Hallo,
Ik merk op dat de laatste jaren meer en meer Sisu motoren worden gebruikt in de AGCO. Mede omdat zij deze groep hebben overgenomen.
Onder andere MF is volledig overgestapt op Sisu motoren heeft Perkins links laten liggen. Op zich begrijp ik dat wel.
Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe sisu motor?
Ook Fendt is in zijn nieuwe 300 serie overgestapt naar een Agco Sisu motor.
Denken jullie dat de volledige lijn fendt modellen de komende jaren uitgerust zal worden met zo'n sisu motor?
Ik vind het spijtig dat de Deutz motoren er uit gaan.
Nu lijkt het mij dat de AGCO tractoren (fendt, MF, valtra) eigenlijk allemaal hetzelfde zijn. Buiten het prijsverschil .
Naar mijn mening zouDen toch zeker fendt de Deutz motoren moeten laten behouden zodat er toch een beetje keuze is.
Ik denk toch dat er genoeg mensen zijn die niets anders willen dan Deutz motoren?
Groeten,
Tractorenfan
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Daar ben ik het niet mee eens.
Loonwerker hier in de buurt moet niks meer hebben van Perkins motoren en is jaren geleden voor die reden afgestapt van MF. Anderen vinden Perkins dan weer het beste.
Daar ben ik het niet mee eens.
Ik weet ook wel dat de meeste wel een motoren voorkeur hebben, maaar er zijn er ook die het niet echt boeit of er in een Fendt een Deutz of een Sisu ligt, of een Perkins of Sisu in een MF.
Dat er nu Deutz motoren in liggen hoor je ook niemand over.
Als je een Case IH een Steyr of een New Holland hebt maakt het niet uit. Die hebben allemaal de zelfde motor.
De ontwikkelingskosten voor een motor die aan de huidige emissie eisen moet voldoen zullen voor AGCO reden zijn om 1 merk motor te kopen/ontwikkelen, dit houd de stuksprijs in de hand.
Bij NewHolland zie je dat er in de nieuwe TD serie dezelfde FPT motor ligt als in de T serie. Dit zal hier ook veel mee van doen hebben. De rest, bijvoorbeeld achterbrug en cabine is wel weer anders.
Wat er op de motorkap staat zal door meer klanten belangrijk gevonden worden dan wat er daarachter schuil gaat .
Hoe meer je over de werkelijkheid achter de schermen (motorkappen en verflagen van een bepaalde kleur) weet, hoe betrekkelijker de "merkenstrijd" wordt.
En zou de Deutz motor er echt helemaal uit gaan bij AGCO, of blijft deze in bepaalde vermogensklassen gehandhaafd?
Sowieso alleen al qua bak, Fendt is enkel vario, terwijl MF ook gewoon met schakelbak, PS bak leverbaar is.
Precies, en dat maakt al heel wat uit.
Ook cabine en achterbrug konden nog wel eens niet gelijk wezen (MF zit in een ander marktsegment dan Fendt, iets wat ze ook weer een goede aanvulling op elkaar maakt).
Ook cabine en achterbrug konden nog wel eens niet gelijk wezen (MF zit in een ander marktsegment dan Fendt, iets wat ze ook weer een goede aanvulling op elkaar maakt).
Ook dat, zo heeft MF ook nog echt eenvoudige 2wd trekkers, trekkers zonder cabine.
Dat veel componenten gedeeld worden, betekent niet, dat tractoren gelijk zijn. De aansturing verschilt. Daarnaast heeft Agco per merk verschillende afzetmarkten. Dat vraagt ook om andere 'principes' qua bouw. Zullen ze niet zomaar 1 trekker bouwen, om 5 (MF, Valtra, Fendt, Challenger en het Zuid-Amerikaanse Agco-Allis) verschillende merken te bedienen.
Challenger wieltractoren (met uitzondering de kniktrekkers) zijn gewoon gele MF trekkers.
Veel agco trekkers hebben een MF kap maar een paar series niet.
dat waren de DT, DTa, RT (in het begin), GT en GTa serie.
De GT en GTa kwamen van SAME af.
Bij Challenger is het iets anders er zijn modellen die een MF neus hebben (de grotere modellen hadden dezelfde neus als de Agco en White trekkers) dat was ten tijde van de MF 4200/4300 serie, maar is daarna een beetje een eigen koers gaan varen wat betreft design.
bla bla bla
En Fendt heeft dat ook inderdaad, maar de basistrekkers zoals Valtra en Mf ze heeft, Valtra tot voor kort zelfs nog zonder elektro hydraulische omkeer onder het stuur in de A 72, 82 en 92.
De vloeistofkoppeling is wel iets wat bij Valtra al lange tijd redelijk veel word verkocht. En inderdaad doel ik er met de TwinTrac vooral op dat deze op bijna alle types leverbaar is en dat deze in combinatie met bosbouwuitvoering wel een groot punt is bij Valtra
hattattraktor.com/gallery_hattat/
ja dat van die tractoren die gelijk zijn heb ik misschien een beetje verkeerd verwoord.
Ze zijn idd op dat vlak niet gelijk.
Maar je zou toch verwachten dat een groep zoals AGCO toch een variëteit wil aanbrengen in zijn gamma?
Ik heb overlaatst meegereden met een MF met Sisu motor in. Over het rijden zelf kan ik niet meespreken. Maar ze klinken toch anders als een Deutz motor.
Ik zou het raar vinden als AGCO nu alles op eigen motoren zet.
Er zijn waarschijnlijk wel klanten die geen Sisu motor willen (rijgedrag, vermogen, verbruik?). Ik zeg niet dat dit slechter is van Sisu, ik som het maar even op. En dan zou AGCO deze klanten verliezen, als ze bijvoorbeeld overstappen op Deutz-Fahr...
Die 300 serie die in 2013 ook uitgebreid was met de 313 (nog niet de nieuwe van dit jaar), was dat ook met een Sisu motor?
Hoe lang heeft de 200 al een Sisu motor?
Fendt heeft inderdaad maar 1 soort schakelbak.
Maar in luxe kan je in Fendt ook ver gaan hoor.
Van een design lijn tot een supercomfortstoel van 4000 euro. Of ingebouwde VarioGuide, ...
En TMS is bij de kleinere modellen ook niet standaard.
Ik hoop het alleszins van niet dat de Deutz motor eruit gaat.
Ik heb niets liever als zo'n Deutz
Tractoren met Deutz motor zijn nog gewoon nieuw te koop
deutz-fahr.com/nl-BX/
deutz-fahr.com....[/quote/]
en ook nog stukje goedkoper dan Fendt
Ja das waar.
En ik ben zeker een grote fan van Deutz Fahr geweest.
Alleen vind ik die laatste modellen niet gebruiksvriendelijk. Bijvoorbeeld de versnellingspook staat echt op een slechte positie.
Ik heb wel geen ervaring met hun ttv bak. Enkel de power shift.
Deutz-Fahr is niet zoveel goedkoper als Fendt/Claas dan je denkt hoor.
Een goed uitgeruste 5 serie kost ook al snel 125000. Is ongeveer hetzelfde als een 300 serie van Fendt
Heeft de 500 ook al Sisu? Volgens mij heeft de 500 een 4.04l Deutz, de 700 een 6.06 l Deutz en de 800 ook een Deutz.
De 900 heeft idd een MAN motor.
Haha das misschien waar.
Ik zal misschien gewoon eens zo'n Sisu motor moeten proberen.
Hopelijk komt het niet zover en de andere modellen. Ja ik ben alle ze levens Deutz motoren gewoon (rij met oude Deutz-Fahr en Fendt).
Sommige mensen kunnen ook wel van niks een drama maken zeg.
200, 300 AgcoPower (3,3 en 4,4 liter), 300 F3b Deutz (4,0 liter)
500, 700, 800 900 Deutz (4,1, 6,1, 6,1 en 7,7 liter)
1000 MAN (12,4 liter)
In feite waren de huidige motoren in bijvoorbeeld de T-serie nog steeds "dezelfde" 7,4L zoals we die kennen van een 8950. Dat zegt wel wat!
Ja! De DS van sisu inderdaad
Had zelf gehoopt dat er een 7 cylinder sisu in de nieuwe 1050 had gezeten.
Ben zelf heel blij met MAN en MWM motoren in mijn trekkers
Is (in Europa) overgenomen door KHD, in de jaren tachtig al. Op den duur heeft Deutz de naam MWM laten vervallen.
Dit is interesante materie, is dit een kwaal van deze motoren? Is het bij al deze tractoren dezelfde zuiger of is dat niet bekend? Wat ook gespreks-stof zou opleveren is wanneer al deze gebruikers bijvoorbeeld dezelfde dieselolie gebruikten, om maar wat te noemen.
Geen idee.
Tís wel dat bij de "oude" Fendt 800 serie Deutz motoren geadviseerd word, om de 6000 uur de verstuivers te vervangen.
En de motorolie om de 250 uur te vervangen.
Problemen met motoren hoeft niet door de motor te komen, maar kan ook aan de trekker en de serie liggen.
Cryptisch:
Zoals de motoren spint het merk nog altijd als een poes. Huhhhh,... als een Cat?
mwm.net/mwm-chp-gas-engines-gensets-cogeneration/…
ligt aan het niet vervangen van de verstuiver...
Ja dat snap ik, maar waarom gaat een verstuiver zo snel kapot?
ZE gaan niet allemaal kapot natuurlijk maar die dat wel kapot gaan hebben wel meestal een kapotte zuiger tot gevolg. Verstuivers krijgen ook wel wat meer te verduren met die hogere inspuitdrukken
Die worden in principe ook als Hatat verkocht toch? Denk niet dat ze daar per se zitten te wachten op de kwaliteit van een SISU motor! En de "serieuze" (sorry voor mensen die zich aangesproken voelen) gebruikers zullen eerder een kleine N pakken dan een grote A..
Neem aan dat die ontwikkeling toch ook niet stilstaat? :?
Je standpunt ingetrokken? :?
Euh?