Wat is de procedure om de diesel pomp te demonteren (voor revisie/reparatie) . Waar moet ik opletten zodat ik hem ook weer goed en op tijd kan monteren?
Tips??
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De motor op inspuitmoment zetten. Dit doe je met de krukaspoelie en de naald die er boven zit, het zal 8 of 12 graden zijn. en dan kun je de pomp demonteren. Let wel op, het tandwiel kan soms wel vast op de as zitten. Normaal doe je dat met een speciale trekker. Maar soms lukt het ook met een tik van een hamer.
Zit er niet ook een streeepje op het roterende deel bij de aanwijzer in de pomp (achter luikje) ?
(ben op dit moment ff niet in de buurt van de trekker om te checken)
Ik gaf op het tandwiel van de pomp en het tandwiel wat hem aandreef een streepje verf, op de tanden. Pomp komt dan altijd goed terug. Op de flensdraaiing van de pomp na.
Flens zal ik ook buiten om ook ff aftekennen
En opsturen voor revisie naar Hannink in Enschede (Iemand ervaring met dit bedrijf?)
Reden : lopend weggezet, volgende dag niet aanslaan, kwam geen diesel uit de injectie leidingen.. nieuwefilters, ontlucht , pomp ontlucht, nog niks.. Dus ja , dan is er iets met de pomp denk ik dan maar.. Wel vreemd, lopend wegzetten en dan nietmeer starten. Wat kan er gebeuren in die tussentijd vraag je je dan af.
Welke revisie bedrijf(en) recommendeer jij?
Ja wel vreemd inderdaad als je m lopend wegzet en dan zoiets krijgt...
tijdje geleden hetzelfde gehad bij een 845xl (met dezelfde pomp) was uiteindelijk kwestie van goed ontluchten.
@mc-cormick-ihc: Ik zit in de buurt van huizen , Dikkenberg tuning bedoel je denk, zitten in Wekerom, idd in de buurt van lunteren, zal ze s bellen..
Hoe dan ook, de pomp zal er wel weer goed op komen met de timing lijkt mij..
Eerst testen en evt reparatie.
Weet iemand nog revisie bedrijf in de buurt van Bussum/Huizen?
Na montage nog steeds niet starten, ook niet met extra accu en kabels..
Uiteindelijk bleek dat er te veel stroom verlies was en de startmotor niet genoeg toeren maakte om de pomp weer aan de gang te krijgen (druk leveren). Nieuwe accu en veel meer toeren van de start motor.. na toch nog wel flink doorstarten en wartels los bij de injectoren en bij pomp, kwam er eindelijk diesel. en kwam er langzaam leven in de motor, eindelijk lopen..
Met dank aan de service van LMB Leo Bomers, die dit in eenhalf uurtje voor elkaar hadden..