Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 6190 TTV en nog meer stront 👋🏻. Foto is geplaatst door bikkertie op 08-04-2017 om 09:46:47, met 20 reacties.

Deutz-Fahr Agrotron 6190 TTV

bikkertie
Foto van een Deutz-Fahr Agrotron 6190 TTV en nog meer stront 👋🏻

Reacties

KlaasM
Mooi ding. Hoe bevalt dat?
bikkertie
@KlaasM super! Wat een verandering met de oude
Fendt926Driver
@bikkertie de grootste verandering is dus vario tov schakelbak?
Buiten en binnenkant is meest hetzelfde. En die 10 pk merk je ook niet echt denk ik
bikkertie
@Fendt926Driver minder vermogen he, vario compleet anders, gps en kleiner blok. Wij vinden het slecht vergelijken met de oude
Fendt926Driver
@bikkertie een 180.7 is toch 180pk en een 6190 190 pk of zie ik dat verkeerd?
Ik vindt vario ook een super uitvinding. Ben met meer pk veel minder diesel nodig
SJB533
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
een 180.7 is toch 180pk en een 6190 190 pk of zie ik dat verkeerd?

Motorvermogen zegt niks. Vermogen aan het vliegwiel heb je niks aan, het gaat om het vermogen, dat je aan het werk hebt, dus aan de stomp of wat je aan de grond zet. Die Amerikanen zijn zo gek nog niet 😂
bikkertie
@Fendt926Driver 170 eigenlijk. Vario heeft qua brandstof geen effect, tenzij er echt kallem gereden wordt. Maar het is toch rennen of stilstaan. Vooral het maaien is een genot met de vario
Fendt926Driver
@bikkertie jullie tank is ook groter dan mijne. Maar met iets hogere snelheid op de vario en 750 toeren aftakas heb ik dezelfde afgifte als met 540 en meer motor toeren. Dus per tank brandstof besparen.....
bikkertie
@Fendt926Driver ja dat klopt, maar met deutz rijden we altijd al op eco aftekas. Lekker rustig 😃
KlaasM
Wat reed je hiervoor?
bikkertie
@KlaasM agrotron 180.7
Waarom minder pk's? Voor zon tank op de bouw kan je de pk's wel kwijt, en jullie hebben ook veel andere grote machines?
bikkertie
@ronald-deutz-fahr omdat een 7 te lomp is, en wij al het werk met onze 150 ook al kunnen doen. Meer pk's krijg je direct een slagschip wat nietvecht handig is
@bikkertie Aha, dus eigenlijk was de 180.7 een beetje oversized gekocht toen der tijd..
bikkertie
@ronald-deutz-fahr qua vermogen wel, we hadden verwacht dat het materiaal groter worden zou dan dat het geworden is. het enige waar we straks pk's te kort voor kunnen komen is de ladewagen, maar daar zijn we zelf niet zo bang voor
casejxu
@bikkertie tikkie langzamer. Blijft t spul mooi heel 👌
Fendt926Driver
@casejxu met mijn 260 pk sterke 926 maak ik minder schade aan de rapide dan eerder met 180 pk.
met de grote gaat de slipkoppeling er in een fractie van een seconde door. Met de 180 pk bleef de trekker veel langer hangen en toerde terug. Langzaamdraaiende hoogtoerige assen breken veel eerder.
bikkertie
@Fendt926Driver dan slijt je nogal slipkoppelingen als ik dit zo hoor! Maar dat maakt niks uit, als slipkoppeling afsteld staat mag je lekker doormoren. Dat hij er direct uitklapt is een slecht teken.
Fendt926Driver
@bikkertie de aftakas is wel op de testbank van schuitemaker geweest en stast goed afgesteld op een rapide 140. Laatst een loonwerker gesproken die ook zei dat een 1056 veel meer laden kon in een rapide 100 dan een 1455 omdat die laatste de slipkoppeling er veel sneller doorsloeg.
heb de wagen nu 12 jaar en steeds de eerste slipkoppeling nog.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 6190 TTV ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!