THM V2008 in een een Kverneland 465.. Foto is geplaatst door thmtrader op 25-02-2008 om 12:15:37, met 28 reacties.

Kverneland opraapwagen

thmtrader
THM V2008 in een een Kverneland 465.

Reacties

staaf
THM V2008, is dat een rotor ofzo?
thmtrader
In 1x goed!
staaf
Hoe raad ik het zo he 😛
johnd-ts
Hele achterlijke vraag, maar waar dient zo'n rotor voor?
johnd-ts
Als meenemer?
thmtrader
Transport en snijden van het gras en persen in de wagen.
ljdekker
@johnd-ts hoe wil je anders het gras in de wagen krijgen?
thmtrader
Leren= lezen,luisteren en vragen!
coenvaltra
@ een balk invoor, maar dat moet je ook niet willen
arnaud
Ligt er aan hoeveel pk je voor de wagen hebt, (en hoeveel gras je te te kuilen hebt) dus waarom niet..??? verschilt per situatie einstein..
jvw

Trekt dit nou niet zwaarder als de originele?>
thmtrader
Jvw trekt niet zwaarder dan een originele eerder lichter en beter onder zware condities.
johnd-ts
Hartstikke bedankt, en inderdaad, je zult toch eerst moeten vragen voor je iets kan weten 😛
magerehein
@ Menno zijn die meenemers hier 8 mm dik en die afstrijkers lijken wel erg dun tenopzichte van de meenemers gaat datwel goed dat de afstrijkers niet krom trekken
thmtrader
De meenemers zijn 26 mm. dik en de afstrijkers lijken hier door het aanzicht erg dun maar zijn erg sterk. Bij onze rotor gebruik je de helft, vergeet niet dat je met een originele rotor 2 cm. kort kunt snijden vandaar dat men 76 afstrijkers moest plaatsen! Inmiddels lopen er zoveel wagens met de helft aan afstrijkers dat ik de tel kwijt ben, en er eigenlijk nooit geen klachten over hoor!
magerehein
Ziet er wel top uit.
thmtrader
Ook is het zo dat de Rotor enorm opstuwt, na de eerste hoeveelheid gras ontstaat er een soort "kanaal"en druk de rotor het gras vrijwel continue recht omhoog, door het extreem grote persvlak gaat dit vrij makelijk!
melle
Die afstrijkes zijn altijd los of krom lassen we wel fast maar help wijnig heb de messen wel fer plaats dat hielp wel wat
thmtrader
Gisteren een rotor geplaatst in een 470, helemaal top! Supermachine!
MaartenMandemaker
Drukt zo'n thm rotor het gras ook makkelijker hoger in de wagen dan de originele rotor?
thmtrader
@melle afstrijkers moet je in goede conditie houden, maar als die goed zijn en ze gaan krom, dan heb je een rotorprobleem. Hij is versleten OF niet goed gesteld (kom ik regelmatig tegen)!
@Maarten ja hij drukt het gras makkelijker omhoog omdat het persvlak groter is en daardoor de kracht minder, ook is vermoesing of kapotdrukken van product niet meer aande orde.
maik
Heb nu zeker wel last van dat hij meer gras mee terug neemt ofnie, omdat je maar de helft van de afstijkers hebt, zie trouwens dat hier de as waar de messenbakken op zitten ook al krom is hadden wij ook al heeft ook geen zin om recht te drukken want bij de eerst 5 meter gras wat je er dan weer in laad heb je hem al weer krom, leuke wagenstjes maar je moet er niet meer dan 110 pk voor zetten ook al heb je er een andere rotor dr in...
HOOIJMAN
Hij neemt geen gras meer terug hoor.
thmtrader
Hij neemt zeker geen gras mee terug! Dank je Hooijman.
Bij deze wagen was alles nog mooi recht, ik moet toegeven dat hij dat niet lijkt op de foto maar dat zal gezichsbedrog zijn!
maik
Ja zal ook wel meevallen heb ze zelf van onze claas ook aan elkaar gelast ma die afstrijkers zijn nog heel iets dikker maar het viel mij mee wat hij weer mee terug nam, ma zal idd dan wel gezichtsbedrog zijn...
HOOIJMAN
Ja dit is super zo .als ik een nieuwe taarup zou kopen, zou ik er zon rotor in willen ipv een standaart rotor !
sybren
Mijn rotor moet één deze dagen ook in de revisie, ben van plan om jou afstand plaatjes te gebruiken.
mijn vraag is, gebruik je speciaal draad of electrodes om de plaatjes erin te lassen?
ben er wel achter gekomen dat je wanneer je een meenemer er opnieuw in last dat er wel verschil zit in welke electrode je gebruikt!
met mijn CO2 apparaat kon ik er niet bij.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Kverneland opraapwagen ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!