International 744 - Internationaal gelijk stil staan met over schakelen

Hallo. Zodra ik de koppeling van de 744 in trap tijdens het over schakelen staat die meteen stil. Ik heb de achterwielen dr af gehaald en remmen ontlucht en geprobeerd om de wiel as tedraaien maar krijg dr moeilijk beweging in wat kan dat zijn?
henk-vandebelt

Reacties

wvdh
Handrem ?
+2
Wimsumar
Beste Henk-vandeBelt: Dan zal de trekker ook erg 'zwaar' rijden neem ik aan.
Meest voor de hand liggend is dat de remmen vast blijven zitten.
henk-vandebelt
@Wimsumar bedankt voor de tip heb niet echt het idee dat die zwaar moet trekken maar zal eens even kijken!
Wimsumar
Beste Henk-vandeBelt:

Quote Reactie van @henk-vandebelt:
heb niet echt het idee dat die zwaar moet trekken

Dat kan ik niet rijmen met het probleem. Op 1 of ander manier wordt de trekker sterk geremd. Anders kom je niet meteen stil te staan als je de koppeling intrapt. Of zit er een mankement in het koppelingssysteem zodat de koppeling sterk remmend werkt?

P.S.: Of 'schrik' je er van dat de trekker stil komt te staan bij overschakelen bij bijvoorbeeld werkzaamheden als ploegen?
henk-vandebelt
@Wimsumar nee het is bij het rijden over de weg. Met de achterwielen er af doet die dat ook. En ik heb de koppeling helemaal boven in zitten van de trekker zodra ik hem een 1 tot 2 centimeter intrap dan is hij vrij. Kan het daar mee temaken hebben?
Wimsumar
Beste Henkvan de Belt:

Quote Reactie van @henk-vandebelt:
ik heb de koppeling helemaal boven in zitten van de trekker zodra ik hem een 1 tot 2 centimeter intrap dan is hij vrij.

(Minstens) 2 centimeter is normaal de vrije slag die je op het pedaal moet hebben. Ik denk dat je koppeling totaal versleten is en waarschijnlijk ergens aan gaat lopen als je het pedaal intrapt om te schakelen.

N.B.: Naarmate de koppelingsplaat slijt, dan wordt de vrije slag van het pedaal kleiner. Probeer deze opnieuw af te stellen op pakweg een centimeter of 3 vrije slag op het pedaal.
JohnDeere5085
@Wimsumar @henk-vandebelt is het niet een optie om tijdens het rijden op de weg de trekker neutraal te gooien zonder de koppeling te gebruiken? Zou je in principe de remmen echt kunnen uitsluiten als hij door rolt.
Wimsumar
Beste JohnDeere5085:

Quote Reactie van @JohnDeere5085:
is het niet een optie om tijdens het rijden op de weg de trekker neutraal te gooien zonder de koppeling te gebruiken?

Voor een geroutineerd chauffeur is een dergelijk manier van (vrij)schakelen een mogelijkheid. In dit geval hebben we een trekker met weldegelijk een storing in de aandrijflijn. Dit moet eerst verholpen worden.
Corne S
Heb je droge of natte remmen? Bij je rempedaal zit dan een potje of geen potje onder de treeplanken.
henk-vandebelt
@Corne S ik heb natte remmen heb de remvloeistof pas er uit gehaald want dat was nog nooit vervest nu heb ik er nieuwe remvloeistof in gedaan en ontlucht maar helpt niks.
+1
IHJan
Kijk even als je het rempedaal intrapt of de beide pennetjes achter het pedaal mee naar buiten komen. zo niet, gangbaar maken.
henk-vandebelt
@IHJan

(klik om te vergroten)

Gaat het om deze pennetjes
IHC44powers
Zet hem op de bokken en zet de trekker in neutraal kun je dan de assen draaien dan is het niet de koppeling, zet de trekker in de versnelling laat iemand de koppeling intrappen en probeer het nog eens. als het bij beide gevallen nog steeds zo zwaar of niet gaat, is het of de normale voetrem of de handrem blijft haken. zo moet je alles uitsluiten totdat het probleem is gevonden
henk-vandebelt
@IHC44powers ik heb hem op bokken staan en in zen vrij dan kan ik heel moeilijk de as draaien terwijl de hand rem naar beneden is en de voet rem vrij is! Zou het dan met de koppeling temaken hebben? Moet ik die wat meer vrijeslag geven misschien of minder?
bram-dijkshoorn
Hallo wat voor olie heb je in de remvloeistof gedaan?
Dat is heel belangrijk dat het de goede is
Corne S
Koppeling heeft toch niets mee te maken als de trekker in zn vrij staat?

Eventueel de remleidingen losschroeven, zodat je zeker weet dat er geen druk op staat.
jammermaarhelaas
Als niet IH kenner: heeft de 744 in geval van natte remmen, remmen in de achteras-trompet (zoals JD en Ford dit in die tijd reeds ook al hadden) ?

@henk-vandebelt
Was het probleem er ook al voordat je de remvloeistof ververst hebt?
henk-vandebelt
@jammermaarhelaas ja probleem had ik al voor dat ik de remvloeistof verversten dagt dat misschien daar mee tamaken had maar dat is het ook niet ik denk dat het meer in het rembad zelf licht die maar eens los halen.
andre39q
@henk-vandebelt ik heb ook zo'n probleem gehad met mijn 745 ten eerste als je de wielen probeert te draaien op de krik dan gaat dat bij alle tractoren zwaar . Bij mij zat het in de sporing van de voorwielen , kijk daar eerst even goed naar of er ergens ruimte op zit ik had veel speling op de arm die tussen de spoorstang en de bovenkant fusee zat.en nog zit .Als de voorwielen niet goed sporen remt de trekker hard slijten de banden ook vooral op de weg.
henk-vandebelt
@andre39q dit heeft niks met de voorwielen temaken want in dit geval staat hij op blokken en als ik een ijzeren staaf tussen de wiel bouten leg en daar op ga hangen dan kan ik met pijn en moeite de as draaien alleen het gekke is dat de trekker niet zwaar trekt wanneer ik rij!!
andre39q
@henk-vandebelt ok het was maar een idee
Arian Zwartbol
Als ik me niet vergis moet er in een remsysteem van een 44serie IH HYTRANolie
IHJan
Klopt inderdaad, geen remvloeistof (DOT) in het systeem doen, maar hydrauliek olie.
henk-vandebelt
@IHJan ga ik proberen!
IHC44powers
Als de steekassen zelfs in de vrij op bokken niet goed rond gaan zal het toch wel aan de remmen liggen. dus misschien gebroken remvoering etc. je kunt ook eens naar de oliestand van de bak kijken om er zeker van te zijn dat er niet een lager of zoiets dergelijks in de bak kapot loopt of kapot is gelopen, dit kan het namelijk ook veroorzaken.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 744 en hebben de trefwoorden remmen en koppeling geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!