Illustratie van:

International 633 - Word snel warm

Als ik met mijn international 633 een 15 min volgas rijd komt de temperatuur meter net iets onder het rode.
Waaraan kan dit liggen en waar zit de thermostaat van deze trekker?

Alvast bedankt
Bas

Deel dit topic

Reacties

inter633733
Zit er genoeg koelwater in? is de radiateur schoon? zo niet even met de hogedrukreiniger MET BELEID schoonspuiten. Maar misschien zit hij ook wel van binnen verstopt!
IHC-power
Thermostaat zit in het gegoten stukje net boven het uitlaatspruitstuk. Daar waar de darm die van de radiator komt het blok binnengaat. Darm los, 2 boutjes losdraaien en je bent erbij. Als ik van jou was zou ik de temperatuur van het water wel eerst even nameten. Dan ben je zeker van je zaak. 😄
basjohndeere
@inter633733 koelvoeistof zit er genoeg in. Bedankt voor de tip ga ik daar even naar kijken en als die vies is schoonspuiten
basjohndeere
@IHC-power oke bedankt wat is ongeveer een normale water temperatuur als het blok een 15 min volgas loopt?
IHC-power
@basjohndeere een thermostaat gaat pas open bij een dikke 80 graden. Dus dat zal,die altijd halen als ie goed warm is. 😄 daarna zal dat terug wat zakken.
basjohndeere
@IHC-power bedankt
erik9831
Je kan dit testen door hem in water te leggen en dit aan de kook te brengen. Kan je zien of hij open en toe gaat ook.

klopt toch hé, want begin nu zelf al aan alles te twijfelen :s
Rega
Bij deze klachten thermostaat gewoon preventief vervangen. Kosten in verhouding niet veel. Evenals de radiateurdop. Mocht al het genoemde niet helpen, dan kun je eens aan de koppakking gaan denken.
basjohndeere
@Rega ja dat is wel een goed idee
3130ls
@basjohndeere als je dan stationair draait koelt hij dan weer af of schommelt hij steeds.net als rega zegt kan ook de koppakking wezen
casejxu
Thuis ook gehad met 633. Hebben toen thermostaat vervangen en de radiateur der afgehaald... Toen met water van onder naar boven doorgespoeld en dwars door schoongemaakt met hoge druk reiniger. Ook de tuin slang op het motorblok gehad om deze "schoon" te spoelen. hier na was bij ons het probleem verholpen
basjohndeere
@3130ls volgens mij koelt die niet echt af als die stationair draait
3130ls
@basjohndeere na een kwartier stationair draaien niet. ?
3130ls
@basjohndeere na een kwartier stationair draaien niet. ?Ik denk dat het een waterpomp revisie word
basjohndeere
@3130ls een kwartier nog niet geprobeerd nu de thermostaat ant loshalen maar hoe krijg je de thermostaat dr uit? Heb de twee bouten al los maar hoe haal je de thermostaat dr uit?
basjohndeere
@IHC-power weet je ook hoe de thermostaat eruit te halen is?
basjohndeere
Thermostaat getest gaat wel open even schoongemaakt en koelt al wel weer beter
IHC-power
@basjohndeere die kan je er normaalgezien zo uitpeuteren met een schroevendraaier. Die zitten daar normaalgezien niet in vastgeplakt ofzo. 😄
Rega
@IHC-power

Kitten dan blijft et zitten.
Rega
@IHC-power

Kitten dan blijft et zitten.
basjohndeere
@IHC-power thermostaat gaat wel open en trekker word nog steeds warm. Hoe kan ik de waterpomp testen en hoe kan je testen of radiateur verstopt zit? Alvast bedankt
IHC-power
@basjohndeere Als de thermostaat open is, zie je het water in de radiator dan goed rondgaan? Dat moet namelijk het geval zijn als ie warm wordt. Heb je al gemeten hoe warm ie daadwerkelijk wordt? Gewoon de radiator eens uitblazen wil soms ook al heel veel helpen!
basjohndeere
@IHC-power om te weten of die echt warm word moet je dan het koelwater meten? Als ik de knipperlichten aan zet springt de meter helemaal naar onder heeft dit met de massa te maken?
IHC-power
@basjohndeere dat heeft volgens mij met de massa te maken ja. Koelwater idd gewoon meten. 😄
basjohndeere
@IHC-power bedankt
basjohndeere
@IHC-power koelvloeistof is rond de 76 graden
IHC-power
@basjohndeere 76 graden na hoelang draaien? Stationair?
basjohndeere
@IHC-power na 15 min volgas rijde en dan geeft de themeratuurmeter van trekker aan dat die bij het rode zit En heb koelvloeistof gemeten en die is 76
IHC-power
@basjohndeere dat lijkt mij redelijk normaal te zijn. Wellicht zit er dan een defect in je meter. Nu je toch de temperatuur zo kan meten: laat em es flink werken en controleer regelmatig de temperatuur. Hij zou niet warmer mogen worden dan 85-90 graden. Op die manier ben je zeker dat er voorderest weinig aan de hand is. 😄
basjohndeere
@IHC-power met 85 a 90 bedoel je daarmee koelvloeistof temperatuur?
IHC-power
basjohndeere
@IHC-power oke bedankt hou ik dat in de gaten
Corne S
@IHC-power

Wat is de oplossing als die 2 thermostaatbouten erg vastzitten in dat gietaluminium? Warmstoken?
IHC-power
@Corne S dat kan je inderdaad voorzichtig proberen. Let er wel goed mee op dat het aluminium niet al te heet wordt. Met beleid stoken dus. 😄
Corne S
@IHC-power

Gelukt. Echter was de andere bout al een keer opgetapt naar een maatje groter. Dit wordt dan door en door.

T is voor de 624. Ter vervanging van de externe thermostaat (lekt en is prijzig).
IHC-power
@Corne S mooi dat het gelukt is! Zo heb je het ineens origineel opgelost. 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 633 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
36
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
7