Ik heb een Ford 4000 zou gauw als die warm wordt gaat die ongeregeld (toeren opbouwen en weer aflaten zakken) lopen maakt niet uit met welk toerental. Koud blok is er niks aan de hand.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn?
Hij start op dit moment ook niet zit net tegen het aanpakken aan.
Alvast bedankt!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 4000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Net vervangen nog geen 2 uur gedraaid.
Dan zou op een ander plek in het brandstofsysteem vuil de doorstroming kunnen blokkeren.
Bijvoorbeeld:
Als het tankdopontluchtingsgaatje dicht zit kan de tank vacuüm trekken.
Het kraantje kan dichtgeslibt zijn. (Voldoende opengedraaid overigens? ).
Leidingen met aanslag erin (dieselbacterie).
Of het systeem na filterwissel nog niet goed ontlucht.
Toevallig de tank leeg gereden?
Ik had zoiets afgelopen jaar met een MF675. Ik had de tank leeg gereden, daarna gevuld en ontlucht. Na 1 of 2 uren goed gedraaid te hebben sloeg die ineens weer af. Toen bleek er nog vuilprop voor de opvoerpomp te zitten (door het leegrijden)
Je kunt eens even de leiding van tank naar het filter bij het filterhuis losdraaien en er met perslucht doorheen blazen.
Als het dan goed is weet je dus dat het zeefje op de kraan dicht zat.
Als je de tank dan weer bijna leeg hebt het kraantje eruit draaien en het zeefje goed schoonmaken, en de tank met een stoomcleaner schoonspuiten van binnen aangezien je dan een laag bezinksel op de bodem van de tank hebt liggen.
Als met deze maatregelen het probleem niet opgelost is dan denk ik ook aan algengroei in de tank(dieselbacterie).
Dat zegt niks.
Draai hem er maar eens onder weg en kijk of er een laag roestbruine troep in het filter zit.
Zo ja, het hele leidingwerk schoonmaken zoals hierboven omschreven, en weer een nieuw filter monteren.
dan kan het zeefje voor de pomp ook dicht zitten.
Dat geintje heb ik namelijk ook al eens gehad met een lekkende vlamstart.