Wat een beest, het dus nog groter.
De experimentele Tribine-maaidorser gaat in productie.
De gemeenteraad van Newton in de staat Kansas heeft goedkeuring gegeven aan de bouw van een 2 hectare groot fabrieksterrein. De fabrikant hoopt komend voorjaar de eerste productieserie in elkaar te schroeven.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zou hem wel eens willen zien draaien als het zover is....
Los van deze dingen zie ik niet in waarom het concept niet zou kunnen werken. De niet zo grote graanteler spaart op deze manier een man met trekker uit, is dus slagvaardiger, want minder afhankelijk van personeel.
De bodemdruk zitten ze op veel plekken in de USA niet zo mee, grond is vaak toch goed hard.
Ik vermoed dat een concept als deze voornamelijk interessant is om al rijdend in een 3 of 4 assige balzer of kinze overlaadwagen te lossen, bij de meeste percelen ben je al snel een takke eind aan het rijden maar de kopakker, ook bij de 'kleinere' telers.
Ik heb in Minnesota een week of wat op een JD gedraaid met mais dorsen, maar daar moest degene op de overlaadwagen aardig rap doorrijden om de combine bij te blijven, dit concept zou eerder de hoeveelheid heen en weer rijden beperken dan mankracht uitsparen denk ik
Mijn verre familie bewerkte daar omgerekend zo'n 2000 bunder, en dat was voor hun begrippen gemiddeld. De meeste percelen was je met een 12 rijige bek zo'n 20 minuten tot een half uur bezig voor je aan de andere kant was, een keer op en neer was meestal voldoende om de tank vol te hebben.
Aangezien de mais op de boerderijen van de vader en zoons opgeslagen werd gebeurde het transport met twee truck/oplegger combi's. De overlaadwagen kon door de rijtijden van de trucks het net zo'n beetje bijbenen. Anders was al een grotere overlaadwagen nodig geweest, extra personeel dat ook betrouwbaar was was niet altijd even goed aan te komen.
Is denk ik ook de meest efficiënte oplossing, alleen op hele grote percelen kun je de keren dat een overlaadwagen op en neer moet rijden beperken met een dergelijke capaciteit op de dorser zelf
Meer voordeel dan dat zie ik er eigenlijk niet in, met de combine naar de kant om rechtstreeks in de oplegger te lossen kost vaak teveel tijd en is gezien de percelen niet erg efficiënt
2.50 mtr. maaibord en lekker stof happen