Ik heb onlangs een 523 met bj 1968 gekocht met motor problemen.
nu bij de demontage is gebleken dat het probleem groter was dan gedacht.
het motor blok is gescheurd aan een waterkanaal en ook bovenop het blok;
weet iemand van jullie soms nog een blok of complete motor liggen?
voor alle duidelijkheid een D179.
alvast dank.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 523 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
@FiatArgi fan mijn cilinderkop is goed hoor,
ik ga hem juist laten op druk zetten (voor de zekerheid) en dan vlakken, kleppen slijpen en nieuwe klep dichtingen laten monteren. voor de prijs kan je het niet laten.
het is mijn motor blok die gescheurd is.
vandaag gaan halen en cilinderkop afgehaald en ik moet zeggen het blok ziet er stukken beter uit.
nu nog verder demonteren tot op een kale blok.
(ter info deze motor zit vast wsl ) door de tijd die hij er al stond.
het blok lijkt me in prima conditie en enkel 2de zuiger zat vast door corrosie..
hopen op droog weer morgen namiddag.
maar zal met de nodige pauzes zijn.
( belgian F1 GP)
vandaag de as die de stuurarmen bediend vernieuwd.
oude naaldlagers zaten in de as in gesleten.
nieuwe as gemaakt van gehard assen staal nieuwe naald lagers besteld.
moest iemand het type ooit zoeken het is een RNA4905 naaldlager.
ik kan online maar geen engels werkplaatshandboek vinden van een D179 motor.
Alvast dank
De drijfstangen 1ste x 5 kgm 2 de x 8,5 à 9 kgm
(klik om te vergroten)
complete motor revisie gedaan.(cilinderbussen, zuigers, alle dichtingen, verstuiverbussen, cilinderkop laten vlakken, kleppen en klep zittingen laten slijpen, klepsteel rubbers, waterpomp, waterpomp huis, de 2 druklagers en de toplager)
verstuivers ook laten testen en reviseren.
schommel as bussen ook vervangen en nieuwe naald lagers in de schommel as gemonteerd.
nu nog het metaalwerk vernieuwen.
en twee nieuwe achter banden.