Heeft iemand nog extra tips om te ontvetten ik ga namelijk herspuiten het lukt me redelijk maar niet helemaal dus
PS: ik heb horen zeggen dat het chassis (achterbrug en motor enzo zaken buiten plaatwerk ) niet zo fel moeten worden geschuurd klopt dit of niet want dat bespaard me wel wat tijd al heb ik hier men twijfels over?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
en als ontvetter heb ik hammerride ontvetter
Gebruiken ze bij de carrosseriebouwer ook
Remrijniger zou ik zelf niet aanraden
Ik heb het en keer me gemaakt dat er na en tijdje gewoon soort blaasjes op de lak kwam
In combinatie met lassen is het zelfs dodelijk!
Het residu vormt in combinatie met hitte het dodelijke fosgeengas!
nl.wikipedia.org/wiki/Fosgeen/
Dus uitkijken waarvoor je remmenreiniger gebruikt!
Alleen of het goed is als voorbehandeling van de lak weet ik niet.
kost ongeveer 10 euro per liter
GEEN gewone ontvetter of wasbenzine of thinneer gebruiken !!
meteen voor het spuiten nog afnemen met een kleefdoek kleefdoek kost rond 3 euro
Kun je halen bij goede autolak zaak
Hierna nog een keer schoonspuiten met de hogedrukspuit, en tada klaar voor een prikkie.
tot alles mat en glad is, dan een epoxyprimer spuiten, dan met plamuur strak maken ( polyesterplamuur NOOIT op blank metaal )
dan een vullende primer, SCHUREN korrel 240 tot 360, ontvetten en SILICONEN verwijderen, met een kleefdoek alle stof verwijderen en meteen aflakken met 1 of 2 komponent verf, vraag anders advies aan de mensen van bij voorbeeld AutoStop, de materialen zijn echt niet duur, alleen de aflak kan duur zijn, maar een industrieverf 1 k voldoet ook en kost niet meer dan 20 euro de liter en kan je in elke kleur laten mengen ( natuurlijk geen metallic)
BESLIST nooit MET DE HOGEDRUKREINIGER op al geschuurd plaatwerk
Alle goedbedoelde advies zoals Dasty, remmenreiniger en ontvetter niet opvolgen, in deze producten zitten stoffen de reageren op lak, en uiteindelijk het eindresultaat verpesten.
Ik mag zeggen dat wij redelijk wat ervaring hebben met spuiten, we gebruiken weliswaar een profi spuitcabine met verwarming etc maar uiteindelijk is de man die het doet die bepaald hoe het eruitziet, kijk maar op www.bedfordworld.nl alle voertuigen zijn door ons zelf gespoten