Kijk, daar heb je Loonbedrijf Schuurman BV Abcoude (Abcoude ) × met een John Deere 6820 met de good old taarup 470 onder de dreunde wolken de 2e snede aan het opruimen. Het blijft prachtig om met de oude taarup op pad te gaan

John Deere 6820

Kijk, daar heb je Loonbedrijf Schuurman BV Abcoude (Abcoude ) × met een John Deere 6820 met de good old taarup 470 onder de dreunde wolken de 2e snede aan het opruimen. Het blijft prachtig om met de oude taarup op pad te gaan

Reacties

1046
Mooi plaatje groene👍🏻👍🏻
GROENEDEERE
@1046
Dat dacht ik ook.
1046
@GROENEDEERE mooie contrasten
+1
GROENEDEERE
@1046 En thanks 😉
+1
1046
Effe beetje dom proate derbij. goed veur de punte🤣🤣🤣
+1
GROENEDEERE
@1046
Ja zeg dat.
Of zal @Fendt926Driver deze week ook zo dominant zijn😋
Fendt926Driver
@GROENEDEERE nee ik heb geen foto s geplaats deze week.
Ik help wel een beetje dom lulln bij deze foto
1046
@Fendt926Driver goed bezig👍🏻👍🏻👊🏻
hoest
@Fendt926Driver
zal ik ook even helpen
weet jij het verschil tussen een rapide 135 en een 140 kan online niet zoveel erover vinden alleen over de nieuwe series
B - W
@1046 nou vooruit, laat mij de aftrap maar doen voor het goede doel, wat had je op brood vandaag?
+1
1046
@B - W sateh gehakt. en ga zo echte boerekaas snijden voor op de stoete voor vandaag
1046
Merk je vanzelf
+1
Als dit geen topper word😂😂😂
1046
@johndeere6910forever we praten em er wel heen
Hij is zeker mooi💪
+1
GROENEDEERE
Gheghe malle klepzeikers.
Maar voor de goeie orde.
T was mooi droog gebleven 👌
SJB533
Prachtige foto, Martijn!
GROENEDEERE
@SJB533
Thanks Sjoerd
mdoornekamp
Niet te veel gas geven met die dikke trekker voor het Taarupje
GROENEDEERE
@mdoornekamp
Nee inderdaad hij is eigenlijk te sterk voor de taarup
mdoornekamp
@GROENEDEERE common rail trekker? Dan kan die zomaar 170 pk zijn.
GROENEDEERE
@mdoornekamp
Jup is een common rail.
Onwijs fijn ding taaie rakker
@mdoornekamp hoeveel ‘mag’ er voor zo’n taarup, en hoeveel heb je nodig om goed te kunne werken?
@mdoornekamp hoeveel ‘mag’ er voor zo’n taarup, en hoeveel heb je nodig om goed te kunne werken?
+1
casejxu
@ronald-deutz-fahr er staat geen max voor. Er zit een slipkoppeling op😂 maar met 110 120 pk lukt t goed. Daarboven super maar uit kijken dat je t invoer kanaal niet krom druk. Gebeurt nog wel eens. Net als de messenbak dacht ik. Doe t zelf met 90pk en dan hoef ik niet bang te zijn dat de wagen op een hoop draait
+2
GROENEDEERE
@ronald-deutz-fahr
120-140 pk werkt het mooiste.
Zwaarder gaat minder snel smoren en dan ram je hem door de slipkoppeling voor je het weet.
Mooiste is dan een zware trekker met 1000 toeren eco aftakas werk je mooi zuinig ook.
Heb er ook wel eens 100 pk voor gehad dat gaat ook prima maar echt capaciteit haal je dan gewoon niet.
+1
casejxu
@GROENEDEERE kennis rijd met 160 pk met 36 rapide messen in zijn 465. Alleen gaat deze wagen niet door zijn nokken koppeling... ervaring hier mee? Deze gaan toch nooit vaster zitten? Trekker slaat bij een prop in 1 keer af ipv dat hij door de koppeling gaat
mdoornekamp
@casejxu nokken koppeling kan best vast gaan zitten. Zo kun je snel schade rijden aan je invoer/aandrijf lijn
casejxu
@mdoornekamp jaa daarom. Heb t zelf nog nooit meegemaakt of van gehoord vandaar de vraag. Maar eens open halen
+1
GROENEDEERE
@casejxu
Dan zou ik dringend de nokken koppeling na laten kijken.
Ik heb hetzelfde gehad en dat liep minder goed af.
Rotor van zn plek gedrukt en aftakas platen van de trekker aan puin en de stomp getordeerd door het abrupt stil staan van de wagen met de trekkert op vol vermogen.
(Jd 6530)
Dat zijn dure geintjes een nokken koppeling is dan denk ik wel iets goeiekoper
mdoornekamp
@GROENEDEERE mijn 6820 sloeg ook altijd af voor de strautmann. Trekker was 195 pk. Toen stond de nokken koppeling ook te zwaar . Was een nieuwe wagen.
GROENEDEERE
@mdoornekamp
Kan nooit kwaad het na te laten kijken bespaar je heel veel kosten mee
Fendt926Driver
@GROENEDEERE je kunt hem open maken maar ook op een testbank zetten. Die kijkt precies hoeveel koppel de aftakas heeft.
Mijne van de rapide 140 gaat er steeds door. Getest bij schuitemaket. Aftakas stond prima. Trekker had te veel pk.
Een lichtere trekker gaat meer aftoeren en hangen. En dan blijft de koppeling er mooier in.
Kameraad van mij @marceldeutz draait ook op 1000 eco voor de strautmann. Maar op het laats is de trekker bijna niet koud te houden omdat de ventilator dan bij vol power afname maar 1600 motor toeren krijgt
GROENEDEERE
@Fendt926Driver
De 1000 toeren eco aftakas is de reden dat bij ons voor de pottingers de deutzen van 270 pk staan. Lopen mooi zuinig maar niet warm en er is rust in het hok.
Ik vind aftoern/smoren personeel goed voor de koppeling uiteraard en je kan beter naar de trekker luisteren wanneer je de bodemketting naar achter mort doen.
+2
Noorderling
@GROENEDEERE
En hoeveel liter diesel scheelt het op een dag als je op 1000eco draait?
Mijn ervaring is, dat wanneer de motor redelijk moet werken je er geen voordeel mee behaald. Dan draait een motor makkelijker op 1900 toeren ipv 1400-1500 wanneer de turbo er net in komt, het adblue verbruik stijgt behoorlijk laag in toeren.

Een grote trekker aanschaffen om op 1000eco te gaan draaien lijkt me ook discutabel. Een motor is op ca 90% van zijn vermogen toch het zuinigste per vermogenseenheid.
Kan het wel klinken alsof de motor er geen moeite mee heeft, alleen als je de verbruiksmeters en liters diesel aan het eind van de dag vergelijkt kom je er achter dat het anders is.
GROENEDEERE
@Noorderling
2000 toeren vergeleken met 1600 toeren das behoorlijk wat diesel.
Ik heb cijfers gehoord van 50-60 liter op 10 uur.
Dat is wel de moeite waard of niet?
En wanneer smoort de trekker nou echt voor de wagen?
+1
Noorderling
Quote Reactie van @GROENEDEERE:
liter op 10 uur.Dat is wel de moeite waard of niet?

Ligt er natuurlijk aan hoeveel gras er op staat en of je wiersen hebt van een 6 of 10 meterse hark.
Als het zwaar gras is in het voorjaar wanneer het land niet heel droog is kun je je vermogen goed gebruiken. Als je een beetje door kunt rijden en gras voor de pickup hebt loopt het met 200pk lekker door.

Heb het met allerlei werkzaamheden geprobeerd, kopeggen is ook niet het zwaarste werk in het voorjaar, bespaar er geen diesel mee op 540 eco ipv 540. Mooiste is toch wel dat de motoren rond de 1700 toeren lopen. Meeste trekkers maken al geen 2000 toeren meer bij de juiste aftakassnelheid. Ook bij 1600 toeren geven moderne trekkers gewoon een flinke stoot diesel bij om maar het gewenste motortoerental te behouden, er zit geen gashendel meer in.
Fendt926Driver
@Noorderling meet jij het verbruik door met volle tank te beginnen en na aftanken te delen door de draaiuren.
Of vertrouw jij op de verbruiksmeter in de trekker? Bij mij maakt werk op gereduceerd toerental een enorm verschil.
Zelfs andere grenslastregeling ( fendt )voor dezelfde werkzaamheden scheeld enorm in verbruik.
casejxu
@Noorderling met onze jxu. Op 540 toeren kan ik 10ha maaien 2x schudden en wiersen. Op 540e word dat 14ha... En dan scheelt t niks?
GROENEDEERE
@Noorderling
We hebben 2 dezelfde trekkers en wagens
Samen de hele dag Gekuild de een op 1000 en de andere op 1000 eco.
Betere vergelijking kun je niet krijgen.
Dus dan moet je geen appels met peren gaan vergelijken.
+1
Noorderling
@GROENEDEERE
Beter kan inderdaad niet. Valt mij dan mee, heb het hier met de meeste werkzaamheden wel geprobeerd maar schoot er niet veel mee op. Zijn trouwens wel steeds meer machines die maar 450 aftakastoeren nodig zijn. Dan loopt de motor ook een stuk rustiger maar nog wel snel genoeg om de turbo en koppel te benutten.
GROENEDEERE
@Noorderling
Jij schrijft....Zijn trouwens wel steeds meer machines die maar 450 aftakastoeren nodig zijn. En op mn werk verschijnen steeds meer machines met 1000 toeren aftakas. Waar voorheen met 540 werd gewerkt.
Ook op de boerderij de Maaier heeft nu 1000 toeren de voerwagen en de mest tank.
Heeft daarom toen hij moest investeren gekozen voor een agrotron 150.
Zwaarder dan de 110 pk dat hij altijd had maar werkt nu met 1000 eco veel zuiniger
930triplemaaier
@GROENEDEEREmet de 6920 voorr de rapide 8400 kon ik onder alle omstandigheden voluit zonder bang te zijn dat ie door de slipkoppeling ging. Met de 824 trok ik em nog nog door de slipkoppeling als ik de aftakas inschakelde terwijl ie verstopt zat
marceldeutz
De agrotron neemt 16liter per uur voor oprapen met super vitesse. Dat is gemidddeld.
Dus bij rapen zal het wel flink meer zijn dan transport en leeg rijden. Het land ligt dicht bij huis en kom niet boven de 1700 toeren.
Noorderling
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
rouw jij op de verbruiksmeter in de trekker? Bij mij maakt werk op gereduceerd toerental een enorm verschil.

Omstandigheden per grassnede zijn te wisselend om daar wat van te kunnen zeggen. Dus vertrouw op de verbruiksmeter, opgetelde liters op een tank scheelt meestal geen 10 liter. Verbruik zal wel niet exact kloppen maar als hij beide keren gelijk aangeeft zal dit wel ongeveer overeen komen.

Heb daarnaast ook geen trekker met standaard 100pk over. Die motoren verbruiken stationair en bij licht werk sowieso al meer diesel en moet ook nog een paar ton extra gewicht constant meeslepen. Ondanks dat het klinkt dat ze voor het werk bijna geen moeite hoeven te doen'gaat er ongemerkt toch nog wel wat diesel door.

Voor die 2 dagen per jaar dat ik een zware sterke trekker nodig ben huur ik er wel eentje. Is toch vaak in de drukke periode op bouwland dat alles toch wel draait. Heb ik de rest van het jaar het voordeel van een compacte 4 cilinder.
CaseCS130
@Noorderling Ik ben het in grote lijnen met je eens. Als je niet veel oververmogen hebt voor een werkzaamheid helpt een eco toerental niet of nauwelijks. Heb je echter ruim zat vermogen dan zal een eco toerental wel lager verbruik laten zien zoals bij Groenedeere met 270 pk voor die Pottingers. Mooiste is de standaard aftakas toerentallen ergens bij max vermogen en koppel en de eco toerentallen daar een flink stuk onder, dan heb je wat te kiezen.
+1
hobbyboer
Quote Reactie van @CaseCS130:
dan heb je wat te kiezen

De keuze hebben is idd het mooiste.
De 'ecotoerentallen' zijn onder veel omstandigheden helemaal niet zo eco.
Soms wel uiteraard!
Maar soms ook helemaal niet.
En soms wel iets zuiniger, maar dan ook met een iets lagere capaciteit en dan moet je wel heel goedkoop personeel hebben wil dat eco zijn.
Fendt926Driver
@Noorderling ik heb een klein beetje hobby aan trekkers.
Dus die compacte 4 cylinder heb ik ook wel met 145 pk.

Maar soms is iets meer pk met 6 cylinder gewoon fijner..💪💪
+1
1046
Zeker top10 waardig👍🏻
GROENEDEERE
@1046
Top 3
1046
@GROENEDEERE doen we et voor
a3vandiejen
@GROENEDEERE Je zou bijna zeggen dat hij bewerkt is.......prachtig.
GROENEDEERE
@a3vandiejen
Nope.
En een keer raden met wat voor dure camera ik deze foto heb gemaakt
a3vandiejen
@GROENEDEERE Samsung......
+1
GROENEDEERE
@a3vandiejen
Correct
a3vandiejen
@GROENEDEERE Ja zit idd een goede camera op, heb ook altijd scherpe foto,s.
+1
GROENEDEERE
@a3vandiejen
Had nu ook de felle en lage avondzon ook meewerkend. Zoveel licht in je rug geeft wel top plaatjes
a3vandiejen
@GROENEDEERE Zeker....
+1
SJB533
@1046
10 maar? Voor minder dan de eerste plaats doet @GROENEDEERE het niet, toch? 😂
+1
erik9831
52 toppers reactie 59 ... en nog MAAR 924 views en dit voor een zeer mooie foto 🤔
+3
GROENEDEERE
@erik9831
De week is nog niet voorbij 🙄
Het aantal likes geeft al voldoening.
Jij ook bedankt dat je het een mooie foto vind
erik9831
@GROENEDEERE van mij mag @Tinus hem ook een handje helpen met views … er is zo nog een facebook-groep waar hij misschien ook nog kan komen te staan.
GROENEDEERE
@erik9831
Die hoeft me niet te helpen.
Zou het eerder waarderen als hij iemand anders een plezier doet.
StevenBomers
Echt een prachtige foto zo!👍
GROENEDEERE
@StevenBomers
Dank je
JohnDeere5085
Hoezo kleuren die banden zo raar?
+1
GROENEDEERE
@JohnDeere5085
Bagger de trekkert heeft op een bouw gereden met de kipper waar best wat water lag

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6820 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!