Trekker rijbewijs
Ik ben nu 15 en als het zo doorgaat val ik niet meer binnen het trekkercertificaat is er ook iets hoe ik op een oldtimer legaal de weg op kan zonder een trekker rijbewijs
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Als je de zoekfunctie had gebruikt was hier genoeg over te vinden geweest!
Trekker rijbewijs is alleen van toepassing op AGRARISCH werk
Voor LOONWERK in opdracht van infra-structurele werken oftewel zand /grond kipperwerk voor de wegenbouw gelden dezelfde regels als voor rijbewijs CE, dus dit mag alleen door chauffeurs van minimaal 21 jaar gedaan worden
Examens rijbewijs CE
Als u met een C motorrijtuig een aanhangwagen of oplegger wilt trekken met een toegestane maximummassa van meer dan 750 kg, dan is het rijbewijs CE wettelijk verplicht.
de minimum leeftijd voor het CE rijbewijs 21 jaar. De geldigheidsduur van het rijbewijs is vijf jaar.
Je zoekt een persoon met een auto en aanhangwagen, en rij je oldtimer op de aanhanger. Terwijl je op de oldtimer blijft zitten vraag je aan de andere bestuurder om met jou te gaan toeren.
Helaas, zal je het rijbewijs moeten behalen wil je op de openbare weg rijden met je oldtimer. Je mag wel zonder rijbewijs gaan toeren op je eigen privé.
waar komt deze info vandaan dan? hier heb ik nooit wat over gehoord. dan had ik dat met mijn trekkercertificaat halen wel moeten horen toch?
De controle of landbouwvoertuigen voor AGRARISCHE werkzaamheden of grond weg of waterbouw werkzaamheden gebruikt worden zal binnenkort ook door de ILT gedaan worden, dit om de concurrentievervalsing door loonwerkers met landbouwvoertuigen ten opzichte van transportbedrijven met gekentekende vrachtwagens tegen te gaan
Dit klopt niet meer. Dat was idd zo in de tijd met rode diesel. Dat was alleen bedoeld voor agrarisch werk. Nu mag je net zoveel rondjes rijden als je wil.
Hartstikke illegaal
Je mag niet op een getrokken voertuig gaan zitten voor zover ik weet. Je mag bijvoorbeeld ook niet in een caravan blijven zitten als deze achter de wagen hangt.
Ook het chauffeursdiploma/code95 kan je met de 18 jaar al halen en mag je dus een zware vrachtwagen besturen en bv dus in het grondverzet rijden. Het is wel zo als je zonder code95 C wilt halen dat je dan 21 moet zijn.
In een andere reactie doe je nogal geheimzinnig over waar jij je informatie vandaan haalt, maar volgens mij is het je duim.
PvdA-Kamerlid Attje Kuiken stelde voor om trekkers van een kenteken te voorzien en kreeg daarvoor steun in de Kamer. ''De invoering van het kenteken voor trekkers is goed nieuws voor de verkeersveiligheid'', stelt ze. Ook wordt het voor de politie makkelijker om op te treden tegen overtredingen, verwacht Kuiken.
Verder wordt met een kenteken voor tractoren een eind gemaakt aan oneerlijke concurrentie in de bouw- en infrasector, aldus de PvdA'ster.
Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur) moet nu met het plan aan de slag. In een eerder overleg zei ze dat het aan de Kamer was om een besluit te nemen over het trekkerkenteken. Zodra dat was gebeurd, kon ze ermee aan de slag.
'Noodzakelijk'
Ondernemersorganisatie Transport en Logistiek Nederland (TLN) is blij met het voorstel. Volgens voorzitter Alexander Sakkers zijn sommige tractoren met aanhangers net zo groot en zwaar als vrachtauto's en moeten ze daarom op dezelfde manier gecontroleerd kunnen worden. ''Een kenteken is daarbij absoluut noodzakelijk.
En waar komt dat geraaskal vandaan over die tachograaf?? Wat een nonsens ik geloof er niks van.
Ook in de Tweede Kamer is de redenering vooral dat de verkeersveiligheid gediend is met de invoering van de kentekenplicht. Terwijl ook daar stemmen op gaan die pleiten voor de invoering van verplichte keuringen van landbouwvoertuigen. Dit, naast het aanscherpen of opstellen van de eisen voor het mogen besturen van een tractor, levert wellicht een grotere bijdrage aan de verkeersveiligheid dan een gele kentekenplaat. Het zou zomaar kunnen dat de kentekenplicht pas een eerste stap is in de regelgeving die de komende tijd op tractoren en hun eigenaren af zal komen
Mooi stukje stemmingmakerij hier.
Idd pure nonsens. Bangmakerij van de bovenste plank.
en het eurovignet bovennop de wegenbelasting
En je mag het bangmakerij etc noemen, maar ik wil wel een weddenschap aangaan dat men binnen 2 jaar met deze voorstellen komt
een gewoon autorijbewijs kost tegenwoordig al snel 2000 euro geloof ik, voor CE + code95 zal het wel richting de 10K gaan, dus als een T rijbewijs 1000 euro kost is dat zo gek nog niet.
Pure luchtfietserij van naieve geitenwollensokken uit DenHaag.
Never nooit niet te handhaven en in stand te houden. Bovendien onbetaalbaar voor de overheid, laat staan de gebruikers.
Laat je niet gekmaken.
en wat als ik met mijn eigen personen auto voor de zaak rijd, tegen km vergoeding? moet ik er dan ook een tachograaf in hebben?
auto's van hulpdiensten, leger? hebben ook allemaal geen tachograaf.
als jij gelijk heb kan ik dus het beste maar een tachograaf verkoop en inbouw bedrijf beginnen? blijkbaar werk zat de komende jaren.
pas op he, als je beroepsmatig gaat luchtfietsen moet er een tachograaf in
Hehehe
Wie gaat het straks allemaal controleren en handhaven?
Wordt de ILenT 10 x zo groot?
En de controle wordt heel eenvoudig, zeer binnekort moeten wij van de vrachtwagens met digitale tacho de gegevens per internet doorsturen aan de ILT !! Je bent nu al verplicht de chauffeurskaarten en de trucks regelmatig uit te lezen en op te slaan, binnekort moeten we deze gegevens doorsturen, en komt de bekeuring automatisch op de mat !!!!!!
Het is te belachelijk voor woorden, maar wel de realiteit
En wat te denken vaan bijvoorbeeld de Tol/mautkastjes voor Duitsland, die werken OVERAL, ze kunnen nu al precies zien war je rijdt en hoe hard, het zal niet lang meer duren voordat de BAG in Duitsland deze gegevens gaat gebruiken !
ik ben bang dat je er minimaal wel meer als 500 euro aan kwijt bent.
Dus jij denkt dat je straks een tachograaf in een trekker moet hebben? Sorry dat ik het zeg maar het klinkt zeer ongeloofwaardig. En hoe bedoel je dat met werktijden? Als ik aant werk ben met trekker moet om de zoveel uur iemand mij aflossen. Dat klinkt echt ongeloofwaardig...
Zal je het no sterker vertellen, zelfs de jeugd mag maar een aantal uren per dag of week werken....
rijksoverheid.nl/onderwerpen/jongeren-en-werk/…
Dus toch maar aflossen dan!!!
Aah oké, weet ik dat ook weer
Nu ik het er zo over heb, bedenk ik me ook dat ik iemand ken die in een teruggekeurde 4x4 rijdt en die ook geen certificaat heeft, maar dat zou dan dus (tot 1 Juli) toegestaan zijn?
ja zonder certificaat
klopt, maar dat van mij ook.... zijn gwn de mazen in de wet