TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dan zijn het soepele banden
ik zie toch liever agribib deze slijten vaak schuin af waardoor er slecht mee op de weg te rijden is verder zijn het redelijk goede banden
M18 zijn toch veel stugger?
Aha, zodoende. Vond et al vreemd. M18's zijn niet de allerbeste banden die ze gemaakt hebben volgens mij. Al denk ik dat ze wel beter geschikt waren voor ploegen e.d. iets wat met M8's slecht gaat.
Arno heeft XM25P
Dan heb je zeker nog nooit M8's gehad. Dit trekken als de besten en lopen niet vol. De M18 was idd een rot band, dat geeft Michelin ook toe.
Heb wel eens gehoord dat Fendt de 600's standaard op M8 leverde, en dat die heel veel problemen hadden met de diepteregeling omdat de band zo inzakte tijdens het ploegen.
De M8 was en is denk ik nog steeds 1 van de betere banden. Vlak voor de productie stopte kwam er speciaal voor Nederland nog de M8 E. Die had een iets hogere nok en ook een nok minder in de omtrek.
De latere XM 108?
Een verbeterde dus?
Scheelt idd nog wel iets met de XM108
een keer meegetrokken al en ik vindt ze veel belovend
Inderdaad en ze bevallen mij erg goed.
@albert-fendt
In welke maat en voor wat voor een trekker wil je ze gebruiken?
Zijn er ook nog m18's met m8 profiel gemaakt? Dacht dat ooit eens gezien te hebben.
Ik ben geen expert, maar denk dat het zo erg niet kan zijn.
Volgens mij zorgen vooral hoge wiellasten, remmen, snel optrekken, slechte uitlijning, (te) hoge bochtsnelheden en scherpe bochten maken voor bandenslijtage.
Ik denk zelfs dat met banden met een soepel karkas, op een rechte en vlakke weg en rustig optrekken/remmen (of nog beter: uit laten rollen) de bandenslijtage niet of nauwelijks toeneemt bij een hogere rijsnelheid. (per afgelegde km uiteraard, per uur zal de slijtage wel toenemen)
Op deze dubbelluchten staat M18, maar ik vind ze er heel anders uit zien dan onze M18's op de 1046 terwijl het ook dezelfde maat is.
Dat zou best kunnen ja, die xm18's lijken me wel een slag nieuwer en soepeler.
fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/…