Foto van een John Deere 6250RToch wel de beste trekker van het moment, naar mijn mening.Lmb antens demo

John Deere 6250R

TygoJD
Foto van een John Deere 6250R

Toch wel de beste trekker van het moment, naar mijn mening.
Lmb antens demo

Reacties

+1
Fendt926Driver
En net als ik ben jij volledig zonder vooroordelen aan de testrit met de demo begonnen???
fendt308-driver
@Fendt926Driver
En was het wat?
+1
Fendt926Driver
@fendt308-driver ik reed demo op een 1050.
maar dan stelt zo een deere toch helemaal niets voor.
fendt308-driver
@Fendt926Driver beetje appels met peren vergelijken😅
+4
Fendt926Driver
@fendt308-driver gaat mij meer om de tekst van de plaatser. met een jd bril op een jd als beste beoordelen.
en met zijn 19 jaar en jaren ervaring dit als beste zien........
+1
TygoJD
@Fendt926Driver ik heb zelfs meer uur gemaakt op een andere demo, een fendt 724 en dan nog vind ik de deere makkelijker, comfortabeler en beter presteren.
Verder ben ik geen fanboy van john deere. Maar ben wel goed te spreken over het merk.
Fendt926Driver
@TygoJD ok excuses( voor zover nodig) geaccepteerd
+2
TygoJD
@Fendt926Driver ik snap alleen niet waarom er altijd zoveel om te doen is, iedere chauffeur is anders en heeft andere meningen over een trekker dan iemand anders. Ik heb er daarom ook expers mijn mening bij gezet. Maarja die merkenstrijd zal toch altijd wel blijven 😉
Fendt926Driver
@TygoJD klopt mijn eerste ervaring met jd was verschrikkelijk. Daar moeten ze jaren voor om dat weer goed te maken. En rij er elk jaar wel 50 uur mee met een of andere jd
TygoJD
@Fendt926Driver precies. Ik zeg altijd, het is maar net waar je mee opgegroeid bent
Fendt926Driver
@TygoJD ik ben opgegroeid met deutz........
TygoJD
@Fendt926Driver en ik met valtra valmet
Jasperfendt
Namaak Fendt vario
+2
mdoornekamp
@Jasperfendt beter goed gejat, dan slecht bedacht. Gelukkig levert John deere de eenvoudige bediening ook nog.
Jasperfendt
Quote Reactie van @mdoornekamp:
de eenvoudige bediening ook nog.
Reageer @mdoornekamp


Alsof de Fendt bediening ingewikkeld is 🤔
GerbertXL
@Jasperfendt Ik had eens een west fries in de klas zitten en die zou weleens even een fendt pakken met z'n grote mond. Hij kreeg dat ding nooit van z'n plek af, hoewel ik nooit een vario gereden had wist ik 'm wel te vertellen dat hij toch even de plaat aan de achterkant van de joystick moest indrukken 😃.
Jasperfendt
@GerbertXL Haha, daar had men pa de eerste week ook wel eens last van 🙈 Maar verder stelt het niet zoveel voor.
+2
mdoornekamp
@Jasperfendt voor een leek wel. Ik kom maar amper weg met een fendt.

Ik heb ook wel eens wat losse chauffeurs erbij 's zomers. En dan is een beetje eenvoud wel handig. Voor een vaste chauffeur is de Fendt bediening geweldig
Jasperfendt
@mdoornekamp Voor een leek is de ouderwetse ap van jd minstens net zo moeilijk. Bij Fendt is het pook vooruit douwe en gaan. Vertragen gewoon gas los en desnoods rem in. Rest doet die zelf.
fendt308-driver
Quote Reactie van @Jasperfendt:
Bij Fendt is het pook vooruit douwe en gaan. Vertragen gewoon gas los en desnoods rem in. Rest doet die zelf.

Ik stuur iedereen weg met tms. Makkelijker krijg je het niet gewoon gas geven en cruiscontrol is tikje naar links. En sommige zeggen dat het slecht went maar ze kunnen er allemaal mee overweg en daar gaat het om👌
+1
Jasperfendt
Quote Reactie van @fendt308-driver:
Ik stuur iedereen weg met tms.

Met tms rooien ze de bak er wel eerder uit.
fendt308-driver
@Jasperfendt ligt ook zeker aan de chauffeur... en als ie 1000 uur eerder aan de beurt is merk je er ook weinig van want dat duurt nog wel 10 jaar
Fendt926Driver
@fendt308-driver de oude tms vindt ik ook niets. De nieuwe komt al beter in de buurt.
Jasperfendt
@fendt308-driver Als je een onervaren chafeur met tms wegstuurt remt die zo op de vario af. Zonder tms niet.
fendt308-driver
@Jasperfendt met die pook moet je sws niet remmen. Van mij part slopen ze het eraf. En als je ze het gewoon meteen goed uitlegt kan het niet mis gaan
Jasperfendt
@fendt308-driver Nee maar met tms remmen ze al met gas loslaten op de bak af, zonder tms remmen ze pas als ze de pook naar achteren roppen maar dat snappen ze zelf wel dat dat niet kan.
mdoornekamp
@fendt308-driver het fendt rijden is dus toch niet zo makkelijk als het lijkt.
Jasperfendt
@mdoornekamp Jawel pook vooruit en gas geven, remmen gewoon met de rem en gas gewoon loslaten net zoals bij schakel trekker. Moeilijker kunnen we het niet maken.
fendt308-driver
@mdoornekamp
Sommige mensen zien gewoon overal een probleem in. Maar idd het liefst geef ik iedereen de 512 mee (maar dan moet ik zelf op de vario) of op een case mx maarja die hebben we ook niet
SJB533
Quote Reactie van @Jasperfendt:
Met tms rooien ze de bak er wel eerder uit.

Alleen die van de 400 en groter. 200 en (oude, weet niet of de nieuwe nog steeds zo opgebouwd zijn) 300 zijn anders opgebouwd en kunnen dat beter aan
mdoornekamp
@SJB533 of toch beter een jd vario nemen
Jasperfendt
@mdoornekamp Ja die zijn super, 4000 uur of nog geen eens en dan even een nieuw bakje in zon 20 💪🏻
SJB533
@Jasperfendt
Dat lukt met een Fendt ook wel hoor, nog lang geen 4000 uur en dan de CVT ruilen
mdoornekamp
@Jasperfendt 20 serie vario is van 15 jr geleden. Die waren nog niet goed. Dat zie je ook aan de lage inruil waarde van die trekkers. Ze hadden vaak ook te veel vermogen. Vanaf de 30 serie schijnt het beter te zijn.
+1
GerbertXL
@Jasperfendt Met de eerste 6020's was 4000 nog heel netjes. Er zijn er hier in de buurt enorm veel verkocht en met 3000 uur de 3e bak kwam ook wel voor. Maargoed aan iets wat zolang geleden is doe je nu niks meer. Feit is dat de trekkers met gemodificeerde bakken top zijn dus daar hoef je echt niet meer bang voor te zijn, zijn minstens zo betrouwbaar als een powrquad. Dit jaar hebben ze bij de dealer bij de eerste 30 serie aan de bak gezeten, mn buurman heeft er 1 met rond de 15000 uur.
Voor de mensen die niet te bang zijn, koop een gemodificeerde 6020 voor een appel en een ei...
+1
GerbertXL
@mdoornekamp De dreiging moet groot genoeg zijn. Ik was eens bij een bedrijf met een valtra en een fendt vario. "Kun je een vario rijden?" vroegen ze, dan wil je wel ja zeggen, alles liever dan een valtra 😛.
mdoornekamp
@GerbertXL haha ja klopt. Ik moet ook nog steeds wennen aan die valtra. Ik heb ook nog een T174 overwogen....... Toch blij met de 6155R
+1
GerbertXL
@mdoornekamp Ik zal wel gek zijn maar ik heb helemaal nooit gesnapt waarom JD toch zo "eenvoudig" zou zijn. Het enige dat JD wat makkelijker maakte dan een ander is dat ie begon te lopen als je 'm in z'n vooruit zet en dat hebben ze er bij deze serie gelukkig afgehaald.
houthandel1056
@mdoornekamp waarom is dat gelukkig? Qua prijs valt t mee, en ik zou graag zo’n nieuwe joystick willen in Mn 6215r hoor, al gaat die ‘oude’ bediening ook prima
+1
SJB533
Quote Reactie van @Jasperfendt:
Namaak

Verbeterde bediening, naar inzicht van Deere and Co. Heeft wel lang geduurd trouwens...
mdoornekamp
@SJB533 nu maar hopen dat jd de hef bediening wat sneller aanpast naar inzicht van de gebruikers. De dealers onderkennen het probleem inmiddels.
+1
SJB533
@mdoornekamp
Ja, maar JD reageert wel vaker traag, of niet?
JD3010
..
mdoornekamp
@JD3010 wij doelden meer op het feit dat het jd concern traag is.
JD3010
@mdoornekamp oké, sorry.
+2
mdoornekamp
@SJB533 ja klopt. Met de ontwikkeling van die vario hendel hebben ze eigenlijk voor het eerst iets met gebruikers ideeën gedaan. En daar draait het uiteindelijk toch om. Die theoretische ideeën van de vak pers heb je vaak ook maar weinig aan.

Net als dat differentieel slot knopje op de vloer van jd. Ideaal. Maar het is net zo lang negatief beoordeeld, tot ze het vanaf 2016 weg gelaten hebben. En nu zit ik zonder dat handige knopje.
DESLAGERURRE
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Net als dat differentieel slot knopje op de vloer van jd. Ideaal.

ja ... echt super .. want ast er op an komt hij altijd handen te kort ..
mdoornekamp
@DESLAGERURRE ja vooral met achteruit de kuil op rijden.
SJB533
@mdoornekamp
Vakpers heeft wel vaker van die rare ideeën inderdaad. Sommige dingen lijken inderdaad onhandig, niet logisch of het staat ze anderszins niet aan, maar dat zijn vaak (gekleurde) ideeën, van mensen die er niet dagelijks mee hoeven te werken
bikkertie
@mdoornekamp ik vind het ideaal dat de diff knop van de vloer is. Met maisrijden mestrijden op de jd's zat het knopje steeds te klieren. Ben wat lang en tijdens het vullen van de kieper of tijdens het mesten draai je een keer of strek je je voeten een beetje en dan vloog het diff slot er in. Vervolgens moet je eerst remmen voordat hij er weer uit gaat
Jasperfendt
@bikkertie Ik ben dus niet die enige die dat heeft.
mdoornekamp
@bikkertie ja dat hoor ik wel vaker. Kan ook met onervaren chauffeurs gebeuren en dat ze het niet door hebben.

Wij als jd rijders zijn wel gewend dat ie daar op dr vloer zit. Onze oude 4240 had het zelfs al in de vorm van een pedaaltje
+1
johndeere6230
Quote Reactie van @bikkertie:
Ben wat lang en tijdens het vullen van de kieper of tijdens het mesten draai je een keer of strek je je voeten een beetje en dan vloog het diff slot er in.

Hoe heb ik dat gered dan bikker? 😛 vindt het persoonlijk ideaal trouwens, je hoeft er niet over na te denken, duik je een nat gat in trap je er even lomp op, daarna even kort de rem en je rijdt weer....
bikkertie
@johndeere6230 diff mag eigenlijk nie onder belasting geschakeld worden 😜, mja net wat je gewend bent
DESLAGERURRE
@SJB533 traag ?? pottomme mut kallem an doen anders donderd mij de kuil blokken uit elkaar met het heffen .. zo snel heft mien 6620 ..
SJB533
@DESLAGERURRE
Quote Reactie van @mdoornekamp:
wij doelden meer op het feit dat het jd concern traag is.
😉
mdoornekamp
@DESLAGERURRE had ik trouwens ook last van met de zaai combinatie. Vanaf 30 serie kun je hefsnelheid in de display instellen
930triplemaaier
@mdoornekamp dat is toch een wat verborgen instelling?
mdoornekamp
@930triplemaaier bij de oudere types wel. En bij mij werkte die niet. Nu na een software update gewoon via menu. En modellen na bj 2010 ook standaard via menu
JD 6430 The Best
@mdoornekamp Dat knopje zou ik ook wel missen, met ploegen heb ik in mijn hoofd een soort kopakkermanagement, als ik de voor in rijd gaat automatisch mijn linkervoet naar het sper knopje.
mdoornekamp
@JD 6430 The Best ja zo gaat dat bij mij ook ongeveer.

Helaas heeft John deere nog geen automatische sper gekoppeld aan de hef
casejxu
@mdoornekamp bij die R? niet op stuurhoek en snelheid? Want dat heeft bijvoorbeeld deutz wel voor elkaar
Fendttrisixfan
@casejxu jawel, automaat stand zit op een r
mdoornekamp
@Fendttrisixfan op stuurhoek klapt hij er 2 x in en uit met draaien op de wendakker. Dat bevalt me niet zo
hobbyboer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
Dat bevalt me niet zo

Mij ook niet ( bij Deutz trouwens ook niet @casejxu ) , gewoon bij de hms inzetten bevalt mij stukken beter.
mdoornekamp
@hobbyboer hms heb ik niet op de nieuwe. Groot nadeel vd hms is dat het op afgelegde weg loopt. Dus als je stil staat gebeurt er niks. En achteruit rijden ook niet meen ik. En aangezien ik altijd met de voorwielen tot de sloot rij met ploegen, werkt het dan toch niet.
hobbyboer
@mdoornekamp Op nul meter zetten, dan gaat hef en differentieelslot gelijk.
Hms werkt ook gewoon achteruit, alleen b.v. 'hef zakken' werkt niet achteruit.
Dat wil je meestal toch al niet en is een beveiliging tegen b.v. een setje kromme zaaipijpen 😉
hobbyboer
Achteruit rijdend de hms activeren kan ook.
Dus wat jij wil met ploegen met de voorwielen tot de sloot kan prima.
mdoornekamp
@hobbyboer bij 30 serie ook? Ik dacht dat nul meter niet kon.
hobbyboer
@mdoornekamp Jazeker.
Bij de 30serie kun je opnemen, zelf programmeren en opgenomen programma's aanpassen en dus bij de laatste 2 simpel op 0.0 meter zetten.

Bij de 20serie moest je nog heel langzaam rijden en heel snel op de knopjes drukken om dicht bij de 0.0 meter te komen, omdat die alleen kon 'opnemen'.
hobbyboer
Bij de 30 kun je ook aanpassen van motortoerental en rijsnelheid (AP) in de hms zetten.
Die 2 heb ik nog weinig gebruikt, maar kan me wel werkzaamheden voorstellen waar het handig kan zijn.
mdoornekamp
@hobbyboer de 30 heeft trouwens het dif slot knopje nog op de vloer. Dus die hoeft niet per se in de hms.

Door de slecht werkende hms van de 30, heb ik het bij de 6155R niet als optie aangevinkt.
mdoornekamp
@hobbyboer bij mijn 6630 heb ik snel problemen als het te ingewikkeld wordt. Ook wel een met motor cruise aan/uit geprobeerd. Maar dan ging ie er wel af. Maar niet weer op.

Ik gebruikte op een gegeven moment alleen 1 hydrauliek functie in de hms functie. Om de ploeg te wentelen. Dan hoefde ik niet zo hard aan de hakerige hydro flipper te trekken
casejxu
@hobbyboer carraro asjes is soweiso klote. Moet weer terug naar ZF. De carraro asjes die er last van hebben is modificatie voor. Dan blijven ze wel heel😂
hobbyboer
Quote Reactie van @mdoornekamp:
bij de oudere types wel. En bij mij werkte die niet. Nu na een software update gewoon via menu. En modellen na bj 2010 ook standaard via menu
Reageer @mdoornekamp
JD 6430 The Best
3u geleden --> Rapporteer aan admin Stuur persoonlijk bericht Kopieer link

Heb je het hier nog over de instelbare hefsnelheid van de 30-serie?
Die van mij is van 2012 en die heeft het ook nog alleen op de 'verstopte' manier, met het getal (255) veranderen op het juiste adres.
Heb jij nu wel gewoon zo'n plaatje in beeld? ( ongeveer hetzelfde als voor de daalsnelheid)
+1
mdoornekamp
@hobbyboer ja ik heb in de 6630 gewoon dat plaatje in het menu. Zelfde als daalsnelheid. Alleen geen snelkies toets in de zijconsole natuurlijk.
jd premium
@hobbyboer Hoe bedoel je dat? Het getal 255 veranderen op het juiste adres? Ik werk regelmatig met een 6230 uit 2012 maar heb geen sneltoets in het command center om de hef snelheid te regelen, heb alleen een toets voor daal snelheid, trekkracht/positie regeling en maximale hefboven grens.
verwijderd
+2
DESLAGERURRE
@Wilmer John deere dat is nou de "fendt ziekte" 😅
Fendt926Driver
@Wilmer John deere ik zeg toch ook gewoon mijn mening....
DESLAGERURRE
@Fendt926Driver .. iets met fendt .....
verwijderd
+1
Fendt926Driver
@Wilmer John deere heb redelijk ervaring met john deere.
En ben heel blij met mijn merk trekkers

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6250R ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!