Foto van een Zelfbouw Zelfgemaakte constructies, oppikhaak in de bouwfase voor de jaguar 930. Wij blijven nog steeds de wagens afkoppelen met het los maken van de kanten bij maispercelen, dit om verli

Zelfbouw Zelfgemaakte constructies

Fordje4600
Foto van een Zelfbouw Zelfgemaakte constructies, oppikhaak in de bouwfase voor de jaguar 930. Wij blijven nog steeds de wagens afkoppelen met het los maken van de kanten bij maispercelen, dit om verlies tegen te gaan, schonere trekkers te houden en minder schade op te lopen aangezien er nu geen chauffeur meer achter de hakselaar rijd.

Reacties

radium45
Misschien doe je dat nog, ik zou wel iets van een bescherming om de cilinder lassen. Stel in geval van een natte herfst... (Je kan het je momenteel bijna niet voorstellen) dat je toch nog eens met de trekker en de wagen achter de hakselaar gaat rijden, of bij het doorsteken van een perceel.
Fordje4600
@radium45 die komt er waarschijnlijk ook nog aan
Fendt926Driver
Hier ook altijd de wagens achter de hakselaar.
@radium45 die beveiliging moeten wij ook nog maken.
En natte jaren ken ik nog wel dat het echt nodig was
+1
radium45
@Fendt926Driver Vaak meegemaakt dat de ene keer de hakselaar de rest mee moest slepen, maar ook andersom. Dat de trekker de hakselaar moest duwen. Elke grondsoort is anders.
Fordje4600
@radium45 hier ook al gehad, ff drukken met trekker en net het slangetje eraf gedrukt van de oppikhaak 🤕
+1
radium45
@Fordje4600 Ja herkenbaar.. Je kunt er op wachten dat je dit een keer overkomt.
+2
J asper
En camera even verplaatsen😄🤪
Fordje4600
@J asper die word nog verplaats op de oppikhaak, kun je nog achteruit zien en kun je de trekhaak zien. Eerst maar eens de rest afmaken 😂
hermanjohndeere
Kogelkoppen zullen jullie dan wel niet hebben maar hoe doe je dat met stuurstangen en hydraulische steunpoten?
+1
thijsw
@hermanjohndeere hier worden de stuur stangen op geklapt en de kranen dicht van de stuur cilinders zodat de wagen niet kan sturen. wagen af koppelen iets voor uit rijden wagen laten zakken met de hydraulische steunpoot en dan kan met de oppikhaak de wagen op worden gepikt.
+1
Fendt926Driver
@hermanjohndeere hydrauliche steunpoten zijn ondingen in het land.
Met aankoppelen moet je een hydraulische sleepvoet hebben.
hermanjohndeere
@Fendt926Driver maar niet alle wagens zit een sleepvoet aan. Net wat je gewend bent natuurlijk. Als je alles op orde hebt is het niet zoveel werk.
Fordje4600
@Fendt926Driver hoezo ondingen in het land, hier zelf een steunpoot ontworpen en bij veenhuis laten maken en zelf onder de wagens gemaakt. Is daarna zelfs optioneel geworden bij veenhuis
Fendt926Driver
@Fordje4600 ik noem het verschil van een steunpoot zoals onder jullie 20m³ schuitemaker zit.
En een hydraulische sleepvoet die wel goed werken.
Iets beter lezen
Fordje4600
@Fendt926Driver sorry verkeerd gelezen, maar we hebben geen 20m3 schuitemaker.
Fendt926Driver
@Fordje4600 dan 18m³ of in ieder geval gehad
Fordje4600
Fordje4600
@hermanjohndeere stuurstang kun je bij veenhuis recht naar achter doen, kogelkraantjes dicht en hij is niet meer gestuurd, aankomend winter gaan we waarschijnlijk over op kogelkoppen. Aan de oppikhaak komt een afneembare trekhaak aan. Dus die kunnen we zo veranderen naar een k80
hermanjohndeere
@Fordje4600 duidelijk 👌 wij hebben opt werk nog wagens/kipers met trekoog maar ook met kogelkop. Dus dan zou je tussendoor al moeten wisselen. Want wachten tot de goeie wagen er is ook niet echt een optie.
Fordje4600
@hermanjohndeere we hebben nu een opraapwagen en een dumper met k80, willen graag alles naar k80 doen. Stukje bij beetje beginnen, nu de silagewagens en dan zien we wel weer
hermanjohndeere
@Fordje4600 ja inderdaad. Alles in 1 keer is ook een beste klap geld omdat alle onder trekhaken ook veranderd moeten worden. Wagens verhuren aan klanten jullie dus niet? Of moeten die dan maar zorgen dat ze ook een kogelkop hebben?
Fordje4600
@hermanjohndeere hebben zelf 2 silagewagens, en 4 trekkers die ervoor kunnen. Liefst hebben we dat de klant dan een eigen combi erbij regelt als hij mee wil rijden.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zelfbouw Zelfgemaakte constructies ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!