Hoi
ik heb me ingeschreven voor trekkertrek in de 3.5 ton maar zou ik hem ook nog in de 2.5 ton kunnen krijgen wat zijn jullie ervaringen heb geen weegbrug beschrikbaar. het is een renault uit 1980 met geluids arme cabine en 16.9 r30 achter banden. zou het verstandig zijn om er nog dubbelucht van dezelfde maat naast te doen of houden de steekassen dat niet? hij heeft ongeveer 70 pk
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
"Fabrieksgewicht": 2.415 kg.
konedata.net/Traktorit/renault461S.htm/
Als is jou was zou ik hem lekker in de 3.5 ton houden. Dat kan makkelijk en kun je de gewichten tenminste plaatsen waar ze het best tot hun recht komen. Pk's zeggen ook lang niet alles. Trekhaak op de juiste hoogte en zo dicht als mogelijk op de achteras is veel belangrijker.
Doe maar voorzichtig.
Een nieuwe koppeling zegt niet zo veel want als je hem een beetje laat slippen bij het weg rijden dan rook je hem er zo tussen uit.
Dat wordt een 'stoer plaatje', de 551 op 16,9R30 dubbellucht
Niet te bang zijn voor de steekassen. Met veebedrijfwerkzaamheden als maaien, schdden e.d. zal er na 35 jaar ook nog niet veel 'gebruiksmetaalmoeheid' in zitten.
Als je bovendien niet boven de 2.000 motortoeren gaat, gaat ook niet alle 70 peekaas er door.
300kg is niet te bar. Als je echt wat wilt bereiken kun je hem beter helemaal afladen tot het max gewicht van 3500kg. daarvan zou ik 75% zo dicht als mogelijk bij de achteras hangen. Daar moet je het tenslotte van hebben, mits je 4wd hebt. (wielgewichten zijn het meest ideaal. Op deze manier benut je het gewicht optimaal en hebben de steekassen het minst te lijden onder het gewicht)
Wat het aanhaakpunt betreft. De kieperknobbel kan, maar is in de meeste gevallen niet voldoende voor een serieuze poging. Ik weet niet precies hoe de achterbrug er bij de desbetreffende tractor uit ziet, maar probeer wat ik al eerder zei, de trekhaak zo dicht op je achteras te krijgen. Zo creëer je een zo klein als mogelijke hefboom, waardoor de tractor vooraan net de grond raakt en je de te plaatsen gewichten bovenop de achter/aandrijfas kunt plaatsen. Vaak gaat dit wel gepaard met het nodige sleutelwerk en (de)montage.
Als je er toch voor kiest om gewoon de kieperknobbel te gebruiken raad ik je aan om hem zo dicht mogelijk bij die 50cm te krijgen. Dit is erg belangrijk. Lees ook de reglementen nog eens goed na. Hier is vaak informatie te vinden wat betreft de specificaties van het aanhaakpunt.
Dan doe je in beide gevallen iets verkeerd