Illustratie van:

International 633 - frontlader opbouwen

Ik ben op mijn 633 een frontlader aan het opbouwen.

mag ik op de persleidng van de lift een T stuk plaatsen om af te takken naar het stuurventiel? of moet dit via een meerwegskraan?

ik was eerst aan het denken als ik rechtstreeks aftak, ik steeds bij druk op de achterste ventielen verlies heb via het ventiel van de voorlader en omgekeerd. of klopt dit niet?

Spetser.

Deel dit topic

Reacties

heimans
Je haalt de persleiding van de pomp door, die sluit je aan op de P van het ventiel, je moet op de retourkant een carry overplug inschroeven, oftewel een drukdoorvoerplug, in die plug monteer je de leiding naar je hefventiel en op de T aansluiting maak je een slang naar je achterbrug.
monteurtje
@spetser

gewoon aftakken van je achterste snelkoppeling og in de leiding er net voor, hoef je verder ook niet bang te zijn dat er iets fout kan gaan.
spetser
@heimans

dus als ik het goed begrijp, kom ik met de persleiding van de pomp naar het ventielblok van de voorlader. op de retourleiding van het ventielblok plaats ik dan zo'n "carry overplug" waarop dan een T stuk komt waarvan 1 kant naar de ventielen achter en de lift gaat en 1 naar het reservoir.

klopt dit?
Wimsumar
Beste Spetser: Sluit de voorlader aan op het hydrauliekventiel wat al op de trekker zit. Bouw voor eventueel meerdere functies extra ventiel(en) bij aan het standaardventiel.
Grootste voordeel is dat deze ventielen op de meest prettige plek zitten om ze te bedienen.
Darnaast vervalt alle andere 'hak-, breek- en zaagwerk' wat nodig zou zijn voor opbouw van een "los" ventielenblok.
heimans
Dat klopt niet helemaal, die plug schroef je in het ventielenblok waar normaal de retouraansluiting zit, maar dan moet je ventiel er wel geschikt voor zijn.
Hak en breekwerk valt best mee, heb laatst nog een los SD5 blokje op een trekker gemaakt op de manier zoals ik omschreef, werkt prima.
SJB533
Quote @Wimsumar:
Darnaast vervalt alle andere 'hak-, breek- en zaagwerk' wat nodig zou zijn voor opbouw van een "los" ventielenblok.

Die is er ook niet, als je een ventielblok op bouwt voor een voorlader, Wim 😉 Deze trekker heeft de hydrauliek via een kuilvoersnijderstuurblok (Of eigenlijk had: zit nu een blok op van een uitkuildoseerbak) Wordt nog steeds afgetapt van het hydraulisch systeem (EW + drukloze retour) via een driewegskraan. Daar heb je alleen een tweetal sleutels voor nodig. Niks hakken, breken of zagen. Op de foto van de trekker voor de tank is naast de afgeknotte driehoek het blok (2X DW) te zien, op de andere foto (dus trekker met frame en dak) zie je het bedienblok (3X DW) rechts boven de voorlader uit steken. Dat is de huidige stand van zaken.
Wimsumar
Beste SJB533:
Quote @SJB533:
zie je het bedienblok (3X DW) rechts boven de voorlader uit steken.

Dat zei ik: op zo'n plek zit het ventielenblok "armvermoeiend" veel te hoog.
(Maar ja, zo'n I.H.-533 wil je toch niet lang achter elkaar mee rijden. 😉 ) 😛
SJB533
@Wimsumar
Nee hoor, die zit daar wel goed. Is er op gezet door de huidige eigenaar, en die denkt daar zeer goed over na.

En met deze trekker valt beter te werken, dan de Farmer 300-serie 😉

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 633 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
9