Serienummer

Hallo allemaal,

ik wil graag een international kopen (moet voor een 7,5 ton kipper). heb een 744 laten gaan op advies van tractorfans.
ik kijk naar trekkers van 60 tot 80 pk. heb niet al te veel te besteden dus kijk veelal naar trekkers zonder cabine, voorwielaandrijving en stuurbekrachtiging.
echter die zijn er niet zo veel in de klasse waar ik naar kijk.

ik kijk voornamelijk naar types met een motor D268 (844S en 844XL) en D239 (724, 743, 743xl, 745S, 745xl, 833, 833e,933).

2 vragen:

waar kan ik bij deze typen het serienummer vinden?

het valt mij op (als ik het goed heb) dat een 844s en 844xl gewilder zijn dan de trekkers met een D239 motor. weet iemand hoe dat komt?

dank

groetjes

wim

Deel dit topic

Reacties

case-inter
ihace.de/01_schlepper/schlepperindex.htm/ op deze site kun je alle types vinden en welke blokken als ervoor zitten. Hier kun je ook de motor gegevens vinden, dat de d-239 minder ge wilt is als de d-268 zal liggen aan de boring en slag
jo845xl
Boring en vooral de slag is groter met gevolg dat de 268 motor meer koppel heeft en het dus langer "volhoud" .
Serienummer staat bij mij rechts op de voorasdrager maar of dat zo bij allemaal is weet ik niet .
BIJ sommige modellen kun je deze vinden op het koppelingshuis.
case-inter
@jo845xl ja boven de gaten van de moederblok bevestiging staat het serie nummer.
ErDee
Tussen de D-239 en de D-268 zit nog de D-246 maar die vind je niet veel(824 vanaf maart 1972 en 844)
SJB533
Quote @jo845xl:
BIJ sommige modellen kun je deze vinden op het koppelingshuis.
Bij alle modellen zou (origineel) een plaat aan de rechterkant thv het koppelingshuis moeten zitten. Bij de XL-varianten zit hij onder het onderraampje aan de cabine, achter de dieseltankvulpijp, de platformvarianten hebben hem op het koppelingshuis 😉 Hoe dat met de Comfort 0,0 is, weet ik niet. Latere XL's zouden het plaatje overigens ook nog wel eens in het zicht onder het dashboard kunnen hebben.

@zweer
De 844S/845/844XL/845XL hebben de befaamde "langeslagmotor" en is de grootste viercilinder, op de 856XL na. Dingen geven het niet makkelijk op, waar de 745S/XL dat makkelijker doet. (OK, die heeft de naam lui te zijn)

Overigens is een 833 niet bepaald te vergelijken met de rest, en de 833E totaal niet 😉 De 33-serie is compacter en is heel anders gebouwd, dan de zgn. B-familie. 933 is er (officieel) nooit geweest. Of, nouja: moet je een combine wille hebben 😃 De 933 die je bedoelt, is een 833 met turbolader... Zou ik je willen afraden om de transmissie.
jo845xl
@SJB533

is de grootste viercilinder, op de 856XL na

Wat bedoel je hiermee ?
SJB533
@jo845xl
(Ben persoonlijk geen fan van de 856XL) De 745/844/845XL hebben een atmosferische motor, de 856XL is uitgevoerd met een turbo. Vandaar, dat ik de 844S/844XL845XLde grootste viercilinder noem.

Qua motor hebben ze sowieso de grootste viercilinder 😃
jo845xl
@SJB533 Ik dacht al dat je bedoelde dat de 856XL meer cc inhoud had ?
SJB533
@jo845xl
856XL heeft een 239 met 3911 cc, maar haalt daar door een andere pompen een tturbo meer vermogen uit. Ik heb wel sterk de indruk, dat de 856XL ook een zwaardere transmissie heeft. Moet naar mijn idee zwaarder trekken, dan een 845. Is mij wel eens verteld, dat die van een 9/1056 er achter zou liggen.
zweer
Hoi allemaal,

dank voor al jullie informatie. ik ben veel wijzer geworden.

groetjes

wim
zweer

hoi,
ik heb nog een paar vragen.

zijn er kenmerkende verschillen tussen een 844S/844xl en een gewone 844 of moet je dat met het serienummer vaststellen?

de 845(XL) staat op onderstaande site niet vermeldt. hoe kan ik de serienummers achterhalen? ihace.de/01_schlepper/schlepperindex.htm/
SJB533
@zweer
Hoi Wim,
Serienummers staan op dezelfde locaties 😉 845XL is eigenlijk een Frans type, maar in Duitsland zijn er wel wat gebouwd, die hier in Nederland omgekat zijn. In principe geen verschillende trekkers.

Tussen de 844 een 844-S/XL zitten wel verschillen. De motor verschilt, en dat kun je sowieso aan het type motor zien. Weet zo uit mijn hoofd niet meer exact, waar die staat. En een verschil tussen 946 en 1046 (en de eerste 955/1055's)is de locatie van het inlaatspruitstuk tov de zijpanelen. Heeft te maken met de slag, die de zuigers maken. Ik weet niet in hoeverre dat op gaat voor de 844 en -S?
zweer
Hoi allen,
heel erg dank voor jullie hulp.
ik ben heel wat wijzer geworden.
groetjes
wim

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
11