Hallo,
Wij hebben een international 353, we hebben sinds gisteren het probleem dat de trekker maar half uit de versnelling gaat. Wil je hem er toch uit krijgen moet je erg hard trekken. Doe je dit niet en je laat de koppeling opkomen dan kraakt hij alsof je de koppeling niet intrapt bij het inschakelen. Het is voornamelijk Een probleem in de R en in de 4.
Weet iemand wat hier de oorzaak van is?
Alvast bedankt!
Groet, Jim353
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dan is waarschijnlijk slijtage aan het "gewricht" van de versnellingspook ooraak van het slecht willen schakelen.
P.S.: Zit er veel speling op de pook?
Wil het schakelen beter als je de pook daarbij naar beneden duwt?
Dat verklaart nog niet het zware schakelen ("hard aan de pook moeten trekken'').
Wat zit er in de versnellingsbak? Goede olie(peil)? Of een roest-/vuil-/water- oliedrabmengsel?
Dat zal vermoedelijk toch door de speling op de pook komen waardoor deze slecht ingrijpt in de schakelstangen (zichzelf vastduwt). Ik denk dat het gewricht van de pook in het schakeldeksel vernieuwd/gereviseerd moet worden.
Helaas kan ik geen onderdelenboek "353" vinden.
Ik weet niet hoe het zit bij zo'n I.H.-353. Als het een 'klein'deksel rondom de pook is, is het niet heel erg spannend.
Jim, wat is de urenstand? Rond de 8000?
Je blijft je verbazen dat kleine oorzaken vaak ook kleine (soms zelfs zwaar overschatte) gevolgen hebben.
Succes verder met de reparatie.