Hallo,
Is afdekzeil verplicht als met een volle wagen rijd.
Of alleen als je een kop oplaait.
Mvg Guus
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
2 x 367= 734,- daar had je ook een dekzeiltje voor kunnen kopen!
Tja maar het is teveel moeite om steeds zeil erover te trekken voor klein stukje over de weg
Ja en? Wordt je niet per uur betaalt?
en te veel moeite is luie geit......!!!!!
dan moet je ook niet zeuren dat je al 2 boetes heb gehad!!!!!
En maar zeuren dat er te weinig geld binnen komt. Zonde van t geld.
En maar zeuren dat er te weinig geld binnen komt. Zonde van t geld.
Dat zal hij waarschijnlijk dan niet zelf hoeven te betalen. Echt sneu geld, daar kun je toch andere leuke dingen mee doen.
Dat zijn heel wat kratjes pils. Zonde
tractorfan.nl/movie/38930/
wie niet horen wil moet maar voelen!
En Idd. @jd3010 hij zou het wel niet zelf hoeven te betalen!
En die enkeling die met een kop betonklinkers rond rijd dat snap ik ook wel laat ze die maar bekeuren, maïs is geen gevaar die minuscule hoeveelheden die er afwaait. Maar een aardappel of biet wil je ook niet op je voorruit hebben, al liggen hier de rotondes altijd bezaait er mee.
makkelijk gezegt hierboven om elke vracht een zijltje erover te trekken... een meeste hobby zelfbouw spul is ook niet om over naar huis te schrijven, +dat er flink wat tijd in gaat zitten voor dat in mekaar gehobbyt is
In feiten moeten ze jou ook een flink proces geven plus de werkgever, jij en de werkgever verzuimen om de regels na te leven.....
Ik heb er geen medelijden mee, moest 2x zo duur zijn...
Systeem is bekend als men de container afzet blijft het afdekzeil op de carrier.
Maakt ook niet uit of je t nou verliest of juist niet als de kans op afvallen er is dan hang je.
Maakt ook niet uit of je t nou verliest of juist niet als de kans op afvallen er is dan hang je.
Sommigen hier roepen de problemen ook gewoon over zich af, ik snap best dat het in de oogsttijd druk is, maar ook dan moet iedereen zich aan de verkeersregels houden, als je geen kop laait en onderweg niks verliest dan trek je niet snel de aandacht. Maar ik reed 2 dagen geleden met de auto achter zo'n mongool met een kop er op, kon echt niks meer bij en ik reed bijna continu door een wolk van stukjes mais, weg lag ook helemaal onder. Denk er ook eens aan dat bijvoorbeeld een motorrijder daar zo door onderuit kan gaan.
Een kop er op laden is ook nergens voor nodig, hoe groot de wagens tegenwoordig ook zijn, bij sommigen kan er blijkbaar toch nooit genoeg in.
De werkgever moet er voor zorgen dat alles in orde is zodat jij de lading kunt afdekken, dus hij is wel degelijk mede verandwoordig...
En het is net wat @walker ook al zegt, of nu 100 meter of 10 kilometer moet rijden, je bent verplicht om af te zeilen...
Men neef heeft ook afdekzeilen op zijn karren staan, die is nu veel minder gestrest om iets te verliezen. Had het al veel eerder moeten doen zegt hij zelf. Tijd neemt het echt niet in beslag, is gewoon luiheid.
Als je zo gaat redeneren dan ben je totaal niet waard dat je tractor chauffeur bent....
Natuurlijk hopen we nu met z'n allen dat ze jou 5 keer per dag aan houden, 5 dagen aan stuk...
Ik zie dit wel zitten....
Of het er nu uitziet of niet, het is veiligheid. Een landloper ziet er ook niet uit, maar hij kan er misschien ook niks aan doen. staat een rolstoel mooi bij een persoon ?
Komaan zeg, als dat een reden moet zijn ... het is esthetisch niet mooi dus doen we het niet ? Zijn we Gordon geworden zoals 'hotter than my daughter' ? Stylingspecialist ???
Zie hier...
Had je ook op kunnen zoeken, en dit gewoon via Google...
cumela.nl/verkeer-en-vervoer-veilig-landbouwverkee…
volgens mij is de regel dat er geen lading afvalt als je plots moet uitwijken voor iets, dus met hoge snelheid een bocht maken.
Wij hebben dr ook al 2 gehad, altijd nog goedkoper dan een fatsoenlijk afdekzeil of 500kg minder laden,
Ja ik ben een moeilijk man
Maar er staat nu in de wetgeving vanaf 1 oktober 2014 blijkbaar, 'Gevaar of hinder' is de nieuwe toevoeging'
Wat is gevaar of hinder, want 'hinder' kan je ook aanzien als een breed concept.
Als ik met de bromfiets achter een silagewagen rij en er waait een vlokje mais in men helm, dan is het hinder. De politie maakt dan nog altijd zelf uit wat hinder is ... zijn we uiteindelijk nog geen stap verder mee denk ik dan.
Ik wist helemaal niet, dat ze in Nederland even onduidelijk kunnen zijn als in België
Dit kan zeker onder de noemer gevaar vallen, als je geen scherm voor je gezicht hebt kaan zo'n vlokje in je ogen terecht komen met grote gevolgen van dien....
waarom zou je er dan een kop op laden, als het maar 2 km is? Dan ben toch zo weer terug op de akker. Wel zeuren dat je al 2 x bekeurd bent, maar ondertussen gewoon nog kop er op laden en aandacht van de politie trekken.
Nouja ze zijn betaald en ga er niet een hoop moeite voor doen om het terug te halen
Hier zelfde verhaal, al houden ze hier geen loonwerkers of boeren aan voor het niet afdekken van de wagens. Heb het tenminste nog nooit gehoord.
Het is ook niet verplicht als er geen lading af kan vallen/je geen gevaar voor de mede weggebruikers vormt!
Zie: tractorfan.nl/topic/71247/
Hier rijden ze stuk voor stuk zonder afdek kleppen/zijlen/netten maar nooit een die zoveel mais, gras etc. verliest dat het een gevaar vormt. Akkerbouwers met aardappelen, bieten en wortelen zelfde verhaal. Hoe nieuw de wagens ook zijn. Enkel enkele grondkarren rijden met afdek kleppen, enkele aardappel wagens hebben afdekzeilen, alleen gebruiken ze nauwelijks zover ik zie. V/d Borne Reusel komt hier nu wel eens voorbij met hun Fendt's/Krampe 900 series en heeft wel afdekkleppen en gebruiken ze ook.
Zelfde verhaal met maisbekken, geen een die hem afschermd en geen een die er wel eens een ongeluk mee heeft gehad.
Ohw, das nog sneller als hier in Midden Brabant, daar rijden ze op slakken en schildpadden.
Zit je weer op je stokpaard? Dat is sowieso een levensgevaarlijk iets en dat is een punt dat in ieder geval verplicht is!