Ontvetten

Heeft iemand nog extra tips om te ontvetten ik ga namelijk herspuiten het lukt me redelijk maar niet helemaal dus

PS: ik heb horen zeggen dat het chassis (achterbrug en motor enzo zaken buiten plaatwerk ) niet zo fel moeten worden geschuurd klopt dit of niet want dat bespaard me wel wat tijd al heb ik hier men twijfels over?

Deel dit topic

Reacties

rickboer blija
Remreiniger geprobeert??
steyrlanzboy
Ik ben zelf aan het proberen om een gatebalk te verfen
en als ontvetter heb ik hammerride ontvetter
GROENEDEERE
Wat ga je herspuiten?
Gewoon carrosserie reiniger gebruiken
Gebruiken ze bij de carrosseriebouwer ook

Remrijniger zou ik zelf niet aanraden
Ik heb het en keer me gemaakt dat er na en tijdje gewoon soort blaasjes op de lak kwam
Oldtimer-fan
Ik gebruik reinigingstinner. Werkt prima
koenclaas
Eerst met de stoomcleaner schoonspuiten. Dan Tinner of Remmenreiniger.
assink
Remmenreiniger laat altijd residu achter.
In combinatie met lassen is het zelfs dodelijk!
Het residu vormt in combinatie met hitte het dodelijke fosgeengas!
nl.wikipedia.org/wiki/Fosgeen/
Dus uitkijken waarvoor je remmenreiniger gebruikt!
Corne S
Om te ontvetten werkt dit spul icm hogedrukreiniger ook wel goed: kramp.com/shop-nl/nl/…

Alleen of het goed is als voorbehandeling van de lak weet ik niet.
Henk 1120
St Marc ontvetter/verfreiniger gebruiken in combinatie met scotch brite schuurspons werkt voortreffelijk en is niet slecht voor de gezondheid even naspoelen met water en de verf kan er zo op.
Balky
Voor het spuiten ALTIJ afnemen met ontvetter / siliconenverwijderaar
kost ongeveer 10 euro per liter
GEEN gewone ontvetter of wasbenzine of thinneer gebruiken !!
meteen voor het spuiten nog afnemen met een kleefdoek kleefdoek kost rond 3 euro
Kun je halen bij goede autolak zaak
Balky
Je kan het halen bij AutoStop Leuven, deze zijn Glasurit dealer
Tim-MF3080
Dasty van bij de wibra werkt ookheel goed maar dat is voor extreem vettige plekken enzo. Niet langer dan 5min laten intrekken en dan afspoelen. Ik heb het op verschillende dibgeb die goed besmeurt waren geprobeerd
IH fan 1997
Dasty heb ik al gebruikt en dit werkt redelijk maar niet alles ik ga een keer remreinigerproberen denk ik voor onderaan de achterbrug
IH fan 1997
@Balky dit is niet zo ver in mijn buurt dus daar kan i ook is gaan zien eventueel
major6cil
Wasbenzine werkt perfect!
tone29
Wasbenzine 1.29 per liter bij de jumbo!
fiatteam
Schoonspuiten met hogedrukreiniger op 200 bar en heet water, heb je de ondergrond al schoon. Vervolgens sla ik er een bus remmenreiniger omheen, gevolgd door verdunde dreft (de gouden oude groene muk) in een sprayflacon.
Hierna nog een keer schoonspuiten met de hogedrukspuit, en tada klaar voor een prikkie.
berndvelthuis
Schoon spuiten met hoge druk. Daarna met een plantenspuit met ontvetter erover heen. (Bij iedere automaterialen shop te krijgen) 10 minuten laten zitten en af spuiten met water. Laten drogen. Inspuiten met thinner en daarna met de verf spuiten erover
Balky
Beste IHfan1997, hierbij wil ik je graag de juiste volgorde van spuiten / voorbewerken geven: Schuren met korrel 180 tot 240
tot alles mat en glad is, dan een epoxyprimer spuiten, dan met plamuur strak maken ( polyesterplamuur NOOIT op blank metaal )
dan een vullende primer, SCHUREN korrel 240 tot 360, ontvetten en SILICONEN verwijderen, met een kleefdoek alle stof verwijderen en meteen aflakken met 1 of 2 komponent verf, vraag anders advies aan de mensen van bij voorbeeld AutoStop, de materialen zijn echt niet duur, alleen de aflak kan duur zijn, maar een industrieverf 1 k voldoet ook en kost niet meer dan 20 euro de liter en kan je in elke kleur laten mengen ( natuurlijk geen metallic)
BESLIST nooit MET DE HOGEDRUKREINIGER op al geschuurd plaatwerk
Alle goedbedoelde advies zoals Dasty, remmenreiniger en ontvetter niet opvolgen, in deze producten zitten stoffen de reageren op lak, en uiteindelijk het eindresultaat verpesten.
Balky
Je vraag over motor achterbrug etc. dit is moeilijk te schuren, doordat het oneffen is, je kan het met een komstaalborstel op een schuurmachine doen, en dan licht opschuren met korrel 180,het is belangrijk dat je zoveel als kan de glans wegschuurt het moet er mat uitzien HEEL goed ontvetten ook in de kuiljes/putjes vanhet metaal en dan weer epoxyprimer voor een goed hechting van de aflak
Ik mag zeggen dat wij redelijk wat ervaring hebben met spuiten, we gebruiken weliswaar een profi spuitcabine met verwarming etc maar uiteindelijk is de man die het doet die bepaald hoe het eruitziet, kijk maar op www.bedfordworld.nl alle voertuigen zijn door ons zelf gespoten

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
74