Foto van: Alex Miedema

Kramer 516

Foto’s
4
Video’s
0
Topics
2

Informatie over de Kramer 516

We hebben helaas nog geen technische specificaties van de 516.

Ervaring

leden die ervaring blijken te hebben met de 516, gezamenlijk zo'n 0 draaiuren. Elk lid kan zijn ervaring met deze prachtige machine toevoegen. Word ook lid »

Geen gebruikerservaring opgegeven

Actuele vragen Stel ook een vraag »

Kramer 516 - Olielekkage deutz f4L912 Stoterbuizen

Dag, de Deutz 912 motor lekt steeds meer motorolie bij cilinder 2 en dan specifiek bij de stoterbuizen. Is dat makkelijk te repareren of moet de cilinderkop er af.

30 reacties


Kramer 516 - Is de Bosch lijnpomp het probleem?

De Deutz F4L912 motor van mijn Kramer Allrad 516 laadgraafcombinatie start probleemloos en loopt stationair prima. Geen rare rookwolken bij welk toerental ook.

Geef je iets (hand)gas om met de graafarm te gaan werken dan moet ik altijd even zoeken welk wat hoger toerental ik neem.
Ook rijden doe je liefst met een wat hoger toerental.
Met een te laag toerental ontstaat er namelijk een soort onbalans in het draai ritme van de motor. Het lijkt of alle 4 de cilinders hun arbeidslag snel doen, er vervolgens allemaal heel even mee op houden en weer aanslaan. En dat heel snel zonder dat je denkt dat de motor af slaat. Ook resoneert de hydrauliek mee op deze onrustige loop.

Zet ik het gas op een veel hoger toerental dan is er geen probleem meer behalve dat ik het idee heb dat het motortoerental soms vanzelf heel iets hoger en weer lager gaat zonder dat de belasting verandert.

De Bosch lijnpomp heb ik nog niet aangezeten. Wel het brandstoffilter en opvoerpompfiltertje vervangen en gereinigd. Ook heb ik kleppen gesteld. Alle kleppen weer op 0,15mm gezet. Gaf wel iets verbetering maar niet doorslaggevend.

Zit nu aan de lijnpomp te denken. Maar om die nu zomaar er af te gaan halen voor een relatief klein probleem...

Wellicht weet iemand een tip of test om te achterhalen wat er loos is.

4 reacties


Foto’s

« Alle Kramer machines