Ik ben op mijn 633 een frontlader aan het opbouwen.
mag ik op de persleidng van de lift een T stuk plaatsen om af te takken naar het stuurventiel? of moet dit via een meerwegskraan?
ik was eerst aan het denken als ik rechtstreeks aftak, ik steeds bij druk op de achterste ventielen verlies heb via het ventiel van de voorlader en omgekeerd. of klopt dit niet?
Spetser.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 633 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
gewoon aftakken van je achterste snelkoppeling og in de leiding er net voor, hoef je verder ook niet bang te zijn dat er iets fout kan gaan.
dus als ik het goed begrijp, kom ik met de persleiding van de pomp naar het ventielblok van de voorlader. op de retourleiding van het ventielblok plaats ik dan zo'n "carry overplug" waarop dan een T stuk komt waarvan 1 kant naar de ventielen achter en de lift gaat en 1 naar het reservoir.
klopt dit?
Grootste voordeel is dat deze ventielen op de meest prettige plek zitten om ze te bedienen.
Darnaast vervalt alle andere 'hak-, breek- en zaagwerk' wat nodig zou zijn voor opbouw van een "los" ventielenblok.
Hak en breekwerk valt best mee, heb laatst nog een los SD5 blokje op een trekker gemaakt op de manier zoals ik omschreef, werkt prima.
Die is er ook niet, als je een ventielblok op bouwt voor een voorlader, Wim Deze trekker heeft de hydrauliek via een kuilvoersnijderstuurblok (Of eigenlijk had: zit nu een blok op van een uitkuildoseerbak) Wordt nog steeds afgetapt van het hydraulisch systeem (EW + drukloze retour) via een driewegskraan. Daar heb je alleen een tweetal sleutels voor nodig. Niks hakken, breken of zagen. Op de foto van de trekker voor de tank is naast de afgeknotte driehoek het blok (2X DW) te zien, op de andere foto (dus trekker met frame en dak) zie je het bedienblok (3X DW) rechts boven de voorlader uit steken. Dat is de huidige stand van zaken.
Dat zei ik: op zo'n plek zit het ventielenblok "armvermoeiend" veel te hoog.
(Maar ja, zo'n I.H.-533 wil je toch niet lang achter elkaar mee rijden. )
Nee hoor, die zit daar wel goed. Is er op gezet door de huidige eigenaar, en die denkt daar zeer goed over na.
En met deze trekker valt beter te werken, dan de Farmer 300-serie