Zelfbouw Zelfgemaakte constructies
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Zelfbouw Zelfgemaakte constructies ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
...............................de achterste 4
mag ik hopen voor jullie
anders zien we het terug in de topic : john deere stuk ?
maaare het frame is mooi werk van een jd maar aleen het kokertje naar de wielen lijkt me wat ielig ik had er zelf liever een plaat van 30 bij 250 mm das ff wat sterker als een koker ..
Welke bandenmaat (voor- en achteraan) zit er op de 6220? Wordt de volledige breedte(3 meter?) aangedrukt of zijn er nog strepen?
Wordt de besturing van de vooras uitgeschakeld of draait ze gewoon mee met het neuswiel?
Kun je nog voldoende het motorvermogen overbrengen als je geen 4WD meer hebt?
Is de vooras geremd?
Wat is het kleine staafje dat onder de steunas naar de voorwielen loopt?
Betreft; antwoorden op uw vragen.
Beste Hillmanje.
Hij zal, denk ik, een tikje ruimer draaien als standaard, dit heb ik echter niet nagemeten. Voor mijn gevoel daait i even scherp als normaal. Dat komt waarschijnlijk omdat i nu iets spoorvolgend stuurt. Je kan dus lekker dicht langs de sloot draaien omdat de voorwielen nu geen grotere draaicircel meer maken.
Voorop zit 2X 14.9R24 en achter 4X 16.9R38.Dit is dus 2 X 38cm + 4 X 43cm = 248cm. 300cm - 248cm = 52cm. 52cm gedeeld door 5 tussenruimtes is een goeie 10 cm die niet aangedrukt wordt tussen de verschillende banden en dat lijkt mij een aanvaardbare waarde want, tussen de dubbelluchtwielen en in het midden van het neuswiel heb je die ruimte toch nodig.
De besturing van de vooras staat uit omdat de slangen losgekoppeld zijn om plaats te maken voor de slangen van het neuswiel.
Motorvermogen over brengen is geen probleem bij 15 á 16 km per uur met de sneleg en mochten we ooit nog eens aan de kopeg gaan dan breng je toch de meeste pk's over via de aftakas.
Nee.
Dat is een schoorstang omdat ik wat twijfelde of het wel sterk genoeg was. Dus uit voorzorg maar wat verstevigd.
Hopende U hierbij voldoende te hebben geinformeerd met vriendelijke groet Joris.
p.s. Wat heb je vragen keurig getypt met hoofdletters, leestekens en dergelijke. Dus heb ik ook maar een beetje mijn best gedaan.
Nooit gedacht om je creatie eens in zenden voor de rubriek "De sleutelaar" in het blad Trekker & Werktuig? Momenteel zijn ze blijkbaar dringend op zoek naar mensen die een originele, ingenieuze of speciale creatie hebben gemaakt. Geïnteresseerden kunnen mailen naar trekker@reedbusiness.nl . Als jarenlange lezer van Trekker & Werktuig denk ik dat jou knikbesturing wel zou kunnen in aanmerking komen.
Nog veel plezier met de 6220 en als je nog actiefoto's hebt van jou "John Deere-trike" aarzel dan niet om ze op Tractorfan te plaatsen.
Hillmanje