Heb een gebruikte ford 8340 aangeschaft.Deze gaf de foutcodes e24 en e32. Na calibreren versnellingsbak is deze foutcode EC 3 verschenen.
De versnellingsbak is wel beter gaan schakelen maar nog niet optimaal. lage versnelingen grijpen nog te prompt aan.
Overigens maakt de versnellingsbak nogal veel geluid. geen geratel maar luidruchtige tandwielen,slijtage?
de foutcode ec3 nergens tegengekomen. Iemand bekend hiermee?
bvd JD
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 8340 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Wanneer de motor ergens tussen stationair en 1000tpm draait, en je bij het wegrijden en overschakelen met de powershift knoppen het rode transmissie-oliedruk lampje even kort ziet branden (boven op het dashboard), dan heb je grote kans dat de accumulator (de hierboven genoemde stikstof bol) te weinig druk heeft, of kapot (lek) is.
Deze accumulator zorgt er voor dat de druk niet te ver daalt bij de plotselinge olievraag tijdens het schakelen.
Door een goedwerkende accumulator kun je de rijkoppeling doseren, als bij een traditionele versnellingsbak met droge plaat koppeling.
Deze accumulator zit rechts naast de transmissie, onder de cabine, ziet eruit als een zwarte ronde stalen bol. Deze is eenvoudig te demonteren. Wanneer de rubberen balg die erin zit lek is, dan kun je deze zo indrukken met een stomp voorwerp, bijvoorbeeld een drijver of botte schrevendraaier. Bij twijfel kun je hem door een specialist, bijvoorbeeld een landbouwmechanisatiebedrijf, laten controleren. Een nieuwe kost bij Kramp ongeveer de helft van een originele van NewHolland.
Alle 40 serie modellen hadden qua opbouw dezelfde SLE bak, ergens in 1992 of 1993 is er een veranderde versie gekomen.
In volgend topic staat een en ander over deze bak, en ook wat probleemoplossingen tractorfan.nl/topic/62939/
De tandwielen zijn relatief eenvoudig te bekijken en eventueel te vervangen
Dat is sowieso beter voor je bak
Is het een 40 serie met een dumpschakelaar op de voor/achteruit? Heeft hij deze niet dan is het al een wat oudere 40 serie. Die blijven helaas na goed calibreren vaak toch nog wat schokken, vooral tussen 2-3 en 5-6.
Bij de calibratie procedure de high low in neutraal gezet om de volgende koppelingen te calibreren , dit liet zich niet doen maar gaf de vogende code u25, opgezocht: high low lever not in high range.
Ik gebruik n engelse versie van n gebruikershandleiding en daarin staat t volgende: clutch pack spring calibration should be performed after servicing PWM valve, transmission control valve c3/c4 clutches or ETC module. Moet nog uitzoeken wat hier precies bedoeld wordt maar die tweede koppelingsset liet zich niet zonder meer calibreren.