Foto van een Case International 1455 XL, met zelfbouw gewicht onder de trekker. Foto is geplaatst door Koiter op 24-03-2018 om 16:27:37, met 32 reacties.

Case International 1455 XL

Koiter
Foto van een Case International 1455 XL, met zelfbouw gewicht onder de trekker

Reacties

schluterman
Wat weegt hij zo?
mfboer
Ik schat een ton of 8,5 / 9
Koiter
@mfboer @schluterman met bestuurder zat ik op 8850kg 😉 kan nog wat bij dus
+1
Sojaboontje
@Koiter bij jou er bij? of bij de trekker?
DANOONTJE POWERR
@Koiter
Wat ging er mis gisteren?
Ik wss zelf net na de 1455 klasse dus niet gezien.
Koiter
@DANOONTJE POWERR uiteindelijk als laatste geeindigd, reed voor met 1bar en achter met 0.8bar. Trekker daalde in toeren dood de 65meter. Heeft er voornamelijk denk im mee te maken dat ik 170pk had ong en de rest wel rond de 220...
Ik kan misschien ook nog wel spelen met de hoeveelheid olie in de vloeistof kopeling

(klik om te vergroten)

DANOONTJE POWERR
@Koiter Toch een versnelling te hoog dan.
De baan in Assen heeft ongelooflijk veel grip.
En cultuur ernaast doet onwijs veel op zo'n baan.
Koiter
@DANOONTJE POWERR ik reed in 2 laag. Volgens dit tabel is dat zo'n 5km/u. Zal dat zelfs te hard zijn?

(klik om te vergroten)

DANOONTJE POWERR
@Koiter Als ie dood gaat is het te hard ja.
stephan-inter
@DANOONTJE POWERR
Hij graafde en viel dood.
Tandje lager was nog slechter uitgevallen is mijn mening
DANOONTJE POWERR
@stephan-inter
Graven en dood vallen is wel een bijzondere combinatie.
stephan-inter
@DANOONTJE POWERR
Zoals ik het gehoord heb begon hij te graven tot het echt zwaarging en dood ging......
Quote Reactie van @Koiter:
uiteindelijk als laatste geeindigd, reed voor met 1bar en achter met 0.8bar. Trekker daalde in toeren dood de 65meter. Heeft er voornamelijk denk im mee te maken dat ik 170pk had ong en de rest wel rond de 220...Ik kan misschien ook nog wel spelen met de hoeveelheid olie in de vloeistof kopeling

Met de hoeveelheid olie in de vloeistofkoppeling zou ik niet spelen. Alleen voller gieten als hij door de vloeistofkoppeling gaat.
Zou het meer gaan zoeken in de bandencombinatie... Nieuwe vredesteins zijn namelijk niet alles als je ziet dat de meerderheid met michelin en cultuurdubbellucht rijdt.
Verder zou je met een goede afstelling van de pomp al ver moeten kunnen raken. Degene die eerste was in Assen (overigens de oud-eigenaar van jouw fronthef), heeft alle delen nog origineel. Alleen wat beter afgesteld. 😉 Heb hem al vaak voor waterrem zien staan. Geeft rond de 180-200pk meestal.
Davie Landinifan
Hoeveel gewicht had je achterop hangen?
Koiter
@Davie Landinifan de frontgewichten van de trekker. 14x47kg=658kg, maar het frame ook nog. Ik denk +- 700kg
Koiter
@Davie Landinifan foto van de achterkant

(klik om te vergroten)

+3
JohnDeere5085
De 1455 klasse, wie hem het meest opschroeft wint....

Mooie gewichtendrager er onder zo
Koiter
@JohnDeere5085 en dan kom ik aanzetten met mijn redelijk standaard 1455 😁
JohnDeere5085
@Koiter mooi zo houden en met versnelling en gewichten spelen, komt er nog een keer een andere uitlaat op of houd je deze?
Koiter
@JohnDeere5085 deze gaat zowiezo nog een keer opnieuw in de verf, maar er staat nog wel een chrome pijp op het verlanglijstje 😄
valmet6400power
@Koiter
Hoezo niet opschroeven dan? 🤭
Koiter
@valmet6400power wilde te trekker eigenlijk ook niet verprutsen. Moet me daar even rustig in verdiepen en voor de waterrem testen. Ik zal wel moeten wil ik beetje meekomen in de 9 ton...
valmet6400power
@Koiter
Ja met standaard 150 pk ga je nooit winnen van 220 pk. Opzich is opschroeven voor trekkertrek en daarna weer terug zetten naar origineel niet per se verprutsen 😄
SJB533
Quote Reactie van @valmet6400power:
Ja met standaard 150 pk ga je nooit winnen van 220 pk.

Vermogen zegt niks. Je kunt wel 500 pk met maximaal gewicht hebben, maar als je net 2mm te ver naar links staat, wordt je laatste, en wint een trekker van 200 pk, die nog niet eens maximaal in de gewichten zit 't van je.
Koiter
@JohnDeere5085 dankje 😄 goed voor pak m beet 1200kg

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Ruben-Wind
@JohnDeere5085 das echt onzin want ze zitten allemaal tegen het limiet aan reken ik. Verschil zit hem in de andere dingen trekhaak banden enz.
+1
stephan-inter
@Ruben-Wind
Onzin?
Hier mag je in de 9ton 250 pk hebben.
Kan je nog de beste banden of gewichtsverdeling hebben.
Met 100 pk minder kom je er gewoon niet
Ruben-Wind
@stephan-inter ja maar het is echt nie zo dat je met 249 pk meer kans hebt dan met 245 pk. Als je met vredestein banden aan komt kom je sws niet voor de prijzen als naar mijn mening.😬
stephan-inter
@Ruben-Wind met 250 heb je wel meer kans dan 150....... Daar ging het me om
Ruben-Wind
@stephan-inter ik reageerde ook niet op het bericht van jou he...
stephan-inter
Zien dat je er meer pks inkrijgt.
Dan kom je leuk mee

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!