Weet er iemand nog een oude Vervaet of veenhuis driewieler te koop staan? Het mestgedeelte hoeft niet meer werkend te zijn, de rest liefst wel.
En waarom zie je de veenhuizen niet zo veel zijn ze technisch niet goed?
Alvast bedankt
Wil je reageren op deze advertentie?
Als je je aanmeld voor deze website kun je heel eenvoudig een persoonlijk bericht sturen naar de plaatser van deze advertentie (deutzke m620).
Lid worden is gratis, wij spammen niet en verstrekken je gegevens niet aan derden.
Meld je hier aan
Laatste
Reacties
beverdam heeft een oude veenhuis staan kost rond de 15000
laatst heeft er op mp lang een gestaan met een waterkanon voorop voor 10 000.
een oude verveat komt (bijna) nooit onder de 25000 want dan bouwen ze ze om naar een soort rooimachine voor groenten
tractors-and-machinery.com/site_display_content.ph…
tractors-and-machinery.com/site_display_content.ph…
Oude vervaet`s gaan terug naar de fabriek en worden weer helemaal gereviceerd.
Geloof dat die machines des tijds nogal wat last hadden van "kinderziektes". Daardoor hebben ze niet een echt geweldige reputatie opgebouwd. Zijn op internet hele verhalen te vinden van gebruikers ervaringen met deze machines. Denk zelfs wel hier op deze site. Je moet er alleen even om zoeken.
Mvg,
Siete
hmm, dat klopt... maar toen was de Veenhuis trike eigenlijk al naar de zijlijn geschoven, Vervaet was toen al onbetwist marktleider.
Zon ding kun je zo achter de kabine doorslijpen en een trekboom aan lassen. Mooie boerentank !
staat nog een manus melkrobot te koop voor 18000.-
dingen worden al een eeuwigheid niet meer gemaakt.
Het mestgedeelte hoeft niet meer in werkende staat te zijn want het is de bedoeling om hem om te bouwen.
De laatste VVT-ontwikkeling @Renze, een VVT VTT 500, is ten tijde van het faillissement geweest. Ding is toen verkocht en afgebouwd door de koper. Ik denk niet, dat VVT voor die tijd al gestop is met de 300's, al zijn de 400's wel vernieuwd zoals een Discoverycab van NH.
veenhuis was in die tijd technisch ver vooruit op een verveat, die zijn pas bij de huidige reeksen, echt modern aan het, veenhuis had in 96 al compleet gestuurde achteras, met een eigen besturingsysteem, die de stuurhoek terug regelde naargelang de snelheid die je reed, lag een clark powershift bak in met een eigen computer om te zorgen dat de boel heel bleef, en een hoge rijsnelheid, die van ons liep toen al dik 45 op de weg.
grootste nadeel van die dingen is dat ze door alle snufjes te storingsgevoeling waren, en ze zuipen als een ketter, door de converter die erin ligt, je moet overal een hoop gas bijgeven voor het werkt, lag wel een mooie v8 mercedes in die lekker brulde (alleen wou die ook nog wel eens ooit het begeven)
vervaet heeft de slag om de 3 wieler gewonnen doordat ze simpel zijn gebleven, en er dus zo ongeveer helemaal niets aan kapot kan gaan, ik vind alleen dat ze wel iets meer technologie hadden mogen toepassen, een simpel zoemertje voor als de verdeler vast slaat, is teveel van het goede, terwijl veenhuis al een systeem had dat automatisch de verdeler van richting liet veranderen om hem zo los te krijgen.
ik weet niet wat je ermee wilt gaan doen, maar qua trekkracht, wint vervaet het wel van veenhuis, alleen een horsch tt250 trekt ze alle 2 eruit, lopen alleen op de weg maar 25, maar is wel beresterk.
Over het algemeen heeft, bij enige rijsnelheid, een automaatbak toch een hogere efficientie dan een hydrostaat, de hydrostaat wint het op lage snelheid omdat wrijving evenredig toeneemt met toerental.
ZF is bezig met de nieuwe Traxon transmissie voor trucks, modulair opgebouwd in handbak, gerobotiseerde bak (zoals de huidige AS Tronic) en dual clutch, zodat je kunt powershiften.
Die dual clutch AS Tronic zal de ideale transmissie zijn voor zon ding, geen hydrodynamische en ook geen hydrostatische verliezen....
Het had een powershift bak van clark en de hydromotor van de voorwielen kon je instellen voor het geval die ging slippen.
In 1997 hadden ze idd een bestuurbare achteras.
En je moets enorm veel gas geven wilde het voor of achteruit gaan.
Je voelde je wel de king of the road, danwel de king of the field met de v8 eronder.
marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/…
Was alleen op de VVT VTT 300-3 met 12000 liter tank, de 10000 liter 300-3 had die mogelijkheid niet, voor zover ik weet.