Voor dubbellucht molcon 5 ster heb je een All Position Ring of blokjes
wie kent de voor en na delen ?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
blokjes zijn velemalen sterker.
Zwaar trekwerk , kuil aan rijden dan zou ik voor blokjes gaan.
Land klaarmaken met rotorkopeg of zo en andere lichtere werkzaamheden en bodemdruk verlagende werkzaamheden dan zou ik gaan voor AP ringen
Ik heb nog wel een stel all position ringen te koop voor de liefhebber
Gewoon goed vastdraaien en je hebt nergens last van.
Bij 5 ster Molcon gewoon de trekker even op een paar houten balkjes van een centimeter of 5 dik zodat de trekker net iets hoger staat en zorgen dat je een blokje precies onderin hebt staan als je de wielen wilt aankoppelen.
Haak in het onderste blokje, en het dubbeluchtwiel aan de bovenkant aanduwen, spindel vastdraaien en klaar.
Zeeman heb ik altijd een rotsysteem gevonden met die gietijzeren klemmen.
Ring draait door in de velg en vervolgens breken de klemmen af.
Als je dan voor een dergelijk systeem wilt kiezen neem dan GS. Vele malen beter dan Zeeman. Die willen dan bij zwaar trekwerk, zoals kilveren wel ietsje doordraaien in de velg maar ze blijven wel heel. Je krijgt ze dan alleen wat lastiger weer los omdat ze onwijs onder spanning staan, dus ook goed uitkijken met het lossen van de klemmen want ze schieten met een enorme kracht los als ze zo zwaar onder spanning staan.
Waarom wordt dat Kock-systeem dan niet gebruikt, daar waar het zware materiaal op dubbellucht staat? Gemonteerd aan de steekas of met ergens tussen de 4 en 8 haken en een bus tussen de velgen wordt daar gebruikt, zal niet zonder reden zijn.
Enige voordeel, mbt kracht, van Kock is, dat hij op de naaf gekoppeld wordt, net als het GS AW-systeem, of de stroppen van de steekaskoppelingen. Daardoor wordt de kracht van het dubbelluchtwiel, of trippelluchtwiel niet via het eerste wiel wordt overgedragen op de steekas.
38"????? heb je ze nog???
maar wel wa anders hahahaha