International 844 S - demonteren Bosch VA dieselpomp International 844S

Wat is de procedure om de diesel pomp te demonteren (voor revisie/reparatie) . Waar moet ik opletten zodat ik hem ook weer goed en op tijd kan monteren?
Tips??
boMc

Reacties

brauheist
Spie bovenhouden
redeagle14
@boMc
De motor op inspuitmoment zetten. Dit doe je met de krukaspoelie en de naald die er boven zit, het zal 8 of 12 graden zijn. en dan kun je de pomp demonteren. Let wel op, het tandwiel kan soms wel vast op de as zitten. Normaal doe je dat met een speciale trekker. Maar soms lukt het ook met een tik van een hamer.
brauheist
@redeagle14 motor op inspuit moment zette heb ik ook nie gedaan alleen gemerkt op t tandwiel
mc-cormick-ihc
Op de poelie optijd zetten. Luikje van de pomp open en streepje bij de aanwijzer zetten. Dit kan 1slag verschil geven omdat de pomp maar 1/2 toeren maakt t.o.v de motor. Zo weet je ook altijd waar die weer terug moet.
boMc
Zit er nog een referentie teken op de krukaspoelie tov naald? heb ik nog niet gezien.. Hoe weet ik anders waar het inspuitmoment is..
Zit er niet ook een streeepje op het roterende deel bij de aanwijzer in de pomp (achter luikje) ?
(ben op dit moment ff niet in de buurt van de trekker om te checken)
mc-cormick-ihc
@boMc op de poelie zitten streepjes die zul je waarschijnlijk ff zichtbaar moeten maken met staal borstel. En achter dat luikje zit inderdaad een streepje op t roterende deel. Dus dat gaat wel lukken denk
Corne S
@mc-cormick-ihc

Ik gaf op het tandwiel van de pomp en het tandwiel wat hem aandreef een streepje verf, op de tanden. Pomp komt dan altijd goed terug. Op de flensdraaiing van de pomp na.
mc-cormick-ihc
@Corne S tandwiel zou in t ergste geval kunnen verschieten van tandje maar dr staan merk tekens in geslagen. T hartje laat ik gewoon zitten
boMc
Dank voor reacties , ik ga morgen ermee aan de slag..
Flens zal ik ook buiten om ook ff aftekennen
En opsturen voor revisie naar Hannink in Enschede (Iemand ervaring met dit bedrijf?)
mc-cormick-ihc
@boMc ik heb m ooit gesproken in panningen maar ik vond het een eigenwijze vent persoonlijk. Dat wil niet zegge dat de service niet goed is natuurlijk. Want wij hebben hier andere bedrijven voor zulk werk. Wat is de reden dat je pomp er af moet?
boMc
@mc-cormick-ihc Gesproken in Nord horn, mijn indruk was dat ook wel een beetje..
Reden : lopend weggezet, volgende dag niet aanslaan, kwam geen diesel uit de injectie leidingen.. nieuwefilters, ontlucht , pomp ontlucht, nog niks.. Dus ja , dan is er iets met de pomp denk ik dan maar.. Wel vreemd, lopend wegzetten en dan nietmeer starten. Wat kan er gebeuren in die tussentijd vraag je je dan af.
Welke revisie bedrijf(en) recommendeer jij?
mc-cormick-ihc
@boMc stocking uit gouda of van renes nieuwpoort. En dikkenberg uit lunteren geloof ik.
Ja wel vreemd inderdaad als je m lopend wegzet en dan zoiets krijgt...
monteurtje
Achterop de pomp midden tussen de verstuiverleidingen zit een stopje draai die er ook eens uit tijdens ontluchten.
tijdje geleden hetzelfde gehad bij een 845xl (met dezelfde pomp) was uiteindelijk kwestie van goed ontluchten.
boMc
@monteurtje : centrale stop ga ik nog ff proberen..
@mc-cormick-ihc: Ik zit in de buurt van huizen , Dikkenberg tuning bedoel je denk, zitten in Wekerom, idd in de buurt van lunteren, zal ze s bellen..
boMc
Pomp is eraf, positie gemerkt op beide aandrijf tandwielen, krukaspoelie gedraaid voor correspondentie met pijltje en streepje op roterende deel binnen in pomp, stift krukas staat op merktekens/streepjes poelie midden tussen de 09 (of 06 opkop) en 10 (graden?)
Hoe dan ook, de pomp zal er wel weer goed op komen met de timing lijkt mij..
Eerst testen en evt reparatie.
Weet iemand nog revisie bedrijf in de buurt van Bussum/Huizen?
boMc
Pomp is getest enin orde..
Na montage nog steeds niet starten, ook niet met extra accu en kabels..
Uiteindelijk bleek dat er te veel stroom verlies was en de startmotor niet genoeg toeren maakte om de pomp weer aan de gang te krijgen (druk leveren). Nieuwe accu en veel meer toeren van de start motor.. na toch nog wel flink doorstarten en wartels los bij de injectoren en bij pomp, kwam er eindelijk diesel. en kwam er langzaam leven in de motor, eindelijk lopen..
Met dank aan de service van LMB Leo Bomers, die dit in eenhalf uurtje voor elkaar hadden..
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!