Foto van een Case International 1455 XL. Gisteren heb ik de 1256 naar de spuiter gebracht. Het plaatwerk zit nog redelijk strak voor zijn leeftijd dus de hoeveelheid werk zal wel meevallen. Mechanisch zijn er zijn nog 2 kleine lekken die moeten opgelost geraken. De hydraulische vering van de stoel en aan het rempedaal, maar dat is voor na het spuitwerk. Een dieplader heb ik niet, dus moest het transport maar op deze manier.

Case International 1455 XL

Foto van een Case International 1455 XL. Gisteren heb ik de 1256 naar de spuiter gebracht. Het plaatwerk zit nog redelijk strak voor zijn leeftijd dus de hoeveelheid werk zal wel meevallen. Mechanisch zijn er zijn nog 2 kleine lekken die moeten opgelost geraken. De hydraulische vering van de stoel en aan het rempedaal, maar dat is voor na het spuitwerk. Een dieplader heb ik niet, dus moest het transport maar op deze manier.

Reacties

+1
Fendt926Driver
Kijk wel uit met lekke remmen repareren.
Als er dot 3 of 4 in moet als olie.
Dat lost namelijk bijna alle verf op.
En olie en nieuwe verf is ook geen goede combinatie.
Wel prachtig zo.
Krijgt de 1256 ook nog een werkzaam hobby leven of voor de show
+2
Mdbm
@Fendt926Driver Ik had de trekker ook liever lekvrij gehad voor hij naar de spuiter ging, maar zat al in tijdsgebrek. Geen idee welk type olie erin zit, maar je hebt wel een punt. De cilinder van de stoelvering heb ik er nog wel tussen uit gehaald. Die kan hersteld worden en na het spuitwerk er terug op komen.

De trekker gaat voornamelijk een grote zitmaaier worden denk ik. Ik rij mijn voortuin af met een weidebloter. Verder hier en daar een rondrit en als ik nog iets leuk vind om erachter te hangen komt dat ook nog wel hoor.
+1
schluterman
@Mdbm mooi span zo. Ik ga zo ook altijd naar shows met twee schlüters.
+6
stijn-de-bock
@Mdbm ik heb geen zitmaaier,wel meerdere hulpjes😉😂

(klik om te vergroten)

+1
Mdbm
@stijn-de-bock 😄 Van dat type grasmaaier heb ik er ook wel enkele, maar om alles proper te hebben toch even met de weidebloter erover.
marco steyr
@Mdbm hij remt met de hydrauliekolie uit de achterbrug
SJB533
@marco steyr
Hydraulisch bekrachtigde remmen op de trekker zelf hebben remvloeistof, het aanhangerremventiel is met achterbrugolie.
marco steyr
@SJB533 fout, deze heeft geen aparte remvloeistof

Heb het over de 1256 trouwens
Mdbm
@marco steyr Mij leek het ook wel uit de achterbrug te komen, maar ik ben er niet zeker van. Een werkplaatshandboek zou ook wel handig zijn.
SJB533
@marco steyr
ZF doet dwars? 🤔
SJB533
Waar heb je de stickerset gehaald?
+1
Mdbm
@SJB533 Van de 1455 ben ik de stickers bij Contratec gaan halen. Ook de achtervelgen, ontbrekende binnenbekleding en lichten heb ik daar gehaald. Om de 1256 compleet te krijgen ga ik bij van der Weerd en usa tractors n Parts langs.
Gavrie Willemsen
@Mdbm correcte vent hè die Frank Van Berchum 👌🏻
Mdbm
@Gavrie Willemsen Ja, klopt. Daar kom ik graag.
Gavrie Willemsen
@Mdbm ik ben er nooit geweest, hij heeft wel is dingen opgestuurd? De moeite daar om is rond te neuzen?
Mdbm
@Gavrie Willemsen Zo veel staat er niet, maar het is gewoon een goeie gast. Enkele 1455’s heeft hij wel altijd binnen. Jouw model met 6000 uren, originele lak, 40-bak, originele radio,...heeft hij ook staan. Ik had die trekker op Facebook zien staan, was de eerste die belde, maar Frank was de eerste die hem betaalde. Volgende keer als je iets nodig hebt moet je maar eens tot daar rijden. Heb je ook altijd een leuke babbel.
+3
YaMaGa
Als je nu zo'n mooie haakarm combi hebt hoef je toch geen dieplader? 😄
+2
Mdbm
@YaMaGa 😃 Dat is ook waar. Die dieplader neemt alleen maar plaats in. De trekker paste net in de bak. Veel bredere banden mogen er niet mee onder.
+2
a3vandiejen
Prachtig zo, en ook altijd spannend als de spuiter belt dat hij klaar is.
Mdbm
@a3vandiejen Daar mag je zeker van zijn! Ik keek er al naar uit nog voor hij hier op de oprit stond.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!