Foto van een International 1056 XL sinds vrijdag geen stroom meer op onze inter, op de accu staat 12,8 volt maar als je de sleutel omdraait gebeurd er helemaal niets, ook de breedte lampjes al nagekek

International 1056 XL

rommert14
Foto van een International 1056 XL sinds vrijdag geen stroom meer op onze inter, op de accu staat 12,8 volt maar als je de sleutel omdraait gebeurd er helemaal niets, ook de breedte lampjes al nagekeken. Plots viel alle verlichting uit net alsof je ze zelf uitzet.

Reacties

steyrTom
Eerst kijken of de massa wel goed is. Anders mogelijk de accu of dynamo kapot.
redeagle14
@rommert14 kijk alle verbindingen bij de cabine wand goed na. Meestal is er een verbinding verrot.
rommert14
@redeagle14 alle verbindingen niet alleen de bovenste?
JohnDeere5085
Meet je contactslot ook even door, kijk of deze de stroom wel doorlaat
+1
rommert14
@JohnDeere5085 aan het contact slot dachten wij ook al aangezien hij helemaal niets doet, tijdens het rijden met de sleutel op contact gaat t laadstroom lampje branden en krijg ik net genoeg stroom voor de beide metertjes, als ik de rem intrap valt alles weer weg.
stephan-inter
Klinkt als een massa probleem. Iets wat de inters vaker hebben
Fendt926Driver
Maak de massa kabel die van de accu naar de trekker maar los. Maak het goed blank met eventueel koperpasta erachter.
Dan denk ik dat het is opgelost.
rommert14
@Fendt926Driver dat had ik al eens geprobeerd toen kwam de sleutel perongeluk tegen de accu bak aan, en dat was wel te merken dus daar is het contact wel, bij de startmotor ook gewoon 12,8 volt.
Fendt926Driver
@rommert14 12.8 volt kun je overal wel vinden. Maar de Ampéres komen niet door en klapt het systeem in elkaar.
Heb je het vermogen van de accu getest op amperes?
rommert14
@Fendt926Driver nee ik ben niet echt bekend met stroom meten, maar dat kan ik morgen wel even uitvogelen.
casejxu
@Fendt926Driver zie onderstaand. Je start motor werkt prima als tester door je accu spanning te controleren tijdens het starten. Accu mag tijdens het starten nooit onder 9.6v komen zowel zou ik die eerst eens vervangen
Wimsumar
Beste Rommert14:

Quote Reactie van @rommert14:
Plots viel alle verlichting uit

De trekkermotor start wel?
Als alleen de verlichting op de spatborden en cabine uitvalt, dan is de massakabel tussen cabineplatform en trekker los (doorgeroest).
rommert14
@Wimsumar nee er gebeurt niets, ook niet als je de sleutel helemaal terug draait, normaal gaan dan de breedte lampjes branden.
@rommert14 Je zegt dat hij wel spanning heeft aan de startmotor. Start hij dan wel als je hem rechstreeks op de startmotor start?
rommert14
@tractorquintentje dat heb ik nog niet geprobeerd, ik weet niet hoe dit moet eigenlijk 😁
Wimsumar
Beste Rommert14:

Quote Reactie van @rommert14:
gebeurt niets

Dan lijkt mij de massakabel (van de accu aan de trekker ) losgeraakt ( of 'verrot ').
casejxu
Volt meter op accu. Die zal rond de 12v aangeven. Als je dan ga "starten" en hij blijft bij 12v dan stekkers zekeringen en contactslot controleren. Valt ie weg naar bijna niks is je accu dood
@casejxu dan weet je vast ook wel hoe je een dynamo kan doormeten? Bij de 6806 gaat het laadstroomlampje bij 12-1300 toeren pas uit, stationair brand die zwak, met licht weer zie je het nieteens, nu draaien we weleens in het donker leeg en dan valt het meteen op
casejxu
@ronald-deutz-fahr regelaar even vervangen? Of hele dynamo.. hoeveel volt op accu bij draaiende motor? Stationair? Half gas?
@casejxu stationair 14.4 halfgas 14.6 volt.
casejxu
@ronald-deutz-fahr hmmm even de lampjes der uit en daar verbindingen nakijken. Wel voorzichtig mee zijn!
@casejxu de dashboard lampje? Dat zit niet heel degelijk, moet eigenlijk allemaal vernieuwd worden, bedrading naar de lampen toe is ook vrij incompleet.. kan het simpelweg daarin zitten?
+1
casejxu
@ronald-deutz-fahr grote kans ja... onze 4506 had dat ook... Maar fitting en alles was stuk dus controle lamp groot licht is nu dynamo lamp😁
+1
@casejxu aaah ja, ook het nieuwe type dashboard dus😜
Compleet nieuw zal de oplossing zijn, ooit wil ik de trekker weer strak hebben, dus dan moet ik er aan geloven... 😜
rommert14
Iemand nog suggesties? Op de startmotor staan op bijna alle kabels die eraan zitten stroom.
Fendttrisixfan
@rommert14 heb je wel 12v op je kleine draadje die aan de startmotor vastzit op het moment je dat je contactsleutel omdraait?
redeagle14
@rommert14 ik zeg alle stekkers aan de cabine controleren. Een kennis van me had daar z'n probleem van het niet bijladen.
rommert14
@redeagle14 morgen komt een monteur het voorraam van de kraan te vervangen en dan zou hij ook even naar dit probleem kijken, hij is hier dan toch.
rommert14
Net voordat de monteur kwam deed alles het weer.... Raar probleem.
+1
@rommert14 ja herkenbaar! Heb ik ook altijd bij de tandarts 😎
rommert14
@ronald-deutz-fahr ja, wel frusterend, dan weet je bijna zeker dat het weer gaat gebeuren
Fendt926Driver
@rommert14 massa probleem.......
Heb je de kabel van de accu naar het frame aan het frame los gehad en blank gemaakt?
rommert14
@Fendt926Driver ja beide Polen schoongemaakt
+1
Fendt926Driver
@rommert14 ja de polen op de accu....
Maar ik bedoel de massa kabel vanaf accu naar het frame. Die zit meestal bijachter een bout van de startmotor of zo ergens aan het frame
rommert14
@Fendt926Driver daar stond constant wel stroom op
@rommert14 massa is niet te meten. Volg nou maar die massakabel vanaf de accu en waar die aan het chassis zit, maak je hem los en maak je dat schoon/blank met de staalborstel😜 goedkopere reparatie vind je niet 😎
+1
rommert14
@ronald-deutz-fahr oke, nu gaan we even helemaal terug naar het laagste niveau: de massa is toch de rode kabel of bedoelen jullie de zwarte kabel die aan de accu bak vastzit?
@rommert14 zwart! Massa is de ‘min’ rood is ‘plus’
+1
rommert14
@ronald-deutz-fahr die ziet er inderdaad niet zo best uit die kabel
Fendt926Driver
@rommert14 foei foei foei......
redeagle14
@rommert14 dat is een duidelijk geval verrotte stekker in de cabine wand.
rommert14
De oorzaak is gevonden.. Het probleem licht m in de zekeringskast, als je kast een klein beetje kantelt doet alles t en anders niet, aangezien een nieuwe kast 1100 euro kost zou ik de draad kunnen opsporen en er een aparte zekering tussen kunnen zetten, iemand een idee hoe de desbetreffende draad op te sporen, of maar gewoon elk draad testen?
stephan-inter
Zekeringkast 1100 euro? Lijkt me sterk verhaal.
Je hebt toch gewoon nog 10 zekeringen toch? Zo'n standaard kastje wat alle oude inters hebben
Ik gok als ik jou verhaal zo lees dat een dikke kabel slecht contact maakt.
Ff los halen en bekijken. Vaak is het een kwestie van nieuw handschoentje en het schuifje waar hij ophoort éven opschuren.
rommert14
@stephan-inter er loopt wel een dikke kabel naartoe, ja dat zei hij, ik heb 1 met 15 zekeringen.
stephan-inter
@rommert14 wil je eens een foto posten.
En wat is jou woonplaats?
Mits in de buurt wil ik er best naar kijken
rommert14
@stephan-inter bedankt voor je aanbod maar ik woon in Denemarken dus wat te ver weg denk ik 😄 ik had er een video van gemaakt maar kan even niet uitvinden hoe ik die hier plaats, als ik de zekeringskast op en neer beweeg gaan de lampjes op het dashboard aan en weer uit, dus het probleem is klein maarja, waar te vinden.
stephan-inter
@rommert14
Denemarken kom ik 2 x per jaar door normaal gesproken...... zeg nooit nooit..
jasper-santing0
Quote Reactie van @stephan-inter:
ik had er een video van gemaakt maar kan even niet uitvinden hoe ik die hier plaats

Door appen
rommert14
@stephan-inter aha, als ik aan deze kabels friemel dan knipperen de lampjes wel

(klik om te vergroten)

stephan-inter
@rommert14 die rode bedoel je waarschijnlijk? Die gele amp schoenen zijn ook al niet orgineel dus er is eerder bij geweest. Deze zouden te ruim kunnen zitten. Maar ook waar je ze opschuift geoxideer misschien. Is zelf makkelijk te controleren/ Te maken
rommert14
@stephan-inter bedankt voor je informatie, ik zal er even naar kijken en ik kom er op terug 👍
stephan-inter
rommert14
@stephan-inter weet jij ook waarom deze twee kabels in 1 stekker zitten? Ik wou deze verlengen en aan de eerste zekering houder zetten, dan is het probleem waarschijnlijk opgelost.

(klik om te vergroten)

stephan-inter
@rommert14 doorlussen van de voeding.
Gaat op andere plek weer de zekeringkast in.
Zou mooi zijn als dit de boosdoener is. Ben je mooi goedkoop klaar
rommert14
@stephan-inter ik had dus het plan om deze kabel op de eerste zekering houder te zetten, maar het kan ook op een andere manier dus?
stephan-inter
@rommert14 Ze worden doorgelust in de zekering kast. Je mag hier best een nieuwe schoen op zetten.
rommert14
@stephan-inter gewoon deze schoen vervangen? Ik denk dat het hem in de kast zelf zit en niet bij de kabel, als je deze schoen op de zekering houder zet dan alles het weer. Daarom kwamen wij ook met dat idee.
stephan-inter
@rommert14
Komt deze kabel voor of na de zekering in de oude situatie?
rommert14
@stephan-inter deze kabel zit normaal vast onderaan (dus buitenaan) de zekeringskast vast.
stephan-inter
@rommert14 Oke als ik het goed begrijp een voeding voor een groot gedeelte van ze zekeringkast.
Zou toch proberen het schuifje waar hij op komt zien klaar te maken.
rommert14
@stephan-inter aha, dat kan ik proberen, echter als ik de kabel zelf beweeg dan gebeurt er niets, maar als ik de hele zekeringskast beweeg wel. Maar ik heb nu ook alleen maar stroom om te starten, de rest werkt niet, ik denk dat ik maar naar moet laten kijken als onze lmb weer langs komt in maart.
rommert14
Weet iemand hoe het zit met de verlichting van het linker glaasje op het dashboard? Waar zitten de pitten of is deze niet verlicht?

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1056 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!