Hallo
ik heb en ford 4000
ik heb en vraag over het bij laden van de accu
die van ons laat 13.55 volt bij maar zodra ik de lampen aan doe loopt hij heel langzaam terug met de volt is dat normaal of doe ik iets verkeerd bij het meten. de dynamo en de spannings regelatuur zijn door gemeten en zijn goed. kan het zijn dat mijn accu kapot is of dat ik en te kleine accu er op heb hoe kan ik de ampere meten van mijn accu?
en heeft iemand ook een elektrische schema van de ford 4000
al vast bedankt
gr huls
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 4000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Met andere woorden: de start is iedere keer weer een accutest. Doormeten is niet nodig.
Een accu doormeten is zinloos.
Vanmiddag hoefde de startmotor van mijn trekker bij pakweg 15 graden de stroom uit de 16 jaar oude Optima accu bij wijze van spreken maar te ruiken en de motor sloeg aan. Morgenochtend (er wordt nachtvorst voorspeld) hoef ik het niet te proberen: gegarandeerd te weinig startstroom.
Dat er mensen rijden met een Mitronics-meter (of zoiets) is natuurlijk goed, maar men moet eerst de logica van de Elektriciteit snappen. Ik kan wel 87 metertjes aan mijn Caterpillar laten maken, maar als ik niet weet wat hij meet, weet is dus ook niet waar ik naar kijk en weet ik ook niet of het goed of slecht is.
Zo ja, dan word de accu te weinig bijgeladen.
Zo nee, dan lijkt het erop dat alles in orde is.
Zoals de anderen in dit topic al zeggen, wanneer je een verbruiker (lamp of iets anders wat electrische energie gebruikt) aanzet zal de laadspanning zakken, dat is normaal.