fendt 718 en 815 beide met schouten sleepslang bemesters loonbedrijf van Gaalen.. Foto is geplaatst door 818 op 14-12-2020 om 20:17:22, met 98 reacties.

Fendt 718

818
Fendt 718 en 815 beide met schouten sleepslang bemesters loonbedrijf van Gaalen.

Reacties

mf 6150
Zit er nou veel verschil tussen een zo'n 700 en een 800?
+2
@mf 6150 daar zit 100 tussen 🤣
new holland koen
@mf 6150 Voor zover ik weet zijn de 718 en 818 exact hetzelfde. Alleen is de 718 langer gebouwd.
@new holland koen waar is die ruimte voor dan?
+3
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr ha ha.
In tijd langer gebouwd.
Niet in ruimte
+2
new holland koen
@Fendt926Driver Ik dacht ook al welke ruimte bedoelt hij😅
mf 6150
@Fendt926Driver
Maar klopt het wat koen beweerd?
+2
Fendt926Driver
@mf 6150 het is net andersom.
De 718 is gebouwdvan 2006 tot 2012
En de 818 van 2002 tot 2010 gebouwd.
Dus 6 jaar om 8 jaar.
Verder zitten er kleine verschillen in. Maar niet echt merkbaar
new holland koen
@Fendt926Driver Wat een verwarring hier allemaal!😂
Met langer bedoelde ik eigenlijk tot een later jaar. Dus 2 jaar langer (2010 en 2012)😜
+1
Fendt926Driver
@new holland koen ha ha. Ja wat een verwarring..
Komt allemaal goed. Samen komen we er wel uit
+2
@Fendt926Driver maar waarom kocht de een een 818 en de ander een 718 in het zelfde jaar?
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr beleving..
Prijs?
Liefhebber?
Idee dat 800 sterker is dan een 700??
Zeg het maar.
Ik zal nooit een 724 of 824 kopen.
Ik rij 900 serie dus dan zal het een 924 worden.
+1
@Fendt926Driver prijs zal ook niks tussen zitten neem ik aan dan? Bedoel toen nieuw uit de fabriek
Rolde echt dezelfde trekkers met een 800 en een 700 sticker de fabriek uit? Dan koopt toch iedereen de 800 als je de keus heb?
J asper
Zit wel wat kleine verschillen tussen, ook heeft een 818 standaard tms, volgensmij is de 818 ook wel langer dan 2010 gebouwd maar dat weet ik niet.

Mf in de opruiming @mf 6150 ? 😅😜👌
+1
mf 6150
@J asper
Euhmmmm 6460 weg voor een 716com1 ofzo😎
+1
Ritchie
@mf 6150

400! Monster machientjes.
+1
rubenv
@mf 6150 weet nog wel een hele strakke 716 com1 te staan 😋
+1
mf 6150
@rubenv
Voor weinig met weinig uur? 😜
+1
T930
@mf 6150 wij hebben ook nog wel een mooie 818 staan die op een gegeven moment weg kan 😀
rubenv
@T930 818 vario? met fronthef en pto?
+1
T930
@rubenv ja vario zit alles op wat je maar kon bestellen toen fronthef front pto tms, luchtremmen heeft nu 11500 uur
+1
rubenv
@mf 6150 17000 maar merk je niks van
mf 6150
@rubenv das gek zat
+1
Fendt926Driver
@ronald-deutz-fahr de 718 is een doorontwikkeling op de bestaande 700 serie.
En dus het top model met wel wat verschillen met een 716
De 800 serie is de 815...
Maar ook de 818 en de 820 ook nog van dus niet de grootste.
En net als gezegd er zullen zeker wel ergens iets grotere verschillen zitten.
Maar die zijn mij niet allemaal bekend
Ritchie
@Fendt926Driver

Volgens mij zijn de laatste 718's exact hetzelfde als de laatste 818's, toen ze met de 818 zijn gestopt heeft de 718 dat plek ingenomen omdat er anders een gat viel tussen de modellen (die grote 800's beginnen pas bij 822). Pin me er niet op vast maar toen was de nieuwe 700 er nog niet dacht ik.

718 is overigens enorm gewild, mooi model met minder dan 5000 uur betaal je zo 70 tot 90.000 euro voor.
Fendt926Driver
@Ritchie van 2009 tot 2011 was er in de nieuwere 800 serie ook nog een 819.
Dus het gat was wel opgevuld.
Maar kan jou redenatie goed volgen.
Er waren inderdaad enthousiaste 718 gebruikers.
Ritchie
@Fendt926Driver

Ja wellicht vonden ze het gat van 716 naar 819 te groot (vandaar dat ook de 718 zo populair is/was). Meen dat de 718 ook een zwaardere achterbrug had in vergelijking met de 716.

Ja zijn schitterende trekkers.
J asper
@Ritchie Oude 800 com 3 is gewoon naast de nieuwe 800 en de 718 geleverd.
Ritchie
@J asper

Aha, dan weet ik niet waarom Fendt het zo heeft gedaan. 718 is dan overbodig lijkt me.
J asper
@Ritchie Ik ook niet, maar zullen ze vast wel een rede voor gehad hebben. Volgensmij weet @Mengeledriver dat volgensmij heb ik daar ooit wat van gelezen.
+1
RobVolvo
@Ritchie Klopt de 716 heeft een 8 gaats steek en de 718 een 10 gaats. Zal dan ook een zwaardere vario in liggen vermoed ik.
+1
arjanvw
@Fendt926Driver waarom bv geen 724? Die is voor jouw werkzaamheden mans genoeg in mijn beleving...
Fendt926Driver
@arjanvw zit geen/kan geen rufa op.
En de beleving in een nat jaar met de mais is met een 900 vele malen mooier dan met een 700 serie.
Plus dat een volle rapide met mais met mijn 6800 kg 615 speelde op straat.
En nu zelfs nog met de 8600 kg zware 926 zwabber je op straat met 50 kmh.
Dan zit ik niet te wachten op een lichtere 700 serie
SJB533
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
zit geen/kan geen rufa op.

Wie zegt dat?
Fendt926Driver
@SJB533 de 700 en 800 serie hebben een verhoging waar de stoel op staat.
Als je daarop nog gaat draaien zit ik met mijn ruim 2m lengte niet echt comfortabel
De 900 serie heeft een vlakke bodem.
En daar kan de standaard fendt rufa op.
Een of ander knutsel projectje op een 700 of 800 serie zit ik echt niet op te wachten
+2
casejxu
@Fendt926Driver plus n 700 krijgt n volle rapide nie op de hoop..... ze werden hier in de buurt allemaal ingehaald door n 6155R
Fendt926Driver
@casejxu mijn 615 heeft de rapide nooit laten staan. Dus waarom zou een 700 het niet kunnen??
Wij gaan ook nooit zo hoog met de kuilen
+1
casejxu
@Fendt926Driver gooit m uit op de vario... Zeker als de kuil wat hoger word
+1
Fendt926Driver
@casejxu dan hebben ze de veldgroep niet geschakeld. Is mij ook wel eens overkomen
Noorderling
@Fendt926Driver
Dan druk je hem nog wel door de overdruk heen en sta je stil. Bij een 6r draait de koppeling van de voorwielaandrijving door. Komen wel krachten vrij wanneer de bult vast zit en je grip hebt.
@Fendt926Driver

Waar slaat dat eigenlijk op die veld en weg groep? Je koopt een vario met dr veronderstelling dat je altijd in beweging blijft door niet te hoeven schakelen. En dan moet je gaan stil staan om te schakelen.
Ieder ander merk merk duw je de agressiviteit omhoog en die klimt de bult op, zonder te stoppen.
+1
casejxu
@TerraJohnDeerefan ja maar dat is fendt hea..... prachtige trekker. Om te zien maar technisch zeker niet perfect. Hoor in omgeving dat er toch meerdere grote bedrijven kijkende zijn naar andere merken.
+1
@casejxu

Ja precies qua comfort wel super trekker maar de rest erom heen is zeker niet heilig. Vind de ergonomie van een R ook beter als een 700.
+1
casejxu
@TerraJohnDeerefan dat is zeker waar! Me broertje is idd ook erg enthousiast over de R serie. Behalve de directdrive
@casejxu

Ja is net wat te traag voor het mooie.
Fendt926Driver
@TerraJohnDeerefan ja alles snappen is ook niet leuk.
Wij zijn er blij mee en jij rijdt een hertje waar ik nog noet dood op gevonden wil worden.
Iedereen blij.
+1
@Fendt926Driver

Waarom doet een fendt dat dan? Is dat echt een hele andere groep of wat gebeurd er in die bak dat de trekker perse moet stilstaan?

T valt me wel op dat als er gwn reele dingen worden gezegd wat Fendt iets minder maakt dan een ander, dat je dan in de aanval gaat met een ander argument wat er niks mee te maken heeft...
+1
J asper
Quote Reactie van @TerraJohnDeerefan:
Waarom doet een fendt dat dan? Is dat echt een hele andere groep of wat gebeurd er in die bak dat de trekker perse moet stilstaan?

Is een compleet andere groep. Daarom heeft Fendt ook de Vario bak met het minste verlies door dat nadeel.
J asper
Over dat compleet stilstaan zijn de meningen over verdeeld als dat moet of niet. Doen het zelf wel altijd, willen graag nog een poos er mee doen en krijgen rekening zelf.
@J asper

Ahzo, je kunt ook niet onder het rijden al op de groepen knop drukken en dat die dan schakelt onder het wisselen van rijrichting?
+1
CaseCS130
@J asper Nou.... Zijn ook vario's met 4 groepen die automatisch schakelen. Zijn die dan niet efficiënter?
Dat Fendt 2 groepen heeft is niet erg, maar ze hadden dat wat eerder moeten moderniseren met een automatische schakeling zoals de nieuwsten wel hebben.
J asper
@CaseCS130 Hoe die precies werken weet ik niet, maar volgensmij zijn die minder efficiënt. Fendt heeft de 2 groepen mechanisch, en als je voluitrijd heb je een 100 procent mechanische overbrenging en als je langzamer rijd regelt die het hydro terug.
casejxu
@J asper @CaseCS130 fout. Fendt is op 2 momenten maar 100%mechanisch. Daarom bij transport wel juist zuinig maar op de andere momenten met zwaar trekwerk juist minder omdat hydraulisch overbrengen niet efficiënt is. ZF transmissies hebben 4 mechanische momenten er in waardoor die veel meer efficiënte momenten der in hebben. Dacht dat JD ook zoiets heeft
+1
@casejxu

Dacht dat JD op 4 momenten in het bereik volledig mechanisch is.
+1
casejxu
@TerraJohnDeerefan net als deutz en case ih dus
+1
J asper
@TerraJohnDeerefan Dan heeft jd dat aardig beter voor elkaar dan cnh, je merkt niet dat die er tussen schakelt bij jd. Voor een beetje simpel werk vindt ik het best mooi rijden. Maar voor allround werk vindt ik Vario veel mooier rijden.
@J asper

Dit zijn de mechanische bereiken. Als die schakelt zal die wel op hydro aangedreven worden waardoor je het schakelen niet merkt.

Is ook het principe van de DirectDrive denk ik.

(klik om te vergroten)

1

(klik om te vergroten)

2
J asper
@CaseCS130 Koffie op dus zelf nog niet gelezen maar dit was eerste wat ik vond op Google.
mechaman.nl/landbouwmechanisatie/2017/…
+1
Fendt926Driver
@TerraJohnDeerefan je hebt overbrengingen waarin je te hoge bak drukken (400 bar) krijgt om uit stilstand alles weer op gang te krijgen .

Dan moet er een kleinere overbrenging zijn om alles in gang te krijgen.
Een volle wagen kun jij ook niet in een hoge versnelling wegtrekken waar dat in 4 versnellingen lager wel wil.

Fendt had de eerste vario transmissie al in 1982. Maar durfde het nog niet aan om in te bouwen.
Dan begin je ergens. En daar borduur je op voort en ontwikkel je op door.
Dat betekend dat er toen 2 snelheidsbereiken in gebouwd zijn.

Waarom heeft een vliegtuig een romp en 2 vleugels en niet een lange vleugel met 2 rompen aan de zijkant.
De gebr wright zijn er zo mee begonnen en daar ga je op verder...
@Fendt926Driver

Oke duidelijk!
casejxu
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
eerste vario transmissie al in 1982

Omdat toen der tijd de elektronica nog niet toereikend was om er mee verder te gaan.
+1
Valtra man
@Fendt926Driver alles werkt gewoon zoals het is gemaakt... mooie uitleg, klopt als een bus 👍

Ontwikkeling en vooral concept wijzigingen kosten gewoon handenvol geld aan fabrieken. Dan wil je nog niet weten wat doorgedreven testen kosten wanneer je nieuwe dingen ontwikkeld.
Wat die vlieger betreft... probeer die maar eens in evenwicht te houden 😄😄
+2
De boer maar
@TerraJohnDeerefan het stilstaan om te schakelen tussen die twee groepen is omdat het volledige mechanische schakeling is van tandwielen om een betere overbreng verhoudingen te in de veldgroep is de bak ook minder agressief in het omschakelen van de rijrichting wat natuurlijk beter in voor je zoden en de bak zelf natuurlijk als het het schakelen niet netjes / onbelast word gedaan is een aardige tik die de bak krijgt is vaak een mede helper van het kapot gaan van de Vario het verdient geen schoonheidsprijs maar het is nu eenmaal zo 🤷
casejxu
@Fendt926Driver nou als dat t probleem had geweest.... dat is t dus niet..
Ruben-Wind
@casejxu dat heb ik nog nooit gezien. Hier gingen ze ook gewoon 5 meter omhoog met volle wagens.
casejxu
@Ruben-Wind een van die jongens zit hier op tractorfan. Maar durf m niet te taggen omdat t nogal gevoelig ligt kan ik me voorstellen
+1
2850Johndeere6R
@casejxu uit de biemster? Hoeven ze zich niet voor te schamen hoor de onze geeft het ook gewoon aan.
casejxu
@2850Johndeere6R en akersloot
Fendt926Driver
@casejxu met trekkertrek heeft jeroen met zijn 916 alles gewonnen wat er te winnen was. En dat zou kunnen met een vario die niet een wagen de kuil op kan krijgen?
Lijkt mij vooral instellings probleem
+2
casejxu
@Fendt926Driver joehoe 700 zeg ik. En dan de SCR uitvoering.... dus de latere
+2
EA_MF
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
En dat zou kunnen met een vario die niet een wagen de kuil op kan krijgen?

Maakt nogal een verschil of je voor of achteruit rijdt bij Fendt. 🤷🏻‍♂️
mf 6150
@casejxu
Kan me dat haast niet voorstellen, zal idd de veeldgroep wel niet hebben ingeschakeld. En maar janken dag de varios eruit branden....
deutzieee
@casejxu hier in de regio ook hoor, iedereen kwam boven en de 7 serie's lieten hem staan
SJB533
@Fendt926Driver
Huidige 800 is toch gewoon met Rüfa leverbaar? 🤔 Maar Rüfa kan er absoluut op. Niet origineel uit de fabriek, maar volgens mij wel via een toeleverancier (zoals op de 711-820). En anders de dealer zelf
Fendt926Driver
@SJB533 juist niet origineel uit de fabriek. Dus hutsel knutsel werk. Niet op mijn trekkers
+1
SJB533
@Fendt926Driver
Op de oude 7/800 was het met goedkeuring van AGCO 😉
+4
arjanvw
@Fendt926Driver duidelijk, heb even opgezocht maar een 724 weegt 7980kg. Dat scheelt niet veel met een 'oude' 900. Dat je een 900 houdt ivm rufa begrijp ik als je er een maaier voor hebt, maar een nieuwere 924 weegt 10080kg dat heb je voor de rest van het werk niet nodig, het is ook weleens nat in het land...
+1
@Fendt926Driver HAha ow heerlijk 😑
Ik geef maandag gewoon maar de schuld....
+1
new holland koen
tractorfan.nl/topic/63049/
Het is al vaker een puntje geweest hier op tf. Toch is niemand er heel zeker van als ik het zo lees🤔
+1
@new holland koen HAha! En in dat topic toch een paar keer de opmerking dat de trekker langer is 🤪
2850Johndeere6R
Ik dacht dat jullie er een 818 tussen hadden staan?
818
@2850Johndeere6R we hebben wel een 818 gehad maar heeft nooit tussen de sleepslang bemester gestaan.
deutzgek
@818 hoe bevalt de nieuwe schouten bemester ten opzichte van het oude model
818
@deutzgek de nieuwe schouten bemester bevalt goed! Vooral de langere en sterkere uitschuif pijp waar de slang aan zit is nog meer verbetert. En de bediening weer wat verbeter puntjes bijv de druk van je verdeler apart aflezen..
deutzgek
@818 kan je nu met de nieuwe pijp smalle perselen kopeinde ook goed bemesten met de bemester aan de grond
818
@deutzgek zeker! De pijp heeft twee stuur cilinders en op de vorige zit er maar 1 dus deze drukt hem een stuk beter naar het midden. Plus de hefmast heeft een dubbele cilinder waardoor de hefmast langer de pijp in het midden vast houdt terwijl je al hef..
in de link een filmpje waar je hopelijk kan zien wat ik bedoel.
J asper
@Ritchie Zijn een poosje 2 800 series geweest
J asper
Boekje komt uit 2010 of 2011. Is een folder. Staan alle modelen in die ze toen hadden.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
Valtra man
@J asper interessant! Dus 200kg verschil tussen 718 & 818, dan is er meer dan enkel de sticker anders. Waarschijnlijk had de één standaard een top op het stuur en de ander niet 😁
+1
T930
@Valtra man 200 kg is aardig wat dus er zal ergens iets anders grootst zitten op een 818
2850Johndeere6R
Volgens de mannen loonwerker hierzo is de Vario of een ander type of anders afgesteld aangezien de 718's niet achteruit de bult op komen met volle lade wagens en de 818 wel. Als de 818 ook 200 kilo zwaarder is standaard heeft hij natuurlijk ook wel een licht voordeel.
J asper
@2850Johndeere6R Hebben ze hier niks geen last van, 718's pleeren hem ook zo achteruit.
caseboy
@J asper er zit natuurlijk ook een hoop verschil tussen bulten en wagens.
+1
2850Johndeere6R
@caseboy en gras gewas
J asper
@2850Johndeere6R Ze hebben hier soorten gras zat aan bult gereden, en een zx 450 is ook geen klein wagentje. Als ze bult niet meer opkwamen lag het niet aan dat die door de vario ging, maar geen grip meer. Terwijl ze juist lang grip kunnen houden met de vario's.
2850Johndeere6R
@J asper ik weet niet op wat voor grond jullie zitten maar onze zware Noord-Hollandse klei heb je wat vetter gras en goed grip als ze achteruit de bult oprijd stopt hij gewoon. Daarom hebben wij onze bulten aangepast en kunnen ze er nu vooruit op sindsdien geen last meer van bij ons.
J asper
@2850Johndeere6R Zand, maar ook wel is gras van 20% ds

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 718 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!