International 844 - lijnpomp
Is er ergens een mogelijkheid om een lijnpomp op ,een 844 te bouwen zonder een nieuwe lijnpomp te kopen? hebben sommige 4 cilinder van international wel een lijn pomp ? grts
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 844 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Het is zeker wel mogelijk om om te bouwen. Er zijn wel 4cil lijnpompen, linkse montage te koop.
Begin eerst de verstuiver leidingen eraf te halen.
Dan de aanvoerleidingen voor brandstof. En dan haal je de pomp los. Hiervoor moet je waarschijnlijk wel in de distributie het tandwiel eraf halen. Dan zou ik een flens maken dat je je tandwiel 100% kunt verstellen.
Nu zal hoogstwaarschijnlijk de A pomp een dikkere as hebben dan je rotorpompje. Dus daar moet je rekening mee houden. Ook moet je 4 nieuwe gaten in je distributie boren, en tappen zodat daar draadeindes inkunnen. Dan zou ik eerst de pomp laten testen, heb je een idee op hoeveel graden je hem moet afstellen. Je zet de pomp op die gradens, en dan kan het opbouwen weer beginnen. Let wel op, vanuit het opvoerpompje naar brandstoffilters. Dan naar de pomp. En dan een paar nieuwe verstuiverleidingen aanleggen. Heb je jou 844-s omgebouwd.
Lijnpomp haal je sowieso meer uit het blok dan zo'n rotorpompje. Vooral een met grotere plunjers, scheelt een hoop!
Inderdaad Jos...
Van 130->150pk vind ik toch best redelijk
Een 844 heeft geen opvoerpomp dus die zal je er nog bij moeten zetten.
Hoe zwaar is je pomp is die van een 2 liter of een 4.5 liter motor?
Op een Bosch A pomp zit standaard een opvoerpomp.
Een lijnpomp is duurder dan een roterende pomp dat is misschien al wel een reden. International heeft ze ook nooit als optie gehad. Toch zijn er redelijk veel merken, welke vaak ook duurder waren (Fendt, Deutz, Steyr) welke ze wel direct monteerden, of als optie konden monteren.
volgens mij zit het vooral in het verschil, dat een lijnpomp met een nokkenas werkt, en een roterende met een nokkenschijf. En dat een nokkenas gewoon een vluggere push geeft.
Heb je wel een opvoerpomp nodig? Tank ligt toch hoger?
Je hebt alleen wel iets hoogteverschil nodig ivm de weerstand van de filters.