Verder ben ik het met @bartjuh eens dat er vaak wel veel fendt pk's toegepast (moeten) worden.
De Fendt 724 heeft 240pk.
Enige mogelijkheid lijkt mij dan dat de case ofwel lichter beladen is dan de Fendt. Of de case gaat volgas en de Fendt rijd op zen gemak en economisch.
Of combinatie van de twee.
en wat was de moraal van jou verhaal?
Ik snap em ook niet. Bovendien zijn het 2 trekkers van hetzelfde formaat, dus niet ze gek dat net zoveel kunnen doen.
Veel vermogen verdwijnt al in wrijvingsverliezen in de versnellingsbak, hoe meer versnellingen hoe meer verlies. Vario/CVT bakken hebben weer hoger verlies dan een handgeschakelde bak. Modernere tractoren hebben ook veel meer hydraulische mogelijkheden, vermogen, ook daar verdwijnt vermogen. Airco vreet ook een paar pk's op, alle electronica.
Op de olympische spelen kan 1 seconde sneller zijn heel belangrijk en doorslaggevend zijn. Maar met bv bieten van het land halen maakt een seconde eerder of later geen ene ruk uit.
Verder zijn trekkers niet gebouwd met als doel zo snel mogelijk een berg op te racen en ik geloof ook niet dat er een boer of loonwerker die na zo'n filmpje denkt van, goh, de volgende trekker wordt een JD, want die is een seconde sneller.
Bij me baas hebben ze een 6930 voor een schuitemaker opraapwagen. Moesten we maar een keer een Fendt 716 proberen. Bij iedere prop in de wiers gaat die fendt langzamer rijden. Moet je de hele dag die vario weer oppompen om een beetje vooruit te komen. Die jd (zonder vario) gromt af en toe een keer maar rijdt gewoon met dezelfde snelheid door.
En het vermogen meet je op de aftakas dus volgens mij is er geen probleem toch
+1
Boost gaat er alleen in bij aftakas werk toch..?
Wat jij wil
Bij ons het diepspitten zelfde verhaal. Een Fendt 933 die de spitmachine niet draaiende kon houden op maximale diepe met 200m/u. Een Challenger MT765 (eerste type, zelfde Pk's) trok hem wel op maximale diepte, tot wel 400m/u op sommige stukjes na.
Dan mogen jullie zeggen waar het in zit, ik vermoed dat de motor inhoud het verschil maakt, maar ik weet het ook niet zeker. ik weet wel dat de Fendt ons het extra geld zeker niet waard is, voor hetzelfde geld zou een merk als case of Challenger zeker nog voorgaan.
Beleef dan wel plezier....
En heb in de standaartklasse al eens twee Fendt 930's (Billie en Tarzan) die maar tot 65-70 m ging zien verliezen van een MF 3690 die full pull ging (hier 110+ m) in 8.5T. En in diezelfde klasse ging geen enkele case, deutz of nh voor bij de 50m!
--> Tractorpulling zegt niets 190pk wint van 300, waar diezelfde 2 fendt in de 9.5T onverslaanbaar waren.
-->Tractorpulling bewijst niets!
Gewichtsverdeling, bandenmaat, bandendruk,... te veel om rekening mee te houden als je nog eens zuinig wil zijn ook.
maar voor mij toch geen fendt hoor!
De kans is zeer groot aanwezig, de school deuren zijn weer op slot...
Durf je dat ook te zeggen over mijn voorbeelden? Dat ging in beide gevallen namelijk puur om pto vermogen, dat heeft puur te maken met de motor en de as ertussen, niet de banden, gewicht of wat dan ook. Ik ben klaar met Fendt, voor ik er ooit ook maar op heb gezeten
Gemiddeld kon je met de John Deere 1 tot wel 2km sneller laden en hielt de John Deere langer zijn motortoerental vast met een prop gras.
Gemiddeld verbruik lag bij de John Deere wel 1 liter per uur hoger.
Oja vergeten bij te vermelden, allebei een traploze transmissie.
Ja als ze hun opgegeven vermogen niet zouden halen zou het natuurlijk helemaal te gek zijn.. Ik zeg alleen dat qua vermogen andere trekkers gewoon meer waarde hebben dan Fendt. Die andere trekkers zullen dan misschien wel meer Pk's halen dan in het boekje staat, maar dat betekent dus ook dat je een Fendt altijd 30 pk (ik noem maar wat) sterker moet kopen voor dezelfde kracht. Ik weet niet of dat bij jou anders is, maar een grotere Fendt betaal je wel extra voor(los van het feit dat Fendt altijd de duurste is in het bovenste segment)
De constructie van de Vario van fendt is zo dat ze bij lage snelheden een hoog aandeel hydraulisch vermogen hebben, bij snelheden tussen de 1 en 5 km/ uur zit dat tussen de 60 en 90 procent, veel hydraulisch vermogen staat gelijk aan veel warmte ontwikkeling. Alle ontwikkelde warmte is een vorm van energie waar een trekker niets mee kan en mag dus als verlies gezien worden.
Andere merken tractoren gebruiken versnellingen in hun traploze transmissie waardoor in sommige gevallen het vermogen 0% hydraulisch is bij snelheden rond de 2 km/uur. 0% hydraulisch vermogen wil zeggen dat hydraulic olie geen warmte ontwikkeling ondervind van de rij aandrijving. Geen hydraulische verliezen meer in de transmissie dus.
Door af te gaan wekken van die 2km bijvoorbeeld zal een hoger aandeel hydraulisch vermogen ontstaan bij deze transmissies, maar nagenoeg nooit zo hoog als bij de fendt. Hoe sneller je rijdt met de fendt hoe 'efficiënter' deze wordt. Bij 20 en bij 50km/uur 0% hydraulisch.
Dit zal je nooit kunnen meten aan de aftakas omdat je bij een aftakas meting de transmissie niet gebruikt. Bij de Nebraska tractor test zouden ze keihard nat gaan, maar fendt stelt geen tractoren ter beschikking voor deze tests, nagenoeg alle andere merken doen dit wel.
De Nebraska tractor tst onderscheid zich op enkele belangrijke punten van de dlg powermix, een daarvan is de meting van vermogen aan de wielen.
Hoe meer hydraulisch , hoe meer verlies . Heb onlangs gesproken met een bekend merk in de hydrauliek , zij zeggen dat effectief ergens tussen de 20 en 30 % verlies moet rekenen bij hydraulische aandrijvingen . Aftakas , is een mechanische aandrijving , via een paar tandwielen en hyd koppelingen ,als je hier veel verlies is er echt wat aan de hand .
het zal dan idd wel kloppen dat er bij een hele geavanceerder trekker zoals Fendt er wat meer vermogen verloren gaat dan bij andere merken.
het is hier altijd zo jammer dat het uitloopt op een zinloze merkenstrijd ipv dat men met duidelijke feiten komt.
Je rijdt zelf met fendt
En je profielfoto dan?
@johndeere6506 En dan klagen ze altijd maar dat jd rijders zo pissig reageren????
Haha doe je ook
Inderdaad, niks mis met JD rijders.. maar Fendt rijders daar in tegen...
@JohnDeere5720 idd Gerben, ach wij weten wel beter????????
Nou...
Maar ik denk dat voor de rest van wat in de folder staat meestal wel klopt van elk trekkermerk dus
Er zit ook wel eens een "niet'' in.
Ligt een JD motor in je claas..
Neu
Geef mij maar deze!
tractorfan.nl/picture/820793/…
T is allebei gewoon meuk
Wat weet jij daar nou van als je niet eens op de trekker mag rijden?
Hebben ze er gratis aandelen van Shell bij zitten?
als er fiats rijden met 480 pk op de aftakas :lol:
Hebben ze er gratis aandelen van Shell bij zitten?
+10
Is niet nodig, zijn ook overgestapt naar Ad-Bleu
idd haha
Is dat niet zo dan :lol: ?
Bij ons wel haha ????????
Fendt is wel IETS te duur.
Comfort en uitstraling van Fendt is natuurlijk wel top. Kwaliteit en brandstofverbruik zijn normaal.
330/360pk is het verschil tussen nominaal en maximaal vermogen. Boost zit er niet op fendt trekkers.
Bij ons niet, wij hebben nog een 135 in de schuur staan....