Foto van een Fendt 612 even werkende drukwissel op de trekker gebouwd. De onderdelen lagen er toch nog.Lucht aflaten kun je met de kogelkraan rechts. Op de grote meter zie je de bandendruk en met de r

Fendt 612

Fendt926Driver
Foto van een Fendt 612 even werkende drukwissel op de trekker gebouwd. De onderdelen lagen er toch nog.
Lucht aflaten kun je met de kogelkraan rechts. Op de grote meter zie je de bandendruk en met de rode knop stel je de druk in die door het reduceer ventiel mag. Het reduceer ventiel komt van een oude compressor. Op de kleine meter zie je die druk. In dit geval 1.5 bar

Reacties

+3
schluterman
Mooi geknutseld
+1
Fendt926Driver
@schluterman komen een paar waterleidings koppelingen aan te pas.
Maar dan heb je ook wat
+2
1046
@Fendt926Driver effe mooi zwart make. niemand die et ziet😄
+1
RVM
@Fendt926Driver daar gaat je verplaatsbaar gewicht 😆
+2
RVM
En nu met 0,3 bar voorbij de weegbrug en trekhaak controle en 0,6 bar en 5cm hogere trekhaak voor de sleepwagen?
+1
Fendt926Driver
@RVM ja jij snapt hem. Hebben we wel als grap even genoemd. Maar oppompen van 0.3 naa0.6 duurt wel lang.
En anders zijn wij de enigste die volgas draaien in de wachtrij😋😋
stegboer
@Fendt926Driver wil je zo winn 😂😂
Fendt926Driver
@stegboer tuurlijk gaan we zo winnen. Krijg maar vast schrik
MaxxuM4ever
@Fendt926Driver grotere tank op je trekker, dan is dat probleem toch opgelost?
Wel eens een trekker gezien die iedere werkgang zijn banden oppompte voordat hij het werktuig ging heffen. 4 tanks aan de trekker en ging super snel, had daarna weer alle tijd om de tanks rustig te vullen.
Fendt926Driver
@MaxxuM4ever je kunt ook overdrijven. Sommigen slaan door.
Loonwerker hier zegt altijd. Wij rijden op 1.8 bar. Wie lager wil betaald extra omdat wij mogelijk schade rijden op onze dure michelin banden.
Heel enkel als er iemand vraagt om lagere druk.
Maar die drukwissel op driewielers is toch ook gewoon voor de gek houden.....
Een 1050×32 van 3 bar zakken naar 1 bar duurt ruim 1.20min. Dan is de tank al weer leeg
MaxxuM4ever
@Fendt926Driver bij deze loonwerker betrof het bollenplanten en was het of dit systeem of rupsen als alternatief. Hier hebben loonwerkers het ook bijna niet hoor, ik kan alleen de trekker voor de sleepslang bemerster bedenken.
Ik vind het wel stoer dat je het er ff op maakt. Ik loop ook al jaren met het idee rond maar dacht dat het een stuk lastiger was.
Fendt926Driver
@MaxxuM4ever ik hoor graag allerlei ideeen om nu of misschien later toch nog ooit eens toe te passen.
Vroeger een akkerbouwer uit duistland had 4 cylinder tanken op het dak van zijn dx liggen om genoeg vooraad lucht te hebben bijj druk wisselen.
Reinhart ( @Favorit614 ) heeft ook 2 lange buizen langs de tank als luchtopslag.
Dat vindt ik mooie praktische oplossingen
Favorit614
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
2 lange buizen langs de tank als luchtopslag

Ook niet meer.
Schoot niet zo op met het oppompen.
Ik heb er nu een compressor er op staan van 900 liter per minuut
Fendt926Driver
@Favorit614 ok. wat schoot er niet op?
geen liters lucht verplaatsing genoeg door te dunne leidingen?
of was de 8 bar in de buizen binnen een paar seconde genivileerd met de druk in de banden en was de banden druk dan nog te laag?
ging alles eerst met de trekker compressor?
Favorit614
@Fendt926Driver het laatste.
De leidingen waren 3/4 duims.
Maar de 8 bar was is 3 seconden terug op band niveau.
Dus van 1 tot 1.3 was 3 seconden .
1.3 naar 2.2 duurde nog ca 15 minuten
Favorit614
Nu met de compressor van min naar max in 4 minuten
dx11
Quote Reactie van @Favorit614:
het laatste

Buis moet dus 3x zo groot? grondig.com/artikel/…
Favorit614
Quote Reactie van @dx11:
Buis moet dus 3x zo groot

Systeem in jou link niet echt handig op een dubbeltwin.
Gewoon een compressor er op , die met een hydromotor laten aandrijven.
machinehandelspierings.nl/index.php/…
+2
dx11
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Maar die drukwissel op driewielers is toch ook gewoon voor de gek houden...

Daarom mooi alles zelf doen 😜
+1
@Fendt926Driver ze pompen de band weer op voordat de tank helemaal leeg is, dan is die toch ap lichter zeggen ze dan
Vollenbroek_Lars
@ronald-deutz-fahr Sommige laten de banden niet eens leeglopen...
@Vollenbroek_Lars ff naar het kogelkraantje in de velg kijken, die doen ze bij Onze loonwerker snachts altijd dicht
hobbyboer
Ik zie maar 1 leiding, heb je de linker en de rechterachterband met elkaar verbonden met een t-stukje?
Fendt926Driver
@hobbyboer klopt. Onder de kabine zijn ze met elkaar verbonden. Moeten toch allebei gelijk zijn. En zo niet kan ik direct op de velg de kogelkraan dicht doen en ieder appart afstellen
hobbyboer
@Fendt926Driver Aan apart afstellen zat ik niet te denken, maar wel aan de mogelijkheid dat er bij ongelijke belasting lucht van de ene band naar de andere zou kunnen stromen.
Ik weet niet of dat een probleem kan zijn?
Misschien valt het mee, zolang je er geen zijmaaier of maaikorf oid aan hangt.
hobbyboer
Of doe je standaard de kogelkranen in de velg weer dicht na het instellen?
Fendt926Driver
@hobbyboer daar hebben wij nog helemaal niet over nagedacht.
😎😎
hermanjohndeere
@hobbyboer daar heb ik ook wel is over zitten denken. Hoe zit dat bij originele sets van luchtdrukwissel? Kan daar de druk niet overlopen?
T6020 power
@hermanjohndeere terugslagklep of iets in die richting dr tussen?
+1
Favorit614
@hobbyboer Zal in de praktijk nog wel meevallen.
1 bar blijft 1 bar ongeacht de belasting.
op mijn bemester tank zijn de 4 banden op 1 leiding aangesloten zonder kleppen er tussen.
Het enige verschil wat ik had was , dat ik 1 multibib er op had liggen .
Die platte anders af dan de resterend xm108.
Dus de multibib heeft weer plaats gemaakt voor een xm108
hobbyboer
Quote Reactie van @Favorit614:
Zal in de praktijk nog wel meevallen.1 bar blijft 1 bar ongeacht de belasting.

Dat geloof ik direct, dat het in de praktijk wel meevalt!

Ik denk alleen niet dat 1 bar precies 1 bar blijft, er zal wel een (zeer kleine) hoeveelheid lucht van de ene band naar de andere gaan.
Ben heel nieuwsgierig wat er gebeurd bij bv een enkele achtermaaier.
Denk dat je het met een maaikorf wel gaat merken.

Wat was precies het probleem met die ene multibib ertussen?
Ging dat niet goed door het verschil in band of vond je de xm108 gewoon beter?
Zelf ben ik ook veel meer fan van de xm108.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!