Deze foto heb ik dezemiddag gemaakt, woeste neus.. Foto is geplaatst door stijn-de-bock op 06-05-2021 om 20:21:27, met 39 reacties.

Lamborghini Racing 190

stijn-de-bock
Deze foto heb ik dezemiddag gemaakt, woeste neus.

Reacties

+2
stijn-de-bock
Speciaal voor @a3vandiejen

(klik om te vergroten)

+1
a3vandiejen
@stijn-de-bock Vind het hele mooie trekkers, de cabine valt niets tegen als ik het zo zie, hooguit een keer een sopje😃👍Wat ligt hier voor versnellingsbak in Stijn?...en bedankt trouwens😅
+1
stijn-de-bock
@a3vandiejen versnellingsbak, zou het niet weten.,
+2
wim-same
@a3vandiejen Hier ligt een 2 X 9 traps powershift bak in, met waarschijnlijk ook een kruipbak van 9 shifts.
Dit is een witte Same Titan 190.
+2
stijn-de-bock
@wim-same en ze zijn er ook in het groen😉
+2
wim-same
@stijn-de-bock Ja, klopt ze zijn er ook als Hurlimann, maar daar weet ik de typen zo niet van. Hulimann heeft wel een iets andere grill. Lamborghini en Same waren op de kleur en de logo's na het zelfde.
+3
SJB533
@wim-same
De Hürlimann heten Master H-61**
+2
jesperb
@stijn-de-bock zeker een H-6190
SJB533
@wim-same
De groene en witte zijn alle 3 watergekoeld, de oranje niet toch?
+2
wim-same
@SJB533 Ja, de Same Titan 190 was ook vloeistof gekoeld. De Titan 145 was lucht gekoeld.
SJB533
@wim-same
Dat is dan geen echte SAME 🤣
+1
wim-same
@SJB533 De Silver 95W was inderdaad geen echte Same, maat een Lamborghini. Door de vraag vanuit Denemarken, om een Same met een betere kachel heeft Same dit type zelf in het oranje geleverd. Toen het een succes bleek zijn ze dit type ook officieel als same gaan verkopen. Van de Same Titan weet ik de geschiedenis niet zo goed. Een fijt was wel dat milieu een rol begon te spelen, en dat alle motoren vloeistof gekoeld moesten worden. Later waren alle Same's die in Europa verkocht werden en worden vloeistof gekoeld. De Same groep heeft nu ook een eigen motor die aan alle milieu eisen voldoet, de Farmotion motor.
+2
SJB533
Quote Reactie van @wim-same:
Een fijt was wel dat milieu een rol begon te spelen, en dat alle motoren vloeistof gekoeld moesten worden.

Helaas... Er gaat (mijns inziens) daardoor een bepaald karakter van een merk verloren. Dat geldt ook voor Deutz-Fahr en in mindere mate voor Eicher. (De Europese Eicher bestond immers niet meer, toen Hissink wat Agritalia tractoren liet overspuiten)
+2
wim-same
@SJB533 Ha ha, daarom hou ik het ook maar bij de oudere Same's, die nog lucht gekoeld waren.
+3
SJB533
@wim-same
Ik ken ze niet anders... 🙈 Cebeco Pesse
wim-same
@SJB533 Ah, toen ik daar nog in de buurt woonde was het Fendt Fendt en nog eens Fendt. in Pesse. Hoe het nu is bij Uildriks in Pesse weet ik niet. Uildriks is nu Same Deutz-Fahr dealer, en in Assen verkopen ze toch nog wel eens een Same.
+1
FONHOF
@wim-same deze watergekoelde was een echte same motor toch? Zelfde als in de rubin 150 als ik het goed heb
wim-same
@FONHOF Ja klopt. dezelfde motor als in de zwaardere Rubin's. De bak ook het zelfde, alleen de elektronische aansturing was anders.
+1
joop-same
@a3vandiejen Exact de zelfde motor dan van de Titan 190 en het is geen Lambor of Hurliman motor maar een rasechte SAME water en olie gekoelde motor.
a3vandiejen
@joop-same Mooi, prachtige trekkers ook.
JarnoDrenthe
@stijn-de-bock Waarom is dat motorblok rood/oranje ?
+2
wim-same
@JarnoDrenthe Waarschijnlijk ligt hier al een Same Titan motor in.
+1
joop-same
@JarnoDrenthe Er ligt een nieuw blok in aan de verf te zien.
+1
a3vandiejen
Ook een mooie foto .
+4
MaxxuM4ever
Een beetje zijn dagen slijten voor een kleine waterwegen zonder al te veel onderhoud als de h**r van de fabriek of zie ik het verkeerd? In de juiste handen met de juiste liefde zou het een mooie 1455 killer zij toch @Gavrie Willemsen haha?
+1
wim-same
@MaxxuM4ever Als het goed is heeft hij meer vermogen dan een standaard 1455 Deze is 190 pk.
+3
jesperb
@wim-same en trekken willen ze wel!! Ook voor het geluid hoef je geen 1455 te hebben dat is bij deze ook wel in orde haha
+1
wim-same
@jesperb Ha ha, aan de motoren zal het niet liggen, maar aan de bak en de elektronische aansturing........
stijn-de-bock
@wim-same klopt,en dat is jammer
+1
jesperb
@wim-same ja klopt helaas is dat wat minder, als de de trekker nog niet goed warm is dan zijn het vreselijke bokken. Ook de rijrichting wisseling duurde dan veel te lang
+1
wim-same
@jesperb Je moet er wel mee leren rijden, Maar als je ze gewend ben schakelen ze goed hoor. Ik reed er nog een met één bij een NH dealer die hem ingeruild had. Hij zij direct al, Jij heb er meer mee gereden, ha ha.
+3
jesperb
@wim-same ik heb er wel mee leren rijden vond m veel fijner dan bv een JD 7710
+2
Gavrie Willemsen
@MaxxuM4ever ik vermoed dat mijn 1455 langer volhoudt, is en blijft een lange-slag hè…..
+4
huub
@Gavrie Willemsen powershiftje terug en doooorrr.
+4
RVM
@Gavrie Willemsen aantal jaren terug reed er op nationaal trekkertrek niveau in NL een hurlimann mee in de 7 ton standaard, 6 cilinder zonder turbo naar ik meen. Konden de 14s niet van winnen.

Deze jongen:

+5
valmet6400power
@RVM
Taaie hufter!
+10
RVM
@valmet6400power

Hier zie je pas hoe taai ie is

+3
a3vandiejen
@RVM Prachtig.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Lamborghini Racing 190 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!