Kan een mooie Caseih 956XL kopen. Maar bij controle blijkt het luchtfilter behoorlijk vettig
Wel wat carterventilatie. De urenteller staat op 12800. Hij zal niet voor zwaar werk ingezet worden. Wat eventueel te repareren en wat gaat dat kosten.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Hebben de trefwoorden tractor , kopen , controle , luchtfilter en aankoopadvies geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Maar als je alles goed wilt laten doen doen ? Cylinderkop en kleppen , pomp en verstuivers , lagerschalen , krukaskeerringen .
Maar als de gassen worden teruggedrukt via de inlaatkleppen/klepzittingen dan wordt het een cilinderkoprevisie en daar hangt welk prijskaartje aan? Overigens heeft huidige eigenaar ook een compressietest laten doen en dat zag er vgl. een IHC monteur best goed uit. Ook voor de waterrem perste hij er nog 93PK uit. Gewoon doordraaien en steeds dat smerige filter vervangen, zie ik ook niet zitten.
Dan kan het zijn dat er een gescheurde of lekke inlaat klep bij zit , dit kun je horen door de motor te starten zonder filter en even stationair te laten draaien. Je kan ook starten zonder diesel, zodat de motor niet aanslaat en zonder luchtfilter dan hoor je in de inlaat wel eens een misslag.
Is het filter vet aan de buitenzijde dan kan er carter ontluchting bij je inlaatlucht zitten eerst maar even onderzoeken.
suc6
De eigenaar heeft hem veel voor de voermengwagen hebben staan en dan blijven de carterdampen en uitlaatgassen in de buurt hangen en daar zuigt de trekker altijd wat van aan. Dit is de oorzaak waarschijnlijk. Ik kan de trekker zelf ook nog uitproberen voordat ik hem eventueel koop.