International 856 XL - versnellingsbak 856 xl

Hoi, Mijn 856 heeft een versnellingsbak probleem. Deze schiet uit de hoge giering.Nu heb ik de volgende vragen. Heeft iemand ervaring met dit probleem, om dit op de juiste manier op te lossen? En deze trekker heeft een 30km bak, zijn er ook 40km bakken voor deze trekkers, of is een 30 km bak om te bouwen naar een 40km bak.Mijn trekkker is van 1985, metZF vooras en dus zij aandrijving. Graag hoor ik van jullie.

met vr. gr. Douwe.

Deel dit topic

dmolenaar

Reacties

Dr Fendt
Waarschijnlijk is je versnellingsbak kapot, schiet hij uit de hoge giering bij het rijden of ook bij het stilstaan? om dit op te lossen moet je de bak (waarschijnlijk) reviseren. (kost zo'n 5000 euro..) je kan er een nieuwe bak tussen sleutelen, maar ik weet niet of je daar zo vrolijk van word..

verder heb ik niet zo'n verstand van versnellingsbakken e.d. 😛
shovel-joopie
In de groepenbak zit als je hem zeg maar in een groep zet een soort vork die de juiste groep moet inschakelen,waarschijnlijk is die of versleten/uitgesleten zodat hij dan niet de juiste groep kan bereiken.bij ons ging er dan meestal een revisie bak in,als je zelf handig bent is dat goed te doen anders is het een dure bezigheid en nee voor die serie is er bij mijn weten geen 40 km bak te krijgen.
hewi hendriks
Waarschijnlijk is je schakelgaffel versleten incombinatie met defect lager, het geheel is te herstellen
pekelderboer
845 bak er aan knuppen loopt 35 geloof ik effe grotere banden er onder en dan loopt die bijna 40 .

of gewoon een 845 kopen is ook sterker als die luie 856 ers.
IHFan
Hoezo? 856 zijn ook wel goeie tractoren is een 744/724 blok met Turbo. niks mis mee toch?
velsje
Is wel bekent probleem bij inter.
tijdje gelede stond er bij de baas ook een 856 die niet meer in de 2 wou.
hele bak is toen los geweest en gereficeerd
japie82
Onze 1056 heeft hetzelfde probleem gehad, schakelvork versleten, is de hele versnellingsbak gereviseerd, dat is een dure reparatie zoals hierboven al staat.
pekelderboer
Ik vin het waardelooze motoren met turbo. zonder turbo kunnen ze wel goed zijn dat weet ik niet . 845ers zijn beere trekkers egte pk's en mooi vel.
dmolenaar
Heren bedankt voor de informatie. Voordat ik de bak uitelkaar trek spit ik eerst het werkplaatsboek versnellingsbak door, laat ik me goed informeren bij een IH dealer, en zal ik toch proberen er een 40-50 km/h bak van te maken. Als er nog tips zijn hoor ik ze graag, en als ik er mee bezig ben laat ik jullie weten hoe het vorderd.
met vr. gr. Douwe
wil745xl
Beste douwe als je toch je bak uit elkaar haalt kun je als je een tussenbak hebt die omdraaien en dan loopt ie 55 km/h hoe precies of wat weet ik niet maar de 856xl bouwjaar 1985 met 30km bak van mij loopt dat in iedergeval wel! een genot om mee te rijden
gr wil ps die van mij is een ergo-s bak
dmolenaar
Wil bedankt voor je reactie. Het versnellingsbakboek heb ik al stevig doorgespit, en kwam ook op het idee om de overbrengings verhouding van de reductiebak te veranderen. Maar hoe dat moet weet ik nog niet precies.Als er nog meer hierover bekent is hoor ik dit graag.Ook zou ik graag willen weten waar of door wie de versnellingsbak van jouw trekker is aangepast .
met vr. gr. Douwe.
sybren
Ik heb mijn bak dus ook net losgetrokken, de gaffel bleek te zijn versleten, volgens mij kost het nog geen drol en vier knikkers alleen zit er een gruwlijk veel tijd in!
856 heeft trouwens nimmer een 40km bak gehad.
wat die tussenbak betreft, dat is voor mij nieuw, maar zou er graag meer over willen weten!
heb de mijne nu toch in acht miljard stukken liggen....
Ik heb wel eens het één en ander gehoord over verwisselen van eindvertragingen.. zodat de trekker 50 km loopt
ramrod
Quote @sybren:
856 heeft trouwens nimmer een 40km bak gehad.

Wel degelijk
SJB533
@ramrod
Waar en niet waar. De International 856 XL heeft nooit een 40-bak gehad, ook niet in zwartrood (85/86). De Case Inters (nieuwe design) hebben die wel gehad, maar enkel de 4wd's waren daarmee leverbaar.
ramrod
Ok, maar als sybren het over een 856 heeft, neem ik aan dat de Case IH er ook onder valt.
Ik weet, het topic gaat over een inter, maar de opmerking niet.
henkjan ihc
En is het gelukt met de bak ombouwen .en kon het met de orginele onderdelen?
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 856 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!