Waarom heeft Renault john deere motoren

Hallo weet iemand waarom en op welke serie's renault john deere motoren had en hadden ze die soms aagepast....

Deel dit topic

Reacties

walker1
Renault heeft zover ik weet nooit zelf motoren gebouwd voor de trekkers, misschien voor de hele oude modellen nog. Voordat er JD motoren in kwamen, gebruikte Renault MWM motoren, net als Fendt.
John Deere heeft trouwens ook een tijdje tractoren ingekocht bij Renault. Als ik het goed heb gebruikt Renault vanaf die serie,de Ceres, motoren van John Deere.
+1
walker1
Eigenlijk een Renault. tractorfan.nl/picture/454397/
walker1
+1
John Deere 8345r
De gehele arés serie, de cergos en de Céres serie vanaf bouwjaar 1998
dit is wat ik heb kunnen vinden op: konedata.net/traktorit/renault/
walker1
@John Deere 8345r Ja kan wel kloppen. Volgens mij heeft een deel van de huidige Claas trekkers ook nog steeds een JD motor?
John Deere 8345r
@walker1 dat is helemaal correct 💯 😄
dombras
Zover ik weet lopen de nieuwe Claas tractors op FPT motoren net als Cnh
IHC forever
Renault heeft in principe altijd de motoren ingekocht; eerst van MWM en later ook van DPS (John Deere).
Waarom de een en waarom de ander; zal veel zo niet alles met prijs/kwaliteit te maken hebben.
De huidige situatie is dat Claas in de hele Axion serie de DPS motoren vervangen heeft door de motoren van FPT (Iveco/Cummins van het CNH concern). In de toekomst zal waarschijnlijk ook de Arion serie voorzien worden van FPT diesels (zeker de 6-cilinders).
Claas heeft zelf gezegd dat de DPS motoren in de Axion serie niet voldeden aan hun eisen (o.a. verbruikcijfers).
Ook kwaliteitsproblemen speelden een rol. te veel koppakking problemen.
jd user
@IHC forever Ja precies zoals je omgeschreven hebt is mijn ervaring dat de claas diesel slurpen.Je hebt hoe dan ook veel sterke pk's .Maar een viercilinder slurpt er bij 2000 toeren veel doorheen.
En mijn arion heeft dezelfde motor als een jd 6410.Maar deze 6410 is veel zuiniger en toch nog voldoende pk's om het werk te kunnen doen.qua comfort is een claas veel beter voor je rug en het geluidsniveau is aangenaam stil.
rick-vossebeld
@IHC forever FPT= Fiat Power Train
weusjr
Oké
claasfan
Renault verkocht de ceres serie aan john deere en john deere verkocht motoren aan renault en ligt in de ares serie, temis, ceres, en cergos.

(klik om te vergroten)

John Deere 8345r
@claasfan de kleinste temis had een dps, de andere 3 een iveco 😃
claasfan
@John Deere 8345r Ja klopt, dus ze hebben hem wel gebruikt in de temis serie 😉
John Deere 8345r
@claasfan haha helemaal goed 😃
eddievandijk

(klik om te vergroten)

Kruising met Zetor is ook geweest
Fast Eddy
Wat mij ooit vertelt is MWM motoren werden in Duitsland gemaakt en de John-Deere motoren worden in Frankrijk gemaakt. Omdat de Fransen alles Frans willen hebben, hebben ze in Frankrijk gemaakte JD motoren ingebouwd.
walker1
@Fast Eddy Die MWM motoren zijn jarenlang door Renault gebruikt, dus dat ze perse een Franse motor wouden hebben zal het niet geweest zijn.
Het is wel zo dat Fransen en Duitsers elkaar niet echt liggen.
Renault tractoren werden altijd goed verkocht in Frankrijk, maar toen het eenmaal Claas was (dus Duits) gingen de verkopen in Frankrijk flink omlaag, ondanks dat de meeste Claas trekkers nog wel altijd in Frankrijk gebouwd worden.
+4
John Deere 8345r
@walker1 die fransen zijn ook maar een apart volk 😄
Claas Holland
@walker1 das ook niet helemaal waar. de verkoop is niet heel veel gedaald. maar de export is wel heel groot geworden, dat is me zelf vertelt vorig jaar.
walker1
@Claas Holland Ja dat is zeker waar, dat de verkopen in zijn totaal er flink op vooruit gegaan zijn. Claas had natuurlijk al grote klantenkring en dealernetwerk met zijn machines en ook een goede naamsbekendheid. Scheelt natuurlijk heel veel als ze dat hele netwerk niet op hoeven te bouwen.
IHC forever
Kan wel zijn die lagere verkopen in Frankrijk, maar in de rest van Europa doen de Claas trekkers
het vele malen beter qua verkoopcijfers dan toen het nog Renault was. Sinds de overname door Claas heeft er een geweldige kwaliteitsinjectie plaatsgevonden.
Ik denk dat als er toen niks veranderd was bij Renault (de overname dus) in de huidige trekkermarkt de fabriek allang failliet zou zijn. Toen het nog Renault heette wou 'niemand' er een hebben en nu rijden zelfs loonbedrijven er mee rond en tot tevredenheid.
walker1
@IHC forever Er zullen ongetwijfeld zaken verbeterd zijn sinds de overname door Claas, maar jij suggereert nu wel een beetje dat Renault trekkers van slechte kwaliteit waren, dat is zeker niet waar. Er rijden zeker loonbedrijven met Claas, maar ik ken ook meerdere loonbedrijven die met Renaults gereden hebben, of die nu nog steeds Renaults hebben.
Of Renault het als zelfstandige fabrikant volgehouden had is koffiedik kijken. er zijn nu nog steeds kleine fabrikanten die ook nu nog zelfstandig zijn, Zetor, Ursus, Lindner.
Renault heeft het als zelfstandig merk in ieder geval langer volgehouden als International 😄
mklok
@walker1 Renault is een beetje een ondergeschikt merk. Ze waren best wel voor met de tijd , cabine vering hadden ze al vroeg. De laaste Renault waren best goed en prettig om mee te rijden. Ze hebben natuurlijk dezelfde bak als MF, en dat was een vooruitgang.
walker1
@mklok Ondergeschikt? je bedoelt ondergewaardeerd denk ik? Met de geveerde cabine waren ze zelfs de eerste.
Hier hebben we nog een Renault 751 S uit 1984, enige wat er slecht aan is, is het plaatwerk, met name de spatborden en de cabine, is roest gevoelig. Technisch nooit geen grote problemen mee gehad.
mklok
@walker1 dat bedoel ik ook, mijn tablet leeft wel eens een eigen leven . Was positief bedoelt.
@walker1 de eerste met geveerde cabine maar we vergeten nog wat.
Als eerste synchronisatie op de laatste 2 versnellingen.
Kruip en superkruip versnellingen.
Omkeer versnelling op 1 aparte pook.
Renault was zeker ondergewaardeerd.
Renault heeft de beslissing genomen om de trekker divisie te verkopen en met de opbrengsten 51 % van Nissan overgenomen.
De JD motoren zijn ook mede gebruikt omdat MWM niet meer mee kon komen met de milieu eisen.
Ook de samenwerking met JD door verkoop van de Ceres in JD kleur met als eis van JD een gemonteerde JD motor en geen MWM.
+1
jordi 1455
@walker1 Renault wordt niets voor niets Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd genoemd,
JD3010
@jordi 1455 En wat bedoel je daar mee?
jordi 1455
@JD3010 dat Renault bekend stond om zijn roest.
+3
JD3010
@jordi 1455 Ik vermoed dat er meer Ford's en Inter's met doorgerotte deuren zijn.
Rickvh94
@JD3010 ligt ook compleet aan waar de trekker staat, hele jaar in weer en wind of netjes droog binnen
jordi 1455
@JD3010 Van ford en inters zijn ook meer trekkers gebouwd, overigens stonden de XL cabine's (die allemaal uit Frankrijk kwamen) bekend om hun roest.
@DANOONTJE POWERR Mij is altijd gezegd dat Frans plaatwerk vaak het slechte kwaliteit is.
DANOONTJE POWERR
@jordi 1455
Net als alle Fransen wijn drinken en stokbrood eten?
DANOONTJE POWERR
@jordi 1455 Dat geld meer voor de auto's dan voor de trekkers.
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @walker1:
Renault heeft het als zelfstandig merk in ieder geval langer volgehouden als International

Heeft denk ik ook te maken met staatsteun van Frankrijk (Renault) tegenover een land waar de aandeelhouders het een bedrijf zo moeilijk maken (uitzuigen) dat het over de kop gaat (IHC).
+1
ljdekker
Omdat de john deere motoren fabriek in Frankrijk staat en Fransen het liefst "made in France" gebruiken.
Corne S
@ljdekker

Inderdaad (Fransen: je hebt Frankrijk en je hebt de rest van de wereld). In tegenstelling tot de Chinezen, die moeten hun eigen spullen niet.
weusjr
@ljdekker juist
Corne S
Overigens, bij autofabrikanten gebeurd het ook genoeg, dat ze niet een eigen motor gebruiken (Volvo heeft bijvoorbeeld ook renault / ford blokken gebruikt).
Rood bloed
Renault was zeker bij de kleinere series technisch geen slechte trekker, wel erg roestgevoelig.
Hun laatst uitgebrachte 'topmodel' (Atles???) was ook technisch bepaald geen succes; velen hadden een vaste plaats in de werkplaats bij hun dealer. De overname door Claas is de ultieme redding geweest voor de fransozen.
walker1
@Rood bloed elk merk heeft wel zijn mindere serie's. Die Renault Ceres/JD 3000 serie waren trouwens voor beide merken ook geen succes.
varken
@Rood bloed
Atles geen topmodel?
Waarom niet?
Weinig problemen mee!
Wel gebrek aan kennis
Weet jij hoeveel atlessen er nieuw officieel in NL geleverd zijn?
valmet6400power
@varken

Misschien weet @atlaspower dat wel, een Atles staat bovenaan aan z'n lijstje als ie de loterij wint!
boerlover
Inderdaad de Atles van onze loonwerker die altijd voor zijn grote zodenbemester liep, had ook een gereserveerde plaats in de werkplaats van de dealer. De Ares modellen deden het andere werk met meer succes bij hem. Wel wat roestgevoelig.
varken
@boerlover
Wat waren zoal problemen dan? Motorisch?
varken
@boerlover @valmet6400power
+Renault Atles

Kijk even hoe vaak UniCom gespot is
Hij staat hier +/- 60 mtr van af
Problemen met transmissie? 9000u een reparatie, ja hij schakeld STUG!
Problemen met motor 7à8 x
Gereserveerde plek in werkplaats? Dat had hij niet hij toerde met aaltton, kon hij niet af. Nu met nieuwe trekhaak ook voor zx
valmet6400power
@varken

Ach zo heeft iedereen wel vooroordelen over trekkers en bij de ene kan een type wel 5000 uur probleemloos draaien en bij een ander elke 2000 uur reparaties
Ik weet hier in de buurt ook een atles rijden en veel minder problemen mee geweest dan met de eerste axions die kwamen
boerlover
Juist geen motorische problemen bij de Atles (was deutz?). Bijna uitsluitend transmissie en achterbrug/differentieel problems. En inderdaad bij de eerste Axion's nogal wat problemen met de DPS(John Deere)motoren waaronder lekke koppakingen.
weusjr
@boerlover wat is dat toch met deutz motoren het zit bijna wel in iedere trekker landini, fendt, zetor...
weusjr

(klik om te vergroten)

walker1
Een motor ontwikkelen is een dure zaak, zeker in deze tijd met de steeds strenger wordende emissie eisen. Voor veel fabrikanten is het gunstiger om een motor in te kopen i.p.v. er zelf een te ontwikkelen. Deutz is een grote motorenfabrikant en daarom kom je die motoren in meerdere merken tegen.
weusjr
@walker1 zonde
walker1
@weusjr Wat is zonde?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden renault tractoren. en john deere motoren. geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
55
DEELNEMERS
25
WEERGAVES
29