International 844 S - versnellingsbak achteruit kapot

De versnellingsbak is een stuurschakeling, met naast de stoel de high,low en achteruit. de high gaat hij in en dat voel je ook maar de low en achteruit geven geen weerstand en deze werken ook niet. Hoe kan ik dit maken, waar moet ik dit gaan vinden?
Alvast bedankt!
marceltje

Reacties

+1
Wimsumar
Beste Marceltje: Is de groepen (hoog-laag-achteruit)schakeling in H-patroon of in 1 rechte lijn?
Bij laatstgenoemde kan de spie die de pook op de as vastzet gebroken zijn.
Schluterfan
@Wimsumar

Bekend probleem. En zeker als die net binnen in de tranmissie afgebroken zit. Een halve dag sleutelen om het hefblok helemaal los te hebben; voor een onderdeeltje van 5cent ofzo 😃.
erik9831
@Wimsumar deze zijn in h patroon, hendel naast de stoel.

Bedoel je met geen weerstand, dat hij er los inhangt en dat er bij inschakelen van de versnelling het voertuig niet in beweging komt en bij high wel ?
takeuchipower
@erik9831 ze zijn er in 2 varianten zoals wimsumar aangeeft
erik9831
@takeuchipower vreemd in mijn boek word enkel gesproken over een hendel naast de zetel, nergens een woord over de schakeling in rechte lijn ... Wel bij een 644 staat vermeld in het boek.
takeuchipower
De hendel naast de stoel, voor de groepen schakeling is er in 2 schakelen patronen. Ik heb 2 844 tractoren gehad. De 1 had de groepen schakel g in H patroon, de ander had ze in lijn zitten. Helemaal naar voor de hoog,midden de laag en naar achteren de achteruit
ErDee
Klopt 844-S heb ik ook met lijnschakeling gezien.h was pas vanaf 1977 meen ik. 844-S zijn er meer en ook langer gebouwd dus zullen er wel veel meer met h patroon zijn.
erik9831
@takeuchipower ik betwist het zeker niet, zou wel kunnen. Alleen vreemd gewoon dat het niet in het boek staat.

Staat bij de technische gegevens ook geen uitleg over de type versnellingsbak dat gemonteerd staat.

Staat alleen iets vermeld bij de rijsnelhedentabel van 8+4 synchro of met Agriomatic-S en 12+4 synchro en dan nog iets van een 16+8 transmissie en vertraginsbak.
takeuchipower
Die van mij waren ook beide een 844s
echte844
Ik heb een 844 van 10-1974 met in lijn schakeling dus het verhaal vanaf 77 is onzin
+2
ErDee
@echte844 lezen is moeilijk
Corne S
En wat voor uitvoeringen heb je betreft de 16 + 8 bak? Is dat gewoon een soort haasje / schildpadje idee (hi / low met koppeling) of kruipbak?
marceltje
Het is een H bak, met geen weerstand bedoel ik dat hij gewoon van laag in achteruit kan bewegen zonder dat je voelt dat hij in de versnelling zit wat bij de hoge wel t geval is. het is een haasje, schildpad bak.
marceltje
Erik9831 zoals jij t formuleert klopt het ja
+1
marceltje
Bleek dat het pennetje op de glijringbrug wat in de gaffel valt, die de achteruit/laag verschuift was afgebroken. Hefhuis eraf gehaald, brug eruit gehaald, gat weer uitgeboord en vervolgens een stalen pennetje van hetzelfde diameter op lengte gemaakt en er in gelast. Hele boel weer er in gezet, hefhuis er weer op (meteen alle pakkingen vervangen) en alles werkt weer zoals het hoort. Veel werk voor een klein dingetje. Maar succes!
+1
a3vandiejen
@marceltje Mooi dat het gelukt is. Hoeft niet altijd gelijk paniek te zijn. Die van mij had ineens geen 1 en 3 meer. Deksel eraf en er was een pen los geschoten en een veertje gebroken.
Hij schakelt weer prima.
+2
marceltje
@a3vandiejen precies maar soms kan iets kleins een groot probleem geven. Maar dacht laat even weten hoe en wat voor het geval mensen Dit probleem tegen zouden komen.
a3vandiejen
@marceltje Dat is ook mooi, altijd handig.
joop-same
@a3vandiejen Wat nu dan, ben je met de verkeerde trekker bezig ????
Groet Joop-Same
a3vandiejen
@joop-same Hahaha, nee bij de Tiger had ik ineens geen 1 en 3 meer [ linkse kant ] toen ik met @wim-same het deksel er af haalde bleek er een pen los te zitten naar de gaffel toe. Ook was er een veertje in drie stukken. Wim heeft de pen,[ bout ]weer vast gedraaid en nieuw veertje erin en schakelt weer als nieuw.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!