Foto van een Oliver 982/984. De andere achterbanden en de dubbellucht erop gezet. Staat nu op 600-65-38 en 12.4-46.

Oliver 982/984

WO 562 Driver
Foto van een Oliver 982/984. De andere achterbanden en de dubbellucht erop gezet.
Staat nu op 600-65-38 en 12.4-46.

Reacties

a3vandiejen
Maakt hem nog wat stoerder...😃👌
arnold-arentze
@a3vandiejen Goed voorbeeld doet😜😜
+1
a3vandiejen
@arnold-arentze Ja inderdaad Arnold.😃👍
steyrlanzboy
Ik vind die oliver een beetje lijken op een fiat met die neus
+1
WO 562 Driver
@steyrlanzboy komt omdat de grill er niet in zit.
Dit is een op een een Same drago met een mooiere kleur.
+1
Fast Eddy
Wel heel robuuste spiegelsteunen.
+2
WO 562 Driver
@Fast Eddy het ziet er niet uit. Maar soms wel makkelijk als er een kar of iets achter zit.
Maar ze gaan er nog af. Hij moet een beetje op dieet namelijk.
joop-same
@WO 562 Driver Zoek je ook nog een Front Grill voor de Drago ?? 984
+1
WO 562 Driver
@joop-same die zoek ik op zich nog wel.
De mijne is er nog wel maar die is stuk.
+1
arnold-arentze
Mooie banden👌 Word dit kanon in de 5.5 ton?
+2
WO 562 Driver
@arnold-arentze de bedoeling is dat hij in de 4.5 ton klasse komt.
Maar dan moet ie nog behoorlijk afslanken.
valmet6400power
@WO 562 Driver
Wat weegt ie nu met de tanks half vol en dubbellucht dan? Zal niet ver van de 4500 afzitten toch? Onze 6400 weegt met 4wd, cabine en fronthef (zonder dubbellucht) maar 4380 kg..
+1
WO 562 Driver
@valmet6400power het viel mij wat tegen eigenlijk.

(klik om te vergroten)

+1
valmet6400power
@WO 562 Driver
Dat is zoals die op de foto erbij staat? Dat valt mij niet helemaal mee dan inderdaad!
WO 562 Driver
Klopt. @valmet6400power als iemand nog suggesties heeft voor een afslankprogramma.
SJB533
@WO 562 Driver
982 had interessanter geweest...
+1
WO 562 Driver
@SJB533 dat had gekund.
Maar als het toch gaat lukken om hem in de 4.5 te krijgen dan geeft dat ook wel weer voldoening.
En iets aparts. 6 cil met 4wd en dubbellucht.
SJB533
@WO 562 Driver
Klopt, maar 4wd heb je niks aan bij de TT
+1
valmet6400power
@SJB533
Haha nou, ben jij de expert op trekkertrek gebied? Er zijn enkele uitzonderingen (sowieso de klasses tot en met 3,5 ton en misschien 4,5 ton waarbij je op grip met 2wd nog kunt winnen) maar als er ergens een pk limiet is die gewoon realistisch is. En dat is dan niet 200 pk in de 4,5 ton bijvoorbeeld. Dan zal een 4wd met knappe banden en net zoveel pk als een 2wd altijd verder komen. Je kunt alleen met 2wd winnen als je veel meer vermogen hebt dan de rest omdat je dan veel meer snelheid kunt maken voor de wagen. Maar dat is mijn bescheiden mening maar.
+1
SJB533
@valmet6400power
Je hebt er niks aan, als je 'm niet mag gebruiken 😉 (En volgens mij mag dat hier in de buurt niet...)
valmet6400power
@SJB533
Nee maar dat is met alles zo als je het niet mag gebruiken. Ik ga gewoon uit van de ntto en wedstrijden waar dat wel mag.
WO 562 Driver
@SJB533 tegenwoordig mag het wel in alle klasses.
SJB533
@WO 562 Driver
Bij alle organisaties, die redelijk in de buurt komen? Jij rijdt veel onder het regelement van de Stöppelhaene toch?
+1
WO 562 Driver
@SJB533 stoppelhaene is hier niet veel meer.
Is nu tsdo.
DANOONTJE POWERR
Quote Reactie van @valmet6400power:
Je kunt alleen met 2wd winnen als je veel meer vermogen hebt dan de rest

Dat is niet waar, op een kleibaan heb je weinig voordeel van 4wd.
Op een zandbaan zeer zeker wel.
valmet6400power
@WO 562 Driver
Dan moet je nog 200 kg kwijtraken. En zoveel toeters en bellen zitten er niet op die overbodig zijn haha. Dat moederblok voorop kan er nog af maar die moet er weer aan als je een klasse zwaarder wil rijden. Je zou de dubbellucht verbinding nog “lichter” kunnen maken. Misschien heeft @DANOONTJE POWERR nog wel een idee die is ook altijd creatief met kurk, eh gewichten sjouwen.
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power ik weet niet of @WO 562 Driver op de trekker zat met wegen, anders wordt het wel 300 kilo haha.
Ik had 9,5R48 dubbellucht van 100 kilo per stuk Gert, wat wegen deze? 😉
WO 562 Driver
@DANOONTJE POWERR ik zat niet op de trekker. Maar heb het wel meegenomen in de berekening.

Heb eigenlijk geen idee wat ze wegen.
Wel meer dan 100kg per stuk dacht ik.
Het kruis kan er nog uit geslepen worden en dan een lichtere aansluiting weer terug.
Maar dat moet ik nog ff bekijken wat ik daar mee ga doen.
Eerst alles wat eraan gebout zit en eerst niet nodig is er maar eens af sleutelen.
DANOONTJE POWERR
@WO 562 Driver ik ben ook bezig met de 1300 om in de 5,5 te komen maar dat wordt wel met andere wielen denk ik.
De 900's wegen 500 kilo per stuk. 😅
WO 562 Driver
@DANOONTJE POWERR en dat wil ik het liefst voorkomen in de 5.5.
Kan dan toch niet meekomen ivm pk’s.

Maar een 1300 kan normaal toch makkelijk in de 5.5.
DANOONTJE POWERR
@WO 562 Driver 4wd met cabine is best moeilijk in de 5,5 te krijgen maar ik weeg nu 5700 ongeveer dus met andere achterwielen zal wel lukken.
WO 562 Driver
@DANOONTJE POWERR valt me ook wel wat tegen dan.
Dacht dat de fiats wel wat lichter waren.
DANOONTJE POWERR
@WO 562 Driver het viel mij eigenlijk mee, als je ernaast staat zou je het niet zeggen.
Overigens is de 88-94 ook wel eens eerste geworden met 90 pk in de 5,5 ton... 😉
WO 562 Driver
@DANOONTJE POWERR komt ook door die behoorlijk grote wielen.
Kijk je er ook redelijk robuust tegen aan.
+1
Fendt926Driver
@WO 562 Driver die frontgewichten drager eraf.
Frontbak waar die drager aan zit verwijderen (als het een los deel is en blik terug zetten)
Beugel met steunen eraf
Trekhaken en topstang weg
Dieseltank max 20 liter in
Vaste steiger begrenzer met sleepvoeten er aan en hefarmen en hef stangen eraf
WO 562 Driver
@Fendt926Driver frontgewichten drager gaat er nog af. Evenals de spiegels.
Hef moet op de meeste plekken compleet aanwezig zijn. Tis standaard namelijk. En geen veredelde sporttrekker.
Trekhaak moet er nog aan anders moeilijk ketting aanhaken.
Tank zit nu ongeveer 3/4 vol.
Fendt926Driver
@WO 562 Driver als hef moet blijven maak dasr dan de steiger begrenzer van door hem te blokkeren en kan er nog 10 kg stabilisatie af
WO 562 Driver
@Fendt926Driver ik heb strippen liggen die er met een paar bouten aangezet kunnen worden.
Dat is niet het grootste gewicht.
+1
arnold-arentze
@WO 562 Driver Dan heb je nog wel wat werk om af te slanken. Word mooie uitdaging🤔
WO 562 Driver
@arnold-arentze zeker. Maar heb nu vakantie en anders deed ik me toch maar vervelen.
arnold-arentze
@WO 562 Driver Met zulke trekkers hoef je je nooit te vervelen😜. Wedstrijden is nog rustig dus je ken op je gemak bekijken wat de mogelijkheden zijn
+1
WO 562 Driver
Klopt. @arnold-arentze maar meestal komt het toch weer op het laatst aan.
arnold-arentze
@WO 562 Driver Herkenbaar🙈🙈😂
+1
wilbertkw
Rijden jullie 4500kg met chauffeur? Er zijn reglementen waar gewogen wordt met chauffeur en zonder chauffeur scheelt ook nog😉 en je moet een marge houden omdat de weegbruggen bij een wedstrijd wel eens af kunnen wijken van jouw weegbrug. Het gewicht voor kan er wel af en inderdaad de spiegels anders bevestigen maar dan ben je er nog niet. Is een uitdaging😃
WO 562 Driver
@wilbertkw hier in de buurt meestal zonder bestuurder.
Maar ntto en verder in het noorden met.
Dus moet wel die marge hebben.
En heb liever nog een paar blokjes verplaatsbaar gewicht.

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Oliver 982/984 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!