Met spijt in ons hart onze 824 Turboshift moeten inruilen op een 916 Vario. De 916 heeft minder vermogen en mag daardoor de LEZ nog in Antwerpen in.

Fendt 916

Met spijt in ons hart onze 824 Turboshift moeten inruilen op een 916 Vario. De 916 heeft minder vermogen en mag daardoor de LEZ nog in Antwerpen in.

Reacties

johndeere 2650
Bij Stefan?.ook jammer dat je hem weg doet na zoveel kosten
Gavrie Willemsen
@johndeere 2650 ja maar we hadden jammer genoeg geen keuze, met de 916 kunnen we nog 9 jaar de LEZ in. Dat is een wet die pas een paar maanden geleden ingevoegd is dat “kleine” trekkers wel terug de stad in mogen
+1
T6040
@Gavrie Willemsen wordt er ook nog gecontroleerd op de afstelling? Van een 916 kun je qua motor vermogen toch een 924 maken?
+2
Gavrie Willemsen
@T6040 nee hetgeen op papier staat telt....
Gavrie Willemsen
@johndeere 2650 inderdaad bij Stefan geruild
johndeere 2650
@Gavrie Willemsen mooie gespoten 14 had hij he 😛
Gavrie Willemsen
@johndeere 2650 PB gestuurd net
dx11
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
Stefan

Vingerhoeds?
johndeere 2650
@dx11 ja 😉
Ties6210
@dx11 uit diessen??
dx11
@Ties6210 jep
+3
Fendt926Driver
Wat een enorm krom systeem..
Een lichtere trekker (minder pk) mag wel de stad in en de zwaardere niet.
Terwijl ze op gewicht bijna hetzelfde zijn
mike_v
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Terwijl ze op gewicht bijna hetzelfde zijn

Heeft niets met massa te maken, enkel uitstoot.
+1
Fendt926Driver
Maar heerlijk rijden met de 916.
50 kmh met 1400 motor toeren..
Of heb je alle vario s bedrensd op 44 kmh
Gavrie Willemsen
@Fendt926Driver hij komt uit Frankrijk, dus hij rijdt maar 44 km
unipower
@Gavrie Willemsen Is wel omhoog te zetten als je dat wil toch?
Fendt926Driver
@unipower maar dat mag niet in belgie....
+1
unipower
@Fendt926Driver Dan had hij ook een 600 kunnen kopen 🤪
+1
Fendt926Driver
@unipower dat tijdperk heeft hij al gehad.
Een 612E heeft duizenden uren gelopen bij gavrie
+1
unipower
@Fendt926Driver Weet ik jaa daarom zei ik het ook 😜 iets in hem zal die tijd nog wel missen 😁
+1
Gavrie Willemsen
@unipower ooit koop ik zoiets terug maar we hebben nu andere prioriteiten met het bedrijf....
unipower
@Gavrie Willemsen Snap ik helemaal! Dat moet zeker voorrang krijgen, je zei ooit bij mijn foto van mijn 612 dat de E heerlijk rijd en tot op de dag van vandaag sluit ik me daar helemaal bij aan 😁 wil niet anders meer 👌
@Gavrie Willemsen Frontaftakas nog even overzetten. Heb je de 916 weer mooi compleet 😉ze zijn schaars.
Gavrie Willemsen
@Masseyfergusondriver welk schaars? 916’en of frontaftakassen?
Fendt926Driver
@Gavrie Willemsen frontaftakassen van deze serie zijn zeer schaars..
Voor 3500 tot 4500 heb je alleen de aftakas nog maar.
Fronthef komt daar dan nog bij als je die nog niet hebt
@Fendt926Driver klopt. Bok omruilen en dan nog dat geld toe. Bok met fronthef inruilen tegen bok met hef en aftakas. Bij type 1 gaat dat iets lastiger ivm kabelboom en e box.
Fendt926Driver
@Masseyfergusondriver heb ik toen wel gedaan.
Voor mijn 926 zit de hef en aftakas van een 824.
Dat was wel makkelijk om te zetten.
Alleen de 824 had electrische fronthef maar dat hebben we jammer genoeg niet werkend kunnen krijgen
@Fendt926Driver ja heb ik ook gedaan bij de 920, heb jij dat ventielenblok voor ehr front er wel bij dan? Ik heb die ehr wel werkend gekregen. Was wel even gepruts maar toch gelukt. Afgelopen voorjaar op de 916 Frontaftakas opgebouwd dat ging makkelijker, want kabelboom was al voorbereid.
Fendt926Driver
@Masseyfergusondriver nee alles van de front ehr is op de 824 blijven zitten...
rommert14
@Fendt926Driver van de zotte wat dat oude spul van fendt nog kost, niet meer even om een oude fendt te kopen om te 'proberen'
+2
Fendt926Driver
@rommert14 jullie hebben svd undbjerg in denemarken.
Fendt demonteer en verkoop bedrijf.
Dus genoeg delen te koop.

En fendt rijden mag best een beetje exclusief blijven..
rommert14
@Fendt926Driver haha, heeft 6 januari nog open dag zelfs, maar ben geen delen nodig als ik er geen heb. Misschien mogen we die 930 wel weer lenen deze winter.
Fendt926Driver
@rommert14 6 januari is op maandag...
Bedoel je niet 5 januari op zondag??
rommert14
@Fendt926Driver zou ook kunnen, meen dat het op de 6e was. Maar is maar tot 4 smiddags dus ze lopen weer een potentiële fendt koper mis..... Ons deense mf lmb is ook fendt dealer trouwens en die zijn niet duur.
fendt308-driver
@rommert14 undbjerg is voor jou een heel eind uit de buurt toch? Ben dr ook 1x geweest. Grote voorraad maar weten de prijs nog wel aardig
rommert14
@fendt308-driver klopt rødekro is aardig naar het zuiden dus dat even tussen koffietijd s'ochtends en voertijd om 12 uur smiddags te bezoeken wordt em niet.
@Gavrie Willemsen Frontaftakas. In de handel (als ze er zijn) vragen ze er zo 4500 euro voor.
+1
Ruben-Wind
@Masseyfergusondriver mij koste dat toen 5000€ meer om een gebruikte fronthef en aftakas op te bouwen bij een fendt 920 in Denemarken.
@Ruben-Wind was dat fronthef+ aftakas opbouwen op een trekker waar ook nog geen fronthef opzat? En inclusief arbeid?
Ruben-Wind
rommert14
@Fendt926Driver en dit staat ook wel mooi zo twee dezelfden naast elkaar 😜
Fendt926Driver
@rommert14 vario naast schakelbak.
Roterende dieselpomp naast 6 lijn brandstofpomp
Verder exact hetzelfde
GerbertXL
Wat is de LEZ?
Fendttrisixfan
@GerbertXL lage emissie zone
+2
T6040
@Fendttrisixfan eventjes met sleuteltje tien rond en de emissie is veel groter dan de 828
+2
unipower
@T6040 sleutel 13 is het nu geworden 😜
+3
Ritchie
Sja die pijn in het hart zal em ook zitten in de (nog niet helemaal terugverdiende) reparaties aan de 824 vermoed ik.
johndeere 2650
@Ritchie wat voor jou Richie 😛 je was toch stiekem opzoek na zoiets 😛
+1
Ritchie
@johndeere 2650

Hahaha ja voor op et werk 😜 Ik hoop dat morgen de Kerstman nog ff langskomt dan koop ik em zelf haha.

Denk dat deze wel wat mag kosten eerlijk gezegd.
+1
105ls78
Jammer zeg.....
deutzennewholland
916veel uren ?
+1
Gavrie Willemsen
@deutzennewholland 11500 h, komt uit Frankrijk
+2
new holland koen
Oei das pijnlijk😬
Hopelijk zit het dan meer mee met de 916.
+1
CaseCS130
Zonde Gavrie, was die eindelijk klaar krijg je dit... Hopelijk heb je met de 916 meer geluk zodat je niet weer overnieuw hoeft te beginnen met reparaties.
+1
Gavrie Willemsen
@CaseCS130 ja dat hopen wij ook want financieel gezien was dit geen fijne situatie. Indien ik nu nog 5 jaar had kunnen rijden met de 824 was het financieel best nog wel verantwoord geweest.
huub
Als ik het goed begrijp mocht de 824 sowieso de LEZ niet in? En door nieuwe regels de 916 alsnog?
Fendt926Driver
@huub yup. De LEZ gaat op kw.
En tot 126 kw mag je nog 9 jaar rijden en daarboven mag je de stad niet meer in
SJB533
@Fendt926Driver
Maar de uitstoot van een 916 kan wel veel meer zijn, dan van een 828 Vario, en daar wordt niet naar gekeken? Gewoon ondernemers pesten, obv drogredenen, dus?
Fendt926Driver
@SJB533 en groen lijken terwijl het dat lang niet altijd is.
Mijn 926 trekt met stationair toerental (850) waar de 916 ruim 1100 toeren nodig is
Gavrie Willemsen
@huub inderdaad
+1
T930
@Gavrie Willemsen had je die 824 dan niet wat terug kunnen draaien in het vermogen of is het geregistreerd op het serie nummer
Gavrie Willemsen
@T930 nee de kw is geregistreerd via het chassisnummer
+1
case 745 xl
Kwam de 824 net te koop tegen op facebook
MaxxuM4ever
@case 745 xl nou de geschiedenis is helemaal bekend, die trekker kun je zonder te gaan kijken wel kopen.
@Gavrie Willemsen kreeg je nog wat voor al dat onderhoud bij inruil of drukte de hoge urenstand de prijs erg? Vanwaar een 916 en niet een 818 turboshift met 12 gaats vooras?
Nu geen boos personeel omdat je ze op kerst reces hebt gestuurd en toen de laatste werknemer de poort uit was de turboshift hebt ingeruild voor een vario haha? Wel een waardig vervanger denk ik zo met eveneens een rechte neus. Is de vario bak reeds vervangen gezien de uren stand?
Gavrie Willemsen
@MaxxuM4ever een 916 met rechte snuit mag de LEZ nog in, een 918 of 818 zelfs al niet meer.
MaxxuM4ever
@Gavrie Willemsen en mag je een trekker ook terug keuren in vermogen zoals hierboven al een keer gevraagd. Dus bijvoorbeeld de 824 op 125kW afstellen en officieel laten vastleggen bij ( in Nederland de RDW)?
T930
@MaxxuM4ever ja zoiets dacht ik ook dat moet toch wel te doen zijn maar dat zal dan wel niet kunnen anders was dat wel gedaan
Gavrie Willemsen
@MaxxuM4ever daar heb ik nog nooit van gehoord hier in België
MaxxuM4ever
@Gavrie Willemsen in Nederland wordt dat. Vermogen terugschroeven gedaan bij motoren en mmbs auto’s zodat je er met een kleiner rijbewijs mee mag rijden zover ik er van weet.
Gavrie Willemsen
@Gavrie Willemsen die 21.000 h op de teller deed de overnameprijs geen goed 🧐
MaxxuM4ever
@Gavrie Willemsen jammer, je kunt veel onderhoud met bonnetjes onderbouwen, die trekker haalt zo de 30.000 schat ik in.
+1
Gavrie Willemsen
@MaxxuM4ever variobak en dat pookje zouden vervangen zijn
+1
MaxxuM4ever
Ik denk dat we in Nederland ook die kant op gaan als het trekker kenteken er eenmaal doorheen is. Belasting of uitsluiting op Tier klasse.
+1
930triplemaaier
@MaxxuM4ever bij vrachtwagens gebeurt het al kijk maar naar de 2e maasvlakte
Fast Eddy
@930triplemaaier

Met een dag ontheffing mag je er nog rijden. De Euronorm wordt als melkkoe gebruikt in de randstad.
+1
Gavrie Willemsen
@Fast Eddy Ja dan kun je maximum 8 dagen per jaar de LEZ in
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

trekker viel me wel een beetje tegen op marktplaats... dacht dat ie altijd wel netjes was, maar kwa plaatwerk mag die de nodige aandacht nog wel hebben. heb je de banden gewisseld?
Gavrie Willemsen
@john deere 7810 ja de banden en velgen zijn bij mij gebleven, die waren vierkant nog 98 %
john deere 7810
@Gavrie Willemsen

goeie keuze, die vredesteins wil je ook niet houden voor veel transport.
+2
Andre150
@john deere 7810 Eeh hoezo niet?
john deere 7810
@Andre150

met name voorbanden slijten 9vd10x vreemd af.
oanejorrit12
@john deere 7810 klopt heeft de same hier ook last van. Machtig hobbelen als je een bepaalde snelheid rijd. Staat rondom op vredesteins
Andre150
@john deere 7810 op zich hebben wij daar weinig last van en hebben inmiddels best veel ervaring met deze banden. De lmb wisselt vaak op eigen initiatief de banden voor regelmatig van velg voor gelijkmatig slijten.
john deere 7810
@Andre150

dat doen wij ook vaak bij klanten, maar dat zegt al genoeg he.
Andre150
@john deere 7810 Tja maar dat moest bij andere merken ook gewoon. Als je een echte wegband zoekt, is er eigenijk maar 1 en dat is de vredestein qua slijtvastheid. Als ze koud zijn kunnen ze wat hobbelen maar verder daar geen last mee. Enige echte probleem wat we ermee hebben is dat de voorbanden op de wang gaan scheuren naar een jaar of 7. Maar dan zijn ze ook ongeveer versleten. En dan hebben ze bij ons ongeveer 8000 uur gereden met meest dumper en dieplader transport.
+1
john deere 7810
@Andre150

ieder z'n eigen merk. ik ken ze ook wel anders. vreemd slijten,scheuren in de wangen bij dumperswerk met ongestuurde assen, complete nokken wat er af scheuren, en heb je ze langer dan 10 jaar worden ze zo poreus als wat.
MaxxuM4ever
@930triplemaaier bieten campagne toch ook al een paar jaar?
930triplemaaier
@MaxxuM4ever klopt minimaal euro 5 voor de vrachtwagens. maar de euro 5 vrachtauto zijn ook alweer minimaal 6 jaar oud dus die zie je ook steeds minder.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 916 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!