Wat is de reden voor loeihete stuurolie?
Na een nieuwe stuurpomp en andere orbitrol wil het nog steeds niet vlotten met de stuurderij van mijn mb trac.
Bij mijn andere trekkers (inters) word de stuurolie nauwelijks warm, maar bij de mb is het fikheet.
Alsof de olie niet in de ronde wil, de retour is helemaal open, kan het zijn dat wanneer de olie naar de stuurcillinder gaat en dat daar een smoring zit dat hij dan jankt? Er zit een ommekeerventiel op.
Wie heeft er ervaring mee?
Betreft een mb trac 1100, een 442.
Bij mijn andere trekkers (inters) word de stuurolie nauwelijks warm, maar bij de mb is het fikheet.
Alsof de olie niet in de ronde wil, de retour is helemaal open, kan het zijn dat wanneer de olie naar de stuurcillinder gaat en dat daar een smoring zit dat hij dan jankt? Er zit een ommekeerventiel op.
Wie heeft er ervaring mee?
Betreft een mb trac 1100, een 442.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Is dit een gescheiden circuit?
Heb de drukleiding regelrecht op retour gezet zonder orbitrol ertussen en had nog steeds behoorlijk tegendruk.
Als ik gas gaf zette de rubberslang helemaal op.
Heb nu een retourslang regelrecht op orbitrol zo het voorraadtankje in en het lijkt of er nu geen druk opgebouwd word.
Laat hem straks flink toeren draaien en zien of hij warm word.
Pomp met veel te hoge capaciteit?
Misschien met een modificatie ( meer capaciteit) die bij jouw MB Trac (beter) niet van toepassing is?
Misschien niet een originele orbitrol?
Heb reeds een originele besteld en ben benieuwd.
Ik houd jullie op de hoogte.
Heb een nieuwe orbitrol gemonteerd die open is dus als hij niks doet kan de olie drukloos rondpompen.
Na een nagelnieuwe schoepenpomp toch maar eens een nieuwe tandwielpomp gemonteerd. Beide stuurcillinders voorzien van nieuwe manchetten.
Ommekeer er tussenuit gehaald en leidingen doorgelust.
En nog stuurt hij als een ploeg.
Ben bang dat ik toch niet de goede orbitrol besteld heb, maar wat kunnen de verschillen zijn?
Het is een gopart orbitrol, met dezelfde specificaties als origineel.....
Ga straks een prijs uitreiken voor de gouden tip....