Foto van een Ropa Euromaus. Geplaatst door jehan op 04-01-2021 om 20:21:21, met 17 reacties.

Ropa Euromaus

Foto van een Ropa Euromaus

GEA Melkrobot 2015 2 box

Uit bedrijfsbeëindiging aangeboden Zeer nette melkrobot incl ca. 100 transponders

Advertentie
Bezoek website

Reacties

Loeideutz
Blijft daar wel een grasmat over? Hier wordt altijd op de akker gestort. En achteraf ziet dat er goed gezeefd uit.
jehan
@Loeideutz niet altijd op gras mat..maar op het land konden ze niet bij met vrachtwagen ...dus maar in de wei gestort waar ze wel goed bij kunnen
Loeideutz
@jehan Oké. Net op een andere foto gezien dat er inderdaad niks over blijft. Van de grasmat dan.
Hier zie je wel ooit dat ze de bieten naar een ander perceel rijden als het niet gaat op het perceel waar de bieten staan. Maar altijd op akkergrond.
jehan
@Loeideutz akkergrond zie je veel minder dan wei hier ..en als we het op akkergrond wilden storten moesten we veelste ver rijden ..
walker1
Wat is dat lange ding aan de linkerkant van de machine, wat daar ongeveer boven de Inter hangt?
SJB533
@walker1
Contragewicht
jehan
@walker1 ja en brandstof tank zit er ook
+1
GROENEDEERE
@jehan
Dus als ie om flikkert is de tank leeg
+2
jehan
@GROENEDEERE dat had k chauffeur nog willen vragen ..maar is me erbij ingeschoten ..waar ik me erg over verwondert heb is dat die vrachtwagens chauffeurs slecht kunnen zoeken ..en maar bellen waar ze moeten zijn ..tegenwoordig met googlemaps en speld door geven is toch alles te vinden
Claas Holland
@jehan die zijn gewoon lui om te zoeken, ik keek vaak van te voren waar ik moest zijn en hoe het er uit zag.
+1
walker1
@Claas Holland Inderdaad. Ik werk al 25 jaar door heel Nederland, soms ook Vlaanderen en incidenteel ook wel verder weg. Maar zeker de eerste 10 jaar ben ik overal zonder navigatie systeem naar toe gereden. Voordat we vertrokken keek ik op de landkaart van Nederland welke (snel)wegen ik moest hebben en als we er bijna waren kwam het stratenboek er bij of een topografische kaart. Werk wat ik doe is bodemonderzoek, de ene dag sta ik in Amsterdam centrum, de andere dag tussen de velden met piepers in de Veenkoloniën, of zelfs ergens midden in een bos. Ik heb altijd alles kunnen vinden zonder navigatie systeem of mensen moeten bellen waar het is. Tegenwoordig zou het dus makkelijker moeten zijn, maar juist door de navigatie systemen bereid ook niemand zijn route meer voor. Zo'n chauffeur typt het adres in wat hij door krijgt of wat op zijn papieren staat en als de navigatie zegt: "bestemming bereikt" en de chauffeur ziet geen bieten liggen, dan snapt hij het niet meer. Mensen die nog beetje fatsoenlijk kunnen kaart lezen en navigeren zijn er steeds minder. Stiekem hoop ik dat er ooit nog een dag komt dat al die satellieten het niet meer doen, het liefst zo opeens midden op de dag BAM! en de de navigatie doet niks meer. Dan is echt driekwart van de mensen keihard verdwaald.
930triplemaaier
@jehan @walker1 niet alle chauffeurs hebben zo'n dure telefoon met whatsapp/internet en google maps/navigatie. en daarbij is het ook wel even handig om te weten vanaf welke kant ze aan moeten komen rijden zodat ze allemaal met de neus in dezelfde richting staan. Ook moeten ze zich een kwartier van tevoren aanmelden om te vragen of ze naar de huidige hoop of alvast naar de volgende hoop kunnen rijden
walker1
@930triplemaaier Zoals ik al schreef in mijn eerdere bericht, ik ben zeker 10 jaar lang naar allerlei locaties in binnen- en buitenland gereden zonder smartphone, gps navigatie, etc. Gewoon route voorbereiden, goed kaart lezen en dan kom je er ook. Ik kan een RD coördinaat zonder gps op een meter of 10 nauwkeurig benaderen met een topografische kaart en een kaarthoekmeter. Zijn ook 2 dingen waar geen abonnement voor nodig is en ook geen batterijen, dus werkt altijd.
+1
zettelmeyer
@930triplemaaier hier zegge ze altijd als je niks kan en een stuur kan vast houden kun je bij p&h wel bieten rijden.... die pulp rijde gaat nog wel maar de rest....
930triplemaaier
@zettelmeyer probleem is dat het seizoenswerk is en goede chauffeurs hebben wel vaste baan dus dan kom je automatisch bij de wat mindere chauffeurs terrecht. een gedeelte van het personeel doet het een seizoen zie je daarna nooit weer. Er is ook een gedeelte die elk jaar weer terug komt.
Over bieten gesproken ik heb dit jaar nog geen biet gereden omdat het nog steeds druk is in de suiker
+2
GROENEDEERE
@jehan nee dat is idd nog steeds dramatisch.
Als ik ergens moet zijn wat ik niet ken kijk ik ook altijd van tevoren ff hoe en waar.
Waarom dien hun dat niet he

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ropa Euromaus ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!