Vandaag de brandstoftanks leeg gelaten en gedemonteerd. Trekhaak en cabinesteunen zijn er ook af. We hebben hem met de heftruck en de bandenkraan naar buiten gereden en volledig met ontvetter afgestoo

Schlüter Super 1500TVL

Gavrie Willemsen
Vandaag de brandstoftanks leeg gelaten en gedemonteerd. Trekhaak en cabinesteunen zijn er ook af. We hebben hem met de heftruck en de bandenkraan naar buiten gereden en volledig met ontvetter afgestoomd. Bij het terug zetten hebben we de steun pootjes wat lager gezet zodat het wat fijner werken is. Ik geloof toch dat hij de rest van dit jaar zo mag blijven rusten. We hebben ook gemerkt dat de splines van de aandrijfas naar voren enorm veel speling hebben. Morgen wordt hij gedemonteerd voor revisie.

Reacties

+2
DriveJohnDeere
Schiet lekker op👌👌
+2
a3vandiejen
Heerlijk die ruimte om zo te kunnen sleutelen.
+1
roscho
Ik zie enkele druppels onder het koppelingshuis liggen. Ga je hem nog delen om hem lekvrij te maken? Of hebben die druppels een andere oorsprong?
+1
Gavrie Willemsen
@roscho ik ga morgen is kijken maar die lagen er al eerder onder. Op zich heeft hij aan de onderkant geen lekkages op het eerste zicht
+2
roscho
Nog een tip: wij hadden een lek in de tank doordat er een steentje tussen de tank en de opstap was geraakt, die had zich in de loop van de tijd doorheen gevreten. Misschien kun je daar iets tussen maken, zodat er geen steentjes meer tussen kunnen komen.
+1
Fendt_favorit
Heerlijk sleutelen zo! En op het gemak, want hoe langer je kijkt, hoe meer je ziet.
+2
Gavrie Willemsen
@Fendt_favorit ja we hebben tijd, ergens in 2022 wil ik rijden….eerder hoeft niet. Het sleutelen en mensen contacteren voor raad en daad is eigenlijk nog het leukste.
+2
Fendt_favorit
@Gavrie Willemsen

Vind ik eerlijk gezegd ook altijd!
Corne S
Waarvoor dient het 'boilerspiraal' voor de radiateur?
+1
schluterman
@Corne S extra koeling. Ik heb horen zeggen dat deze trekker een zeer zwaar leven heeft gehad
Gavrie Willemsen
@schluterman ja het “beestje” heeft echt moeten “werken” in zijn leven en vooral de eerste 10 jaren hebben hun sporen achtergelaten
Gavrie Willemsen
@Corne S normaal hangt daar een normale koeler, die komt er ook terug op.
roscho
@Gavrie Willemsen De onze had alleen een koeler voor de motorolie, net als deze. Maar die boiler zat er helemaal niet op, ik vraag me af of die nodig is. Misschien alleen als je de hele tijd zware hydrauliekprestaties vraagt, maar niet om een stuk te rijden en dan een dumper te kippen.
Gavrie Willemsen
@roscho het zit erop dus we behouden het zo. Ik vermoed dat het er ooit origineel zo opgebouwd is.
+2
roscho
Quote Reactie van @Gavrie Willemsen:
Ik vermoed dat het er ooit origineel zo opgebouwd is

Dat vraag ik mij af. Origineel staat daar een "paal" waaraan o.a. een begrenzingskabel voor de motorkap en een steuntje voor de radiator zijn bevestigd. Hoe werd bij jou de motorkap dan begrensd? Of viel die gewoon voorover op het frontgewicht? Dat zal Anton toch niet zo afgeleverd hebben?
Trouwens nog een tip: Hoe zijn de afdichtrubbers van de versnellingspoken eraan toe? Zijn de stuk, dan liefst onmiddellijk vervangen. Lekke rubbers laten zand door dat rechtstreeks in de bak belandt. Heel slecht voor de bak, maar de hydrauliekpomp houdt dat ook niet lang uit. Het zand komt niet in het filter omdat het van boven in de bak valt en niet via de retourleiding.
Gavrie Willemsen
@roscho de rubbers vallen op zich mee maar moeten wel vervangen worden. We hebben het vandaag opengehaald en de schakelstangen hebben wel enorm veel speling in hun behuizing. Dat moeten we eens van dichtbij gaan bekijken hoe we dat gaan oplossen.
+2
schluterman
@Gavrie Willemsen die stangen kun je gewoon nieuwe bestellen bij ZF. Heb ik bij mijn schlüter compact 850v ook gedaan daar waren de kogeltjes eraf gebroken.
+2
R Bouwmeesters
Als je in dit tempo doorgaat denk ik dat hij al snel in nog meer stukken ligt. Gaat vast een mooie trekker worden.👍
+1
Towaberg
Sterk werk Gavrie! Dit wordt een beren goede schluter 👌
+1
930triplemaaier
Ik zie het het al geen half werk

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Schlüter Super 1500TVL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!