Wat is de maximale krachtdoorleiding bij lostrekken door meerdere tractoren voor elkaar?
De tractor die als eerste voor de vastzittende trekker staat moet alle kracht opvangen van de tractoren die daar nog voor staan.
Heeft iemand een idee bij welke kracht een tractor door midden gaat breken?
De vraag is ontstaan omdat wij een 82Tons kinetische kabel met een lengte van 15 meter hebben geleverd aan een bedrijf uit Polen die 3 Kirovetsen gebruiken om alles los te trekken.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden tractoren , machines en lostrekken geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Misschien is het een idee om uw afnemer te adviseren om de 3 Kirovetsen naast elkaar te plaatsen ipv voor elkaar.
Met een beetje mazzel komen ze dan op het idee om nog 2 van die kabels bij u te bestellen
Maar ik denk dat de gene die vast zit eerder breekt.
Zal afhangen van de trekker, en waar je de kabel vasthaakt. Heb op YouTube wel eens gezien dat een trekker (Belarus iod. uit oostblok) die ingegraven was met de achterwielen en een mesttank in de trekhaak had, bij het koppelingshuis/versnellingsbak doorbrak met 1 flinke sleeptrekker ervoor.
zijn; er mee gestopt omdat je geen enkele controle heb welke krachten er op het te bergen/vastgereden voertuig komt.
bij elke trekker die losgerukt wordt is het maar afwachten wat er/en wanneer het kapot gaat omdat je totaal niet weet welke krachten er vrij komen dan wel benodigd zijn.
om dit onder de meeste omstandig veilig te doen voor materiaal (en omstanders die er soms met de neus bovenop) staan zul je wat berekeningen moeten doen en dan gecontroleerd met een lier trekken.
Om op de topicvraag terug te komen, daar is denk ik geen direct zinnig antwoord op te geven. Dat verschilt per trekker die je los trekt. Je zult dat per keer moeten berekenen, dus als iemand daar een mooie formule voor heeft, ben je klaar. Dan vul je dat elke keer in. Helaas heb ik die formule niet voorhanden, het zal wel een gecompliceerde formule zijn als ik alleen al denk aan ondergrond, materiaal, hoe diep erin enz.
Maar vroeger heb ik bij t mais hakselaar nog meegemaakt als kind dt bij t lostrekken met meerdere trekkers de gene die vast zat gewon in twee stukken brak
na een verkeerde aanspanning achter een scherp stuk ijzer was het touw stuk. Spijt mij nog steeds
Gietijzer kan wel redelijk wat trek- en drukspanning hebben maar geen buigspanning; daar is het te bros voor.
Helaas spreek ik uit ervaring; in het verleden met een 80pk cormick een zwaar vastzittende Fiat 1000DT in twee stukken gemaakt.
Zie tot nu toe alleen maar oude types die kapot zijn getrokken.
Ik zal hun antwoord hier posten.
ik probeer bij diverse trekkerleveranciers de info los te krijgen.
Fendt is momenteel de eerste die het heeft opgepakt,
Zelf verwacht ik dat bv bij een trekker van 150-200pk 30Ton al een kritische grens is voor de belasting van de fronttrekhaak
Voor de bouten is het zaak dat de juiste voorspanning is aangebracht. Zeker als deze al eens middendoor is geweest!
Echter indien er scheef wordt getrokken is dit maar 10 Ton!
ik probeer ook voor de 800, 900 en de 1000 serie info te verkrijgen.