Vervaet/veenhuis

Weet er iemand nog een oude Vervaet of veenhuis driewieler te koop staan? Het mestgedeelte hoeft niet meer werkend te zijn, de rest liefst wel.
En waarom zie je de veenhuizen niet zo veel zijn ze technisch niet goed?

Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

Fendt926Driver
Oude wel maar goedkope niet.
beverdam heeft een oude veenhuis staan kost rond de 15000
laatst heeft er op mp lang een gestaan met een waterkanon voorop voor 10 000.
een oude verveat komt (bijna) nooit onder de 25000 want dan bouwen ze ze om naar een soort rooimachine voor groenten
Fendt926Driver
Of deze prijs op aanvraag. tekst in advertentie spreekt voor zich

tractors-and-machinery.com/site_display_content.ph…
kace

Oude vervaet`s gaan terug naar de fabriek en worden weer helemaal gereviceerd.
Renze
Veenhuis bouwt die dingen al 25 jaar niet meer, en in die tijd werden er zowieso weinig verkocht. En wat er gebouwd is, is vaak alweer gesloopt voor onderdelen, ook omdat de Veenhuis (dacht ik) geen aangedreven neuswiel had en daarom voor de bouwlandbemester niet de trekkracht van een Vervaet of Vredo levert. Daarom zie je ze weinig. Die markt is helemaal overgenomen door Vervaet en Vredo omdat Veenhuis destijds te lang stilgezeten heeft.
Fendt926Driver
Quote @Renze:
Veenhuis bouwt die dingen al 25 jaar niet meer,
in advertentie van beverdam staat bouwjaar 1999. dat is bij mij 15 jaar geleden
Siete
Nou ben jij volgens mij doorgaans goed op de hoogte Renze, maar ik meen toch eens ergens gelezen te hebben dat de latere types wel een aangedreven voorwiel hadden. Geen idee of dit standaard of optie was. Je ziet bij sommige ook een Hydro motor zitten aan de rechterkant bij het wiel iig.
Geloof dat die machines des tijds nogal wat last hadden van "kinderziektes". Daardoor hebben ze niet een echt geweldige reputatie opgebouwd. Zijn op internet hele verhalen te vinden van gebruikers ervaringen met deze machines. Denk zelfs wel hier op deze site. Je moet er alleen even om zoeken.

Mvg,

Siete
Renze
Quote @Fendt926Driver:
in advertentie van beverdam staat bouwjaar 1999. dat is bij mij 15 jaar geleden

hmm, dat klopt... maar toen was de Veenhuis trike eigenlijk al naar de zijlijn geschoven, Vervaet was toen al onbetwist marktleider.
Renze
[quote="@casejxu"] albertvishandel.nl....[/quote/]

Zon ding kun je zo achter de kabine doorslijpen en een trekboom aan lassen. Mooie boerentank !
Fendt926Driver
@casejxu is die niet een beetje uit de tijd?
staat nog een manus melkrobot te koop voor 18000.-
dingen worden al een eeuwigheid niet meer gemaakt.
casejxu
@Fendt926Driver haha geen idee... ken deze man niet echt. Weet alleen van zijn bestaan af 😛
casejxu
@Renze naja als ie werkend is aan de bak met dat ding denk.... 😃
boonman
Www.vervaet.nl
b450
Volgens mij had de veenhuis een mechanisch aangedreven achteras en een hydraulisch aangedreven voorwiel. Geloof dat hier nogal problemen mee waren. Heb ook wel met zo'n veenhuis gewerkt. Het comfort wat vervaet en vredo toen al had miste de veenhuis.
deutzke m620
Bedankt allemaal

Het mestgedeelte hoeft niet meer in werkende staat te zijn want het is de bedoeling om hem om te bouwen.
SJB533
Quote @Siete:
Nou ben jij volgens mij doorgaans goed op de hoogte @Renze, maar ik meen toch eens ergens gelezen te hebben dat de latere types wel een aangedreven voorwiel hadden. Geen idee of dit standaard of optie was. Je ziet bij sommige ook een Hydro motor zitten aan de rechterkant bij het wiel iig.
Klopt, Siete. En dat was volgens mij al vanaf t begin. Als ik het goed heb, heeft de 300-1 die is nagemeten voor de Bouw je eigen die hydro ook.

De laatste VVT-ontwikkeling @Renze, een VVT VTT 500, is ten tijde van het faillissement geweest. Ding is toen verkocht en afgebouwd door de koper. Ik denk niet, dat VVT voor die tijd al gestop is met de 300's, al zijn de 400's wel vernieuwd zoals een Discoverycab van NH.
Siebenga
In langezwaag friesland staat 1! of die te koop is weet ik niet, wel dat hij niet gebruikt wurd.. veenhuis
JD6930
Terra Gator wel een oude. In Esbeek. Kan er geen link naar plaatsen. Weet niet hoe dat werkt met mobiel. En tis de hoogste tijd om te gaan slapen. 😛
fastrac3155
Veenhuis had idd mechanische achterwiel aandrijving en hydraulische voorwiel aandrijving, alleen trok die voor geen meter.

veenhuis was in die tijd technisch ver vooruit op een verveat, die zijn pas bij de huidige reeksen, echt modern aan het, veenhuis had in 96 al compleet gestuurde achteras, met een eigen besturingsysteem, die de stuurhoek terug regelde naargelang de snelheid die je reed, lag een clark powershift bak in met een eigen computer om te zorgen dat de boel heel bleef, en een hoge rijsnelheid, die van ons liep toen al dik 45 op de weg.

grootste nadeel van die dingen is dat ze door alle snufjes te storingsgevoeling waren, en ze zuipen als een ketter, door de converter die erin ligt, je moet overal een hoop gas bijgeven voor het werkt, lag wel een mooie v8 mercedes in die lekker brulde (alleen wou die ook nog wel eens ooit het begeven)

vervaet heeft de slag om de 3 wieler gewonnen doordat ze simpel zijn gebleven, en er dus zo ongeveer helemaal niets aan kapot kan gaan, ik vind alleen dat ze wel iets meer technologie hadden mogen toepassen, een simpel zoemertje voor als de verdeler vast slaat, is teveel van het goede, terwijl veenhuis al een systeem had dat automatisch de verdeler van richting liet veranderen om hem zo los te krijgen.

ik weet niet wat je ermee wilt gaan doen, maar qua trekkracht, wint vervaet het wel van veenhuis, alleen een horsch tt250 trekt ze alle 2 eruit, lopen alleen op de weg maar 25, maar is wel beresterk.
Renze
Quote @fastrac3155:
grootste nadeel van die dingen is dat ze door alle snufjes te storingsgevoeling waren, en ze zuipen als een ketter, door de converter die erin ligt, je moet overal een hoop gas bijgeven voor het werkt,

Over het algemeen heeft, bij enige rijsnelheid, een automaatbak toch een hogere efficientie dan een hydrostaat, de hydrostaat wint het op lage snelheid omdat wrijving evenredig toeneemt met toerental.

ZF is bezig met de nieuwe Traxon transmissie voor trucks, modulair opgebouwd in handbak, gerobotiseerde bak (zoals de huidige AS Tronic) en dual clutch, zodat je kunt powershiften.

Die dual clutch AS Tronic zal de ideale transmissie zijn voor zon ding, geen hydrodynamische en ook geen hydrostatische verliezen....
IH214d
De veenhuis was vooral storinggevoelig doordat er enrom veel olie werd rondgepompt.

Het had een powershift bak van clark en de hydromotor van de voorwielen kon je instellen voor het geval die ging slippen.

In 1997 hadden ze idd een bestuurbare achteras.
En je moets enorm veel gas geven wilde het voor of achteruit gaan.
Je voelde je wel de king of the road, danwel de king of the field met de v8 eronder.
Fendt926Driver
Misschien kun je hier wat mee?

marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/…
SJB533
Quote @IH214d:
In 1997 hadden ze idd een bestuurbare achteras.

Was alleen op de VVT VTT 300-3 met 12000 liter tank, de 10000 liter 300-3 had die mogelijkheid niet, voor zover ik weet.
fastrac3155
Die van ons was van van 98 en was idd 12 kuub en had stuur as. De eerdere 300 hadden geen stuurras achter

« Terug naar discussielijst

Wil je reageren op deze advertentie?

Als je je aanmeld voor deze website kun je heel eenvoudig een persoonlijk bericht sturen naar de plaatser van deze advertentie (deutzke m620). Lid worden is gratis, wij spammen niet en verstrekken je gegevens niet aan derden.
Meld je hier aan

REACTIES
25
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
12