Beste tf leden.
Ik heb een 624 op t oog maar ben er nog niet in thuis.
ervaring met een 432 heb ik wel.
waar moet ik specifiek op letten?
En wat zijn de sterke/zwakke punten van deze trekker?
Ik lees veel over de agriomatic. maar hoe test ik dat?
Input is meer dan welkom!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick 624 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Voor de rest letten op reguliere dingen. Speling op fusees, stuurkogels, stuurhuis etc. Welke 624 heb je gevonden? Link van de adv.? Een vriend van me heeft nog een 624 met agrio tekoop staan. Die agriomatic werkt naar behoren.
Dus voor uit rijden en gewoon die handel terug rossen?
Staat op marktplaats in terwolde.
Ja, als test gewoon terug rossen. Vaak zijn de agriomatics versleten omdat veel boeren er vroeger niet mee om wisten te gaan. Voor een precieze uitleg van alle do's en don'ts kan @IHC-power je wel helpen.
Schakelschema e.d.?
Waar is die tweede pook voor?
Lijk wel een tractormaagd zeg..
maar die 624 is wel ff wat anders dan een 432..
Met de groepenhendel naar voor(hoge groep) kun je met de Agriomatic-S hoog-laag schakelen. Voor is laag, achter is hoog. Met de groepenhendel in het midden is de hoog-laag juist andersom, voor is hoog achter is laag. In de lage groep wordt als het goed is de neutraal stand omzeilt, dit zodat je zonder onderbreking van hoog naar laag en andersom kunt schakelen. Met de groepenhendel in de achteruit heb je naar voor de vooruit naar achter de achteruit. De Agriomatic-S stand(hendel naar voor) is namelijk onafhankelijk van de groepen en afhankelijk van de versnellingen. Dus in de hoog 4 zal het verschil erg groot zijn tussen hendel achter en hendel voor.
Onderhoud: Bak vullen met Hytran van de CNH dealer(35,5 liter zo uit mijn hoofd), filter dan ook vervangen. Er zijn nog andere filtertjes die uitgewassen moeten worden en de druk kan afgelezen en afgesteld worden, ook handig om eens te doen zodat je zeker weet dat alles goed is. beste is om daar iemand met goed verstand ervan erbij te halen of een handboek te kopen.
Het hele systeem is wel redelijk onderhouds gevoelig en ook de goede omgang is van belang voor het behoud van het systeem. Er zijn er veel kapot gegaan door verkeerd gebruik en/of verkeerd(of geen) onderhoud.
Wat je NOOIT mag doen, is enkel de agriomatichendel in neutraal zetten zonder ook de versnellingspook (rechtse pook) in neutraal te zetten. Dan krijgt de agriomatic bak geen smering en loopt ie dus kapot. Wat je dus moet doen wanneer je de trekker dus ter plaatse laat draaien, is beide hendels in neutraal zetten.
Verder zijn het zeer goede trekkers, die mits wat basisonderhoud zeer betrouwbaar zijn en ook heel lang meegaan. Maak gewoon een testrit met die 624, waarbij je alle groepen in alle versnellingen test. Zo ben je er zeker van dat ie in geen enkele versnelling eruit springt. Dat komt namelijk nogal eens voor bij die bakken. Verder letten op stuurspeling, het lekken van de achterassen en de werking van de remmen. Verminderde remfunctie en lekkende achterassen zijn tamelijk goedkoop op te lossen, maar er gaat wel wat tijd inzitten doordat de trompetten gedemonteerd moeten worden en uit mekaar moeten.
Succes ermee!
Grt,
Rob
heb je bij een 624 met agros ook een stopstand in de lage gearing? Bij onze 744 moet je hem helemaal vooruit drukken, omdat hij in de middenstand shift naar een lagere versnelling. Is handig met sloten.
enige minpunt was dat er water in de bak was gekomen door een gescheurde pookhoes...
Oude olie eraf laten lopen en
gelijk maar 40 liter hytran dr in gekieperd tot het peilgat overliep.
maar war een beest van een trekker zeg!