Wederom een foto van een O&K waarvan ik het type niet weet. MH... Geplaatst door JarnoDrenthe op 12-05-2021 om 20:00:10, met 10 reacties.

O&K MH plus

Wederom een foto van een O&K waarvan ik het type niet weet. MH..

Reacties

+1
wim-same
@JarnoDrenthe Ik denk een O&K MH 4
+1
WaterDeutzer
@wim-same Serie-D, laatste met "peddels" i.p.v. joysticks. Met de jaren moest de deur open om harder te zwenken.
+1
wim-same
@WaterDeutzer Alleen bij O&K zat de zwenk origineel rechts toch.
+2
RobVolvo
@wim-same Ja dat klopt, loonbedrijf hier in het dorp heeft op de Atlas kranen die na de O&K gekomen zijn nog steeds de bediening van de O&K erin.. 😅 De man die het meest op de kraan zit is verpest door die O&K bediening en kan niet wennen aan de europese bediening. Voor de andere jongens die wel eens op de kraan zitten kunnen met behulp van 3-wegkranen de bediening weer op europees zetten. 😉
+2
WaterDeutzer
@RobVolvo Inderdaad: die verschillen in bediening hebben voor veel problemen gezorgd. Bij ons thuis was een supermachinist die kon lezen en schrijven met O&K bediening, maar niets anders. Uiteindelijk moest ie er aan geloven omdat er geen invalmachinisten meer beschikbaar waren als die vrij was. Gevolg: volle bietenbak midden op straat open en zo. Hij werd gek. De man heeft een jaar lang moeten zweten naar Eu bediening.
+1
RobVolvo
@WaterDeutzer Ja het is inderdaad compleet anders, net allemaal andersom. Ik laat hem er ook wel eens op staan (ben absoluut geen kraanmachinist), maar je moet nadenken bij welke handeling je wilt gaan doen en doordat je gaat nadenken doe je het juist verkeerd. 😂 Als er een kraan gehuurd wordt voor het sloten en die man moet erop, dan wordt ie ook altijd naar O&K bediening omgebouwd. 😉
+1
WaterDeutzer
@RobVolvo Op de servo kranen hebben wij dat later met snelkoppelingen en kleurcodes op de servo slangen gedaan.
+1
fiatgroep
@wim-same klopt de kraan is van eising in mantinge.
+1
WaterDeutzer
Klopt, maar ik heb er meerdere omgebouwd van O&K naar Europese bediening. Dat was wel wat anders dan servo slangetjes omsteken. Mechanisme van asjes in lagers met hevels en kogelkoppen. Alles onder de cabinevloer. Alleen als daar met de jaren wat speling op kwam moest de deur openblijven.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de O&K MH plus ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!