Fendt 106 - beginnen fendt rijder

Ik heb een fendt 106 ls gekocht ben heeft iemand nog schema of handleiding hoe die werkt en als ik de rem in trap rem die niets en als die onderin zit blokkert dus niet geleidelijk remvoering of opstellen??? ik heb ook een pookje bij linker voet tegen dasbord waar is dit voor en wat is de werking van de turbomatic ben beginnet fendt rijder fendt 106ls 1975
rockey

Reacties

pekelderboer
1 topic is genoeg
Woutunimog
Turbomatik is een vloeistofkoppeling, dwz dat je de tractor nooit af kunt laten slaan op de versnelling, en de schokken met het overschakelen en wegrijden worden eruit gehaald.
pekelderboer
Vergeet het dimmen van de trillingen van de motor niet waardoor de de trekker en jij zelf een langere levens duur hebben
boer
De turbomatik is de vloeistof koppeling die kan onder de 1200 motortoeren slippen boven die 1200 toeren staat het door de olie een soort van vast met zo een vloeistofkoppeling kan je je trekker nooit aflaten slaan en ze hebben die vloeistofkoppeling er in gezet omdat je dan je rijkoppeling minder snel zou verslijten maar op het werk heb ik der een paar open gehad komt omdat zo een boer zet het handgas op 1200-1300 toeren want anders zegt die gaat hij niet vooruit
fendtinterfan
Die rijkoppeling is ook lichter 😉 je moet gewoon niet boven de 1100 toeren komen met wegrijden.
boer
Ja darom ja maar je moet gewoon stationair rijde zo een vloeistofkoppeling werkt machtig mooi al zit je aan een dijk rij je de dijk op je ziet bijv een auto aan komen je laat je gas los hoeft de koppeling niet in te trappen ten zij je lang moet wachten maar hij rolt dan niet terug naar beneden blijft mooi vast houden en al is er ruimte op de weg gas er op en klaar werkt zo mooi dat vloeistofkoppeling
caseih1056xl
@boer: trekker met vloeistofkoppeling krijg je gerust uit hoor 😉

maar vloeistofkoppeling is een mooi systeem dat wel 😉
Fendt_favorit
Als je de vloeistofkoppeling helemaal volschud met olie, heeft hij geen vloeistofkoppeling meer, mocht je dat willen.
boer
Casrih1056xl dan mag jij mij wel is vertellen hoe je die uitkrijgt
Fendt916
Op de aftakas maar anders krijg je hem echt niet uit
fendtinterfan
Nee, dat is wel mooi 😃 jah je krijgt m wel uit als je met stationair toerental de kopeling loslaat in een keer 😃
caseih1056xl
Precies zoals fendt 916 zegt en wat fendtinter zegt.
boer
Op de aftakas krijg je hem ook niet uit gaat ook over de vloeistofkoppeing
GrolschZetor
😄 en olie is ineens geen vloeistof
caseih1056xl
O ja joh hhaha dacht van wel aftakas is 1 op 1 met motor hoor dat gaat langs de vloeistofkoppeling
Fendt916
Probeer maar eens boer
boer
Caseih1056xl probeer het maar nee staat niet 1op1 staat de vloeistofkoppeling
boer
103s op me werk ging mooi niet uit
caseih1056xl
Droom jij maar verder. kijk maar is in een boek ofzo hoe de aandrijving loopt van een aftakas in een trekker 😉

trouwens als dat zo is en je trapt de koppeling in dan moet de aftakas ook niet meer draaien. dan zou het net zo worden als mijn iseki
Fendt916
Mischien zit dat weer anders maar de 106 kun je wel uit krijgen aan de aftakas
Fendt916
De aftakas aandrijving gaat via een platen koppeling
boer
Caseih1056xl haha zeg jij droom maar verder maar heb het zelf mee gemaakt dus ja zou ik wat stom te zitte ouwe hoere wat ie denk nee
fendtinterfan
Jah anders als ie voor een zware 4 kante balen pers zou staan vliegt ie elke keer door die koppeling heen, dat vind die koppeling niet echt fijn.
boer
Fendt916 ja maar na je motor zit gelijk je vloeistofkopppelling en der gaat maar 1 as naar achter dus ja hij moet wel over de vloeistofkoppeling
boer
Nee moet ide boven de 1200 toeren wezen staat het vast
menke
De remmen kun je bij stellen achter de cabine. daar zit bij de wielen een bout welke je aan kunt draaien. Dit moet je steeds met kleine stapjes doen. De hendel links bij de koppeling is de 20% hendel. Deze zorgt voor net iets meer tractie. En trouwens veel succes met je fendt. Zal ook nog even kijken voor een handleiding. Moet hier wel ergens liggen.
fendtfavorit3
Je kunt nooit een vloeistofkoppeling vol olie doe hij kan bij zwaare kracht uit elkaar spatten een half liter boven het nivo is al meer dan voldoende en elke vario van fendt heeft geen drukgroep meer de koppeling is er puur voor noot en als je die in trapt stuurt een senor een zijn na de rijpomp toe en dan is die uit geschakelt
huub case
Dat pookje is voor het diffirentieelslot denk
menke
Nee diff slot zit niet bij het dashbord maar bij de achteras.
fendtfavorit3
Ik heb zelf ook een fendt 610 ls ik kan je wel zeggen dat de versnellingsbak en achterbrug 1 geheel bestaat de olie die er op moet is bulktrak of agrotrak ligt er aan wat voor olie merk je olie boer heeft en er gaat ongeveer 80 liter op maar onder de trekker zit een filter in de bak
de yanmarman
Zo'n vloeistof kopling werkt super,heb ik op de 105S,en nie te vergeten is dat je uit de hoogste versnelling in ene keer kan vertrekken.
om wille van die vloeistofkopling en die snelgang heb ik ook een een fendt uit de 100-serie gekocht en dat word ongetwijfel ook bij de volgende weer zo!!!
Case-maxxum
De aftakas gaat ook over de vloeistof koppeling

weet ik 100 % zeker
Fendt_favorit
@ FendtFavorit3, ja niet helemaal vol, maar boven niveau bedoel ik ook! Hij is dan volledig afgevuld om buiten werking te zijn!

Verder gaat de aftakas zeker weten over de vloeistofkoppeling!
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 106 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!